Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

klekoczace zawory i wycie z pod klawiatury

pita1988 08 Kwi 2009 21:07 2870 14
  • #1 08 Kwi 2009 21:07
    pita1988
    Poziom 28  

    Dzisiaj wsluchalem sie w silnik
    I chodzi jak dizel... Klekocza zawory ;/
    pozatym jak dodaje gazu toslychac wycie z pod klawiatury(chyba to sie tak nazywa ) ,wycie,jeczenie,nie wiem jak to nazwac A mocno nie gazowalem moze na 2 gora 3 tys obr

    Czy te wycie ma zwiazek z niewyregulowanymi zaworami ???Czy jest spowodowane czyms innym ??

    Auto Laguna I 1,8 8V B+G

    0 14
  • #2 08 Kwi 2009 21:13
    *paweł*

    Specjalista Automatyk

    Musisz ściągnąć kopułkę zaworów i przyglądnąć się smarowaniu wałka rozrządu. Sprawdzanie luzu zaworów powinno się robić regularnie przy jeździe na LPG.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 08 Kwi 2009 21:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 08 Kwi 2009 21:27
    pita1988
    Poziom 28  

    nie chodzi mi o te zawory Tylko o wycie czym moze byc spowodowane???

    "Jeśli masz gaz to już szybciej spodziewał bym się podpartych zaworów niż tak dużych luzów byś je mógł usłyszeć. ''I jakie sa tego obiawy ???Tych podpartych zaworow

    0
  • #5 08 Kwi 2009 21:41
    zielony_elektryk
    Poziom 11  

    rbiesiada napisał:
    Wiesz mnie się wydaje że jesteś mocno przewrażliwiony. Kupiłeś auto z rocznika (tak myślę) '95 i chcesz by pracowało jak najnowsze wynalazki TSI ?? To nie ta generacja silnika i nie te kkm.

    Jeszcze nie spotkałem człowieka który by sprawdzał luzy zaworowe na słuch :D. Jeśli masz gaz to już szybciej spodziewał bym się podpartych zaworów niż tak dużych luzów byś je mógł usłyszeć.
    To auto nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych.

    Kolega <*paweł*> ma racje można by było zdemontować pokrywe zaworów i skontrolować luzy, jednak bez nowej uszczelki (tej gumowej grubej) odradzam taka robotę bo będzie ciekło pózniej.


    hmmm nie ważne ile auto ma lat... zawsze powinno chodzić idealnie (rotfl przynajmniej dla mnie bo ja nie lubię jak mi coś nie gra) ale ostatnio oglądałem jedna lagunę i kolo też zapewniał że stan idealny też z LPG. może one tak po prostu trajkoczą ? :D Kiedy zauważyłeś że się tak dzieje? już wcześniej to słyszałeś czy nagle teraz się to zaczęło dziać?

    0
  • #6 08 Kwi 2009 21:48
    pita1988
    Poziom 28  

    zielony_elektryk napisał:
    Kiedy zauważyłeś że się tak dzieje? już wcześniej to słyszałeś czy nagle teraz się to zaczęło dziać?


    Ona juz tak ma od czasu kiedy ja kupilem :D czyli jakies 2 miesiace
    To byla okazja wiec wziolem wiedzialem ze bedzie troche do roboty
    Auto z 97r za 3tys zl To co mialem nie brac :D



    I ladnie sie prezentuje :D

    Moderowany przez robokop:

    Załącznik skasowałem, to nie fotka.pl!

    0
  • #7 08 Kwi 2009 21:51
    Daro122
    Poziom 28  

    Poza klekotaniem luznych zaworów nic tam nie usłyszysz a jeżeli coś wyje to nie tam . W tych silnikach po większych przebiegach pojawia się luz popychaczy w gniazdach tak że mając poprawnie wyregulowane zawory nadal coś stuka i jest to spowodowane właśnie nadmiernym luzem popychaczy i nie da się tego naprawić konieczna wymiana głowicy . Zauważyłem że te silniki nie lubią gazu luzy zaworowe szybko się zmniejszają powodując podparcie zaworów , spadek mocy i nierówną pracę , konieczna regulacja zaworów

    0
  • #8 08 Kwi 2009 21:59
    pita1988
    Poziom 28  

    Auto ma 250000 na przebiegu udokumentowane Wiec mysle ze nie duzo :)
    Ale wiem ze byla wymieniana w niej glowica ....Wlasnie tylko nie wiem z jakiej laguny

    Jesli chodzi o moc to nie bardzo...mozna powiedziec ze brak...
    Ale jesli chodzi o prace silnika to rowno chodzi
    Tylko przy przyspieszeniu nie przyspiesza a wyje i to wlasnie te wycie ktore zauwazylem z pod klawiatury identyczne...

    0
  • #9 08 Kwi 2009 22:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 08 Kwi 2009 22:22
    pita1988
    Poziom 28  

    rbiesiada napisał:
    Wyje ci zapewne na 5 biegu, lub czasem na 4 biegu, po przejechaniu conajmniej 6-9 km (chodzi o rozgrzanie elementów a nie o odległość). Coś jak by na środku z przodu a czasem sie wydaje że nawet po prawej stronie z przodu??

    Ja miałem klienta który twierdził że łożyska alternatora mu się zacierają...
    Wydaje mi się że podczas jazdy wyje ci skrzynia biegów, też częsta przypadłośc Lagun 1,8



    Czy stoje czy jade czy nagrzana czy zimna tak samo zawsze wyje ;/

    Do "rbiesiada" bo buczenie rozwiazane :D Wydech a dokladnie czesc od kolektora do wydechu srodkowego poszla do wymiany i jest juz ok :D

    0
  • #11 09 Kwi 2009 08:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 09 Kwi 2009 11:07
    pita1988
    Poziom 28  

    A co ma wspolnego wspomaganie i klima z tym??
    Tak ma klime ale nienabita

    Dodano po 59 [minuty]:

    Kolega wyzej mowil ze nie mozliwe jest ze slysze klekoczace zawory....
    Wiec przylozylem ucho tu i tam...
    I wyszlo ze to klekocze gdzes ze skszyni a odglosy dochodza z miejsce gdzie jest przyczepiona linka od sprzegla do tego czegos co wystaje i zalacza sprzeglo (nie wiem jak to sie nazywa ) i to cos sie cale trzesie ;/ Tak powinno byc ??

    0
  • #13 09 Kwi 2009 19:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 10 Kwi 2009 18:53
    pita1988
    Poziom 28  

    rbiesiada napisał:
    W takim razie co się dzieje jak przy włączonym silniku wciśniesz padoł sprzęgła. Co słychać?? Czy dżwiek się potęguje, zmienia częstotliwość, czy cichnie to "terkotanie"??


    Po wcisnieciu sprzegla ''terkotanie" cichnie

    0
  • #15 10 Kwi 2009 19:18
    robokop
    Moderator Samochody

    Czyli albo zużyte łożysko oporowe, albo skrzynia biegów się kończy. Ponadto w związku z tym że autor nie potrafi nawet w sposób jednoznaczny opisać swojego problemu, temat zamykam.

    0