Witam!
Niżej masz klasyczny układ mostkowy sterowania silnikiem DC przystosowany tylko do przełącznika 3-pozycyjnego (trzecia i stabilna pozycja centralna przełącznika - wszystkie styki rozwarte: np. typowy przełącznik dźwigienkowy 3-pozycyjny - silnik nie kręci, pozycje skrajne przełącznika - obroty w jedną lub drugą stronę). Uprzedzając Twoje pytania - jeśli chciałbyś sterować dodatkowo obrotami silnika, to poczytaj na elektrodzie o sterowaniu PWM silnikami DC (dużo było na ten temat napisane i wyjaśnione). Jako, że jesteś nowy na "elce" dobra rada na przyszłość: zanim zadasz pytanie użyj wyszukiwarki (na tym forum jest taka). "Elektroda" to bardzo obszerny zbiór wiedzy - trzeba tylko umiejętnie zadawać pytania w wyszukiwarce. Proponuję również zapoznać się szczegółowo z regulaminem forum, bo w odróżnieniu od wielu innych forum, jest restrykcyjnie przestrzegany przez moderatorów. Koniecznie zmień również tytuł tematu (regulamin pkt. 11.1) na np. "Układ sterowania silnikiem od wycieraczek", czy jakoś podobnie - temat musi być sprecyzowany i umieszczony w stosownym dziale (w Twoim przypadku powinien to być dział: "Układy elektroniczne DIY, pomysły, problemy").
Pozdrawiam
PS Do zasilania potrzebujesz zasilacz sieciowy, obniżający napięcie do 12V i wydajności do kilku amper (sprawdź na tabliczce znamionowej silnika jakiego prądu wymaga) - takie zasilacze można kupić gotowe w granicach 20-30,- zł więc nie opłaca się robić. Tranzystory trzeba dokręcić do radiatora, wszystkie T z podkładkami i tulejkami izolacyjnymi do jednego radiatora, albo bez podkładek i tulejek parami komplementarnymi (pionowo na schemacie) do dwóch radiatorów (wspólne kolektory).
0