Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento gaśnie na gazie - BRC at90e

Loch_Ness 09 Kwi 2009 20:08 5429 6
  • #1 09 Kwi 2009 20:08
    Loch_Ness
    Poziom 17  

    Witam, mam problem z seicento gdyz gasnie na gazie. Na benzynie działa idealnie, jednak jak tylko przełącze na gaz to samochód gaśnie. Póki co wymieniłem filterek gazu przy elektrozaworze ale to nie pomogło. Dodam że usterka pojawiała sie stopniowo a z w koncu od razu gasnie. Wczesniej w czasie jazdy na gazie przy gwałtownym hamowaniu potrafił zgasnąć i musialem jezdzic na benzynie. "Wyleczalo" go powtorne gwałtowne hamowanie.... tzn jazda na beznynie, przelaczenie na gaz i zanim zgasł hamowałem ostro :) W tej chwili w czasie przelaczania na gaz na elektrozaworze pojawia sie naoiecie ok 12,5 V, a po chwili zanika - samochod gasnie. Nie spuszczalem nic (żadnego szlamu) z parownika od 30 tys km... czyzby to jest przyczyna usterki? BRC ma jakis zaworek do spoczania?

    1 6
  • #2 09 Kwi 2009 20:12
    balonika3
    Poziom 36  

    Sprawdź tor tego napięcia. Może zwyczajnie coś nie łączy.

    0
  • #3 09 Kwi 2009 21:43
    Norcio12
    Poziom 13  

    Wg mnie albo Ci centrala nie łączy albo masz już parownik do naprawy (regeneracji).pozdrawiam

    0
  • #4 10 Kwi 2009 07:41
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Loch_Ness napisał:
    ...Wczesniej w czasie jazdy na gazie przy gwałtownym hamowaniu potrafił zgasnąć i musialem jezdzic na benzynie. "Wyleczalo" go powtorne gwałtowne hamowanie.... tzn jazda na beznynie, przelaczenie na gaz i zanim zgasł hamowałem ostro :) W tej chwili w czasie przelaczania na gaz na elektrozaworze pojawia sie naoiecie ok 12,5 V, a po chwili zanika - samochod gasnie. Nie spuszczalem nic (żadnego szlamu) z parownika od 30 tys km... czyzby to jest przyczyna usterki? BRC ma jakis zaworek do spoczania?


    Te numery z hamowaniem sugerują utratę połączenia w zasilaniu lub masie, przetarty lub złamany kabelek itp. Jeśli podczas pracy silnika napięcie pojawia się tylko na chwilę po przełączeniu to możliwe że centralka nie dostaje sygnałów z zapłonu i po chwili odłącza zasilanie cewek.
    AT90E ma korek spustowy szlamu, jak w każdym parowniku jest on na dole, od przodu parownika, poniżej komory wodnej. Duży, solidny, mosiężny.

    1
  • #5 10 Kwi 2009 08:09
    kirk
    Poziom 9  

    Sprawdz koniecznie sonde lambda

    0
  • #6 10 Kwi 2009 18:23
    Loch_Ness
    Poziom 17  

    Sterownik który posiadam to Landi LES 01e, sprawdziłem większość przewodów które do niego dochodzą. Opis pinów poniżej

    Seicento gaśnie na gazie - BRC at90e

    1 - przewody ślepe, wiszące
    2 - prowadzą do zaworów przy butli, dokładnie do wskaźnika ciśnienia
    3 - prowadzą do przełącznika Pb/LPG
    4 - dwa przewody do akumulatora, dwa do komputera IAW 16FM.E6, ... reszta niezbadana.

    co do 1,2,3 to przewody mają ciągłość na 100% - mierzyłem

    Przewód miedzy reduktorem BRC a elektrozaworem tez jest OK.
    Miedzy elektrozaworem a zaworami przy butli - też OK

    Szlam spuściłem ... wyleciało może 10ml.

    Samochód jednak w dalszym ciągu gaśnie na gazie, zaraz po przełączeniu. Coś odcina dopływ gazu. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

    Sonda lambda chyba nie gra roli, przecież na benzynie sie dobrze zachowuje

    1
  • #7 12 Kwi 2009 14:34
    bayo84
    Poziom 11  

    Mam dokladnie odwrotny problem. Gasnie na benzynie, a na gazie zapala i jezdzi normalnie. Objawy identyczne jak u autora tematu. Sadze, ze przyczyna moze byc podobna...ma ktos jakies sugestie?
    P.S. Instalacja tez mam BRC i tez w Seicento:)

    1