Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik przebytej drogi c16nz

10 Kwi 2009 09:40 2827 5
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich
    Niedawno kupiłem vectrę GL 1.6i z silnikiem c16nz zasilanym tylko benzyną, auto jest z 1989 roku. Auto ogólnie sprawuje się dobrze, ma tylko jeden problem - gaśnie po hamowaniu silnikiem np. kiedy dojeżdżam do świateł. Dodatkowo zapala się check engine. Odczytałem kod błędu (układ sterujący silnikiem to zapewne Multec, bo kod dwucyfrowy) wyszło 24, czyli luzik temat wielokrotnie poruszany w sieci. Zabrałem się za odkręcanie zegarów, aby naprawić vss (impulsator, czujnik przebytej drogi, czy jak go tam zwał). Jednakże ku mojemu zdziwieniu, impulsatora za zegarami nie było. Dodatkowo, zegary które posiadam nie przewidują zamontowania takiego czujnika - żadnych zaślepionych dziurek itp. Co więcej nie ma impulsatora także przy skrzyni biegów, także nie wiem co jest grane.

    Dodaję opis gniazd mojego komputera - jest tam pin od impulsatora, i nawet na tym pinie jest kabelek prowadzący do kostki iso od radia !?

    No i teraz pytanie a właściwie prośba do was forumowicze. Jeśli ktoś ma vectrę z 89 roku to czy mógłby sprawdzić czy ma impulsator i do czego jest on podpięty?
  • Poziom 23  
    Witam
    Zegary w tej Vectrze najprawdopodobniej powinny być takie same jak w astrze F, jesli tak to do 3 pinu większej kostki zegarów powinien być podłączony ten kabelek od czujnika. Doprowadzony też jest do kostki od radia. Jeśli nie to impulsator powinien być montowany na skrzyni biegów. Pozdrawiam
  • Specjalista od sprzętów RTV
    VA z tego rocznika, na pewno nie miały impulsatora i to bez względu na to, z jakim były silnikiem.
  • Poziom 10  
    marck1 napisał:
    VA z tego rocznika, na pewno nie miały impulsatora i to bez względu na to, z jakim były silnikiem.


    Ok rozumiem, tylko dlaczego komputer wyświetla kod błędu 24 (czujnik przebytej drogi - nieprawidłowa liczba impulsów) i wszystkie objawy pasują do popsutego impulsatora? W necie znalazłem też informacje że pierwsze modele vecry miały impulsatory na skrzyni. Nie wiem co mam o tym myśleć. Może mam komputer z jakiegoś nowszego modelu. Jak ten komputer chce tego czujnika to po prostu mu go założę, zobaczymy co się stanie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Miałem dostęp do części od poloneza (gsi bodaj) i wykręciłem z niego impulsator podłączany do skrzyni. Podciągnąłem do niego zasilanie i kabel sygnałowy - wszystko z kostki od radia, żeby dużo kabli z różnych miejsc nie ciągnąć. Auto wcześniej gdy jechałem i puściłem gaz, wcisnąłem sprzęgło pracowało na wolnych obrotach, gdy się zatrzymałem to obroty się nie zmieniały. Teraz obroty są nieco szybsze, aż do momentu gdy auto się zatrzyma, wtedy od razu gwałtownie maleją. Czyli o to chodziło, tego brakowało komputerowi z pamięcią programową APZW 0512 (starego impulsatora od poloneza ). Dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie kolegom, elektrit i tommy - zmobilizowaliście mnie do kombinowania, dzięki. Temat uznaję za zakończony.