Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra b 1,6 16v z Gazem Ecotek - półsekwencja

irek1983 02 Wrz 2009 14:18 11373 35
  • #31 02 Wrz 2009 14:18
    wowka
    Poziom 28  

    [quote="irek1983"]Ok powrót po pewnym czasie niestety Vectra stoi od 2-3 miechów nie da się nią jeździć szarpie nie równo pracuje. Po diagnostyce komputerowej:
    1. Sonda lambda
    2. Czujnik temperatury (tylko nie wiem który od kompa czy deski rozdzielczej)
    3. Czujnik położenia biegu jałowego
    4. Czujnik położenia wału korbowego
    5. Zawór EGR

    Czy trzeba wymieniać wszystko czy może być tak że jedno wynika z drugiego?

    1 - to ze pokazuje taki blad to nie znaczy ze sama sonda jest uszkodzona, poprostu chodzi o to ze dostaje z niej nieprawidlowy sygnal, a przyczyna moze byc calkiem inna, np zbyt bogata lub uboga mieszanka ktorej powodem moze byc niewyregulowana, uszkodzona lub wyeksploatowana instalacja lpg lub pb

    2 i 3 - mozna sprawdzic omomierzem

    4 - podmiana lub sprawdzenie oscyloskopem,

    5 - moze byc uszkodzony, mozna go zaslepic bo niejest niezbedny do prawidlowej pracy silnika


    Ja bym jeszcze na poczatek sprawdzil rozrzad czy dobrze ustawiony, cisnienie sprezania i czy nie lapie lewego powietrza. Silnik najpierw trzeba sprawdzic od strony mechanicznej, jak jest ok to szukamy dalej.

    Pamietaj ze przy instalacji lpg sekwencyjnej to komputer benzynowy steruje calym procesem dostarczania gazu, komputer od lpg tylko mu w tym niejako pomaga. Auto zeby jezdzilo dobrze na lpg musi jezdzic dobrze na pb

  • Fibaro
  • #32 02 Wrz 2009 15:41
    irek1983
    Poziom 11  

    wowka napisał:

    2 i 3 - mozna sprawdzic omomierzem



    Jakie parametry powinien mieć dobry czujnik to sobie sprawdzę.


    wowka daleko od Radomia mieszkasz?

  • Fibaro
  • #33 02 Wrz 2009 15:43
    Pytajnik
    Poziom 16  

    Jeśli chodzi o pkt 6 to rozbierz pilota i popraw zimne luty styków do baterii.
    Miałem to samo w Vectrze B.
    "Pilot gubi" kod kiedy traci zasilanie.

  • Fibaro
  • #34 02 Wrz 2009 15:48
    irek1983
    Poziom 11  

    2. Czujnik temperatury (tylko nie wiem który od kompa czy deski rozdzielczej)
    3. Czujnik położenia biegu jałowego

    jakie ma prawidłowe parametry to sprawdzę sobie omomierzem.


    ps Pytajnik dzięki mam ten problem z pilotem od kilku miechów już myślałem że to pilot nawalił i trzeba nowy będzie kupić.

  • #35 02 Wrz 2009 16:10
    Usunięty
  • #36 14 Paź 2009 17:54
    artiii
    Poziom 15  

    kolego.jesli chodzi o temperature to prawdopodobnie masz termostat zrabany a jednoczesnie czujnik załączania sie wentylatorów.sprawdz czy wogole ci sie wlaczaja wentylatory przy chlodnicy jesli tak to przy jakiej temperaturze??ja mialem to samo.wymienilem czujniki temperatury ktore znjaduja sie w chlodnicy i wymienilem termostat i wszystko jest tak jak byc powinno.jesli chodzi o tego "check" to jest dwa wyjscia.mi sie ono swieci jak jeżdze na benzynie a na gazie gasnie.poprostu blad sondy.kiedys pytalem sie mechanika to mi powiedzial tak.albo wymien sonde albo wyjmij zarowke zeby oka nie wkur.....

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson