Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chłodzenie Opel Corsa B 1,4

09 Kwi 2009 13:22 4874 6
  • Poziom 2  
    Hej
    Mam taki problem, w mojej Corsie niedawno była wymieniana chłodnica wraz z czujnikiem, ponieważ stojąc w korku zagrzał się płyn chłodniczy i zaczął wylatywać z tego z tego zbiorniczka. W zasadzie to temperatura po wymianie nie odbiega za bardzo od normy, jadąc (nie w korku) wynosi tak od 90 do 95 stopni. Ale wczoraj stojąc w korku doszła do 100 i wentylator się włączył, natomiast drugim razem wskazówka przeszła ponad 100, wentylator się nie włączył, ale też nie wyglądało na to żeby płyn się zagotował... Jaka powinna być temperatura, żeby wentylator się włączył? A, dodam jeszcze, że przed wymianą chłodnicy wentylator był włączany na stałe i działał, więc chyba to nie wina wentylatora...? :)
  • Poziom 14  
    Czy oby korek na zbiorniku wyrównawczym masz oryginalny? Jeśli tak to pewnie niesprawny. Układy chłodzenia obecnie - to układy ciśnieniowe. Korek pełni funkcję zaworu bezpieczeństwa. Ciecz pod ciśnieniem ma większą temperaturę niż po rozpręzeniu więc aby załączyć wentylator z odkręconym korkiem, musiałbyś gotować silnik ze 3 dni na stosie;) a i tak pewnie się nie załączy. A pod ciśnieniem potrzeba do tego 86-92 stopnie C. w zależności od producenta. No więc sprawdź w/w jak również wina może leżeć w niesprawnym termostacie, niesprawnym włączniku wentylatora. Wentylator łatwo sprawdzić. Znajdź włącznik wentylatora - zdejmij z niego wtyczkę - po chwili dmuchawa sama powinna sie załączyć. Pokombinuj.:)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    marving, mam pytanie czy możesz to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie, bo ja ekspertką nie jestem od samochodów, a to co napisałeś, to może i faktycznie by mi pomogło, ale... :)
  • Poziom 35  
    Masz układ nadciśnieniowy, więc temp zagotowanie to pewnie ze 120 C.
    Wentyl powienin się kręcić zdajesię od 105 C, ale w chłodnicy a czujnik dla wskaźnika jest w innym miejscu...
    Trzeba by sprawdzić czy w ogóle jest podłączony wentylator do czujnika - z boku chłodnicy taki dynksik z wtyczką na 2 kable.
    Wentylator można stestować odłaczając tą wtyczke i zwierając w niej styki ze sobą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Moze byc zapowietrzony uklad chlodzenia,