Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II 1.4 problem z ECU - kierunki, wycieraczki,

jerri 08 Kwi 2009 14:40 3691 4
  • #1 08 Kwi 2009 14:40
    jerri
    Poziom 2  

    Witam
    mam problem z ECU w mojej xarze II 1.4.

    Podczas jazdy, kiedy samochód się zagrzeje, po około 15-20km zaczyna wariować kierunkowskazy. Włączają się bez ruszania przełączników. To samo jest z tylną wycieraczką, która potrafi się sama włączyć. ponadto problemy są wtedy z nawiewem. Jak wystygnie to zanim znowu się zagrzeje jest ok. Jak było zimno na dworze to takie problemy były czasami i działo się co chwila, a potem był spokój.

    Poszedłem sprawdzić błędy i pokazało mi:
    - intermittent fault vehicle speed
    - intermittent fault Coolant temperature information value received incorrect
    - Permanent fault Engineer management ECU in EOBD
    - Permanent fault alternator
    - Permanent fault no communication with the air conditioning ECU
    - Permanent fault no communications with the malfunction screen

    W serwisie powiedzieli mi że to padł sterownik komputera i komputer - wymiana 3k PLN

    Proszę o pomoc w identyfikacji problemu - czy to rzeczywiście to, znalazłem bowiem sterownik używany za 200PLN i komputer za 300PLN. Podobno wystarczy go tylko zakodować pod samochód.

    Proszę również o info czy można z tym jeździć (do czasu naprawy - trochę mam do pozałatwiania w czasie świąt i nie zdążę naprawić tego), czy lepiej nie powinienem (pomijając fakt że mogę czasem dezorientować innych kierowców, gdy mi się przypadkowo właczy migacz).

    dzięki z góry!

  • #2 08 Kwi 2009 23:26
    viptradeac
    Poziom 19  

    To zmień serwis :) Kolega co ci serwisował to chyba używał euroscana za 100 zł Musisz zdiagnozować BSI + moduł przełączników koło kierownicy. Stawiam na BSI pewnie zalane lub nieswierze cena 300 zł plus dogranie do autka. Francuzy kolego to takie stworki ze nie podejdziesz do nich żadnym innym sprzętem jak tylko serwisów ka ktora wszystko ci powie :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Acha twoje kody błędów to sa silnika a chyba silnik ci kierunkami nie mryga hahahhaah a:))))))))))

  • #3 09 Kwi 2009 12:01
    kybernetes
    Poziom 39  

    jerri napisał:
    Witam
    mam problem z ECU w mojej xarze II 1.4.
    [...]
    Poszedłem sprawdzić błędy i pokazało mi:
    - intermittent fault vehicle speed
    - intermittent fault Coolant temperature information value received incorrect
    - Permanent fault Engineer management ECU in EOBD
    - Permanent fault alternator
    - Permanent fault no communication with the air conditioning ECU
    - Permanent fault no communications with the malfunction screen



    To nie sa defekty w pamieci ECU ale BSI. Defekty te nie maja zadnej powaznej przyczyny i sa normalne w tym samochodzie (m.in. spowodowane sa architektura pojazdu i nieobecnoscia roznych opcji jak CAN, klimatyzacja czy ekran), wiec sie nimi nie przejmuj o ile daja sie wykasowac.

    Tak jak kolega viptradeac wyzej napisal - usterki jakie obserwujesz w swoim aucie nie maja zwiazku z ECU. Nie mam twojego autka pod reka wiec moge sobie co najwyzej gdybac. Przypuszczam, ze to jest stara Xsara II bez COMa. Jesli tak jest w istocie to:

    1) Odepnij akumulator, zdemontuj BSI i obejrzyj dokladnie wszystkie wtyczki czy nie ma tam sladow wody, zielonych zaciekow itd. jesli nic nie znajdziesz to delikatnie zdemontuj obudowe i obejrzyj sama plytke.
    2) Zdemontuj przelacznik swiatel, delikatnie go rozbierz (uwazaj zeby sprezynki i elementy wewnetrzne nie strzelily w kosmos a podczas demontazu patrz uwaznie jak ze soba wspolpracuja poszczegolne czesci zebys zlozyl tak samo). Nastepnie oczysc wewnetrzne styki przelacznika kierunkowskazow i przemyj benzyna, ruchomy styk oszlifuj iglaczkiem na miej wiecej okraglo (bez przesady, ma go nieco zostac), daj tam dobrego polplynnego smaru do elektryki i zloz. Od tej chwili kierunkowskazy powinny sie uspokoic.
    3) sprawdz czy anomaliom pracy dmuchawy nie towarzyszy stukanie przekaznika spod nog kierowcy i/lub zapalanie sie kontrolki akumulatora, jesli tak jest - sprawdz alternator (ladowanie dobrze nagrzanego alternatora pod obciazeniem). Jesli stwierdzisz jakies anomalie - sprawdz instalacje a jesli tam niczego nie znajdziesz daj alternator do regeneracji.
    4) Sprawdz czy wycieraczka pracuje normalnie na wszystkich pozycjach, czy stukanie w przelacznik wycieraczek nie powoduje anomalii itd. Jesli niczego nie stwierdzisz - zajrzyj pod maske i skontroluj cewke zaplonowa. Jezeli zauwazysz tam napis "sagem" - wymien ja na taka gdzie jest napisane "electrifil".
    5) Jak juz to wszystko zrobisz - wstap na forum i opisz jakie skutki dala naprawa i co znalazles.

    Pozdrawiam

  • #4 09 Kwi 2009 12:50
    jerri
    Poziom 2  

    dzieki za tak wyczerpującą pomoc. Zabieram się do roboty. Dam oczywiście znać.

    pozdrawiam

  • #5 09 Kwi 2009 13:04
    707067
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME