Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kemot - gniazdo sterowane pilotem - przeróbka z 230 na 12 v

kiciolina 08 Kwi 2009 23:38 6784 5
  • #1 08 Kwi 2009 23:38
    kiciolina
    Poziom 9  

Witam.

Jestem początkujący w elektronice więc proszę o wyrozumiałość.

Mam gniazdka sterowane pilotem "kemot" dokładnie takie jak poście:
    Link

i chciałbym to przerobić aby odbiornik, tak jak pilot, był zasilany z 12 V a nie 230.
    W cytowanym wyżej temacie w pdf jest opis że zasilanie układu to max. 15 V wiec chyba nie powinno to sprawić problemu. Odbiornik ma działać przekaźnikiem na 12 v.

Proszę więc o pomoc, wskazanie co wylutować i gdzie przyłożyć 12 v żeby odbiornik działał :)

Z góry dziękuję

1 5
  • Relpol
  • #2 09 Kwi 2009 09:50
    adamjur1
    Poziom 39  

Będzie kłopot bo przekaźnik jest na 24V....
    Samo zasilanie to nie problem ale z wymianą stycznika to już się przestaje opłacać.....
    Pozdr.J.

0
  • Relpol
  • #3 09 Kwi 2009 16:09
    kiciolina
    Poziom 9  

Może od początku:
    Układ ma służyć jako zdalne sterowanie do modelu łódki wędkarskiej do wywozu zanęty. Łódka płynie we wskazane miejsce i po naciśnięciu na przycisk pilota otwiera klapę która uwalnia zanętę.
    Sterowanie łódką mam z modelu. Po prostu brakuje mi już kanałów w nadajniku.

A ten układ ma zdalnie sterować dźwignią zapadni, dokładniej siłownikiem od zamka centralnego. Siłownik "kurcząc się" cofa rygielek podtrzymujący dno luku transportowego. Trwa to może pół sekundy. Sterowanie gniazdka jest włącz/wyłącz ale takie w zupełności wystarczy.

Siłownik jest na 12 V, mam też taki przekaźnik(nie do końca wiem czy będzie potrzebny bo siłownik działa skutecznie już od 4,5V 500mA).
    Mam akumulator 12 V (7ah żelowy) jest na pokładzie łódki (to jest spory model... ;).