Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Malaguti F12 Minarelli - słaba moc

dayus 10 Kwi 2009 16:36 14655 14
  • #1 10 Kwi 2009 16:36
    dayus
    Poziom 21  

    Witam!
    W skuterze tym dzieje się coś dziwnego.
    Czasem po odpaleniu skuter ma moc i przyspiesza dobrze,a czasem po prostu ma problem z przyspieszeniem,rusza bardzo wolno.

    W skuterze było zagięte kolanko z rury wydechowej (po szlifie),ale zostało wstawione nowe. Katalizator został przeczyszczony, był tez zdjęty,ale nic to nie dało.
    Przeczyszczony gaźnik.

    W sumie nie wiem jakie rolki mam zastosować do tego silnika.
    Akumulator jest słaby,ale to nie powinno mieć,aż chyba takiego znaczenia. Odpalam go z buta.

    CO jeszcze sprawdzić?

    3 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 10 Kwi 2009 23:17
    doctor81
    Poziom 17  

    Witam. Problem polega na tym że silnik nie chce się wkręcać,czy się wkręca a skuter ma problem z rozpędzaniem?Napisz coś więcej.Dopiero go kupiłeś,czy poprostu po szlifie zaczeły się "cyrki",długo stał w garażu?

    2
  • Sklep HeluKabel
  • #3 10 Kwi 2009 23:20
    dayus
    Poziom 21  

    Motorek jest brata.
    Mamy go juz rok,czy 2 lata.
    Szlif byl juz u poprzedniego wlasciciela.
    No wlasnie sek w tym,ze nei chce sie wkrecac na obroty.
    Czasem zaskcozy to idzie jak szalony.

    Moze paliwo nie dochodzi, tam jest jaksi zawór podcisnienia, moze on sie lekko przycina?

    1
  • #4 10 Kwi 2009 23:44
    doctor81
    Poziom 17  

    Sprawdz może zatkało się odpowietrzenie zbiornika(zaczołby się mulić po kilkuset metrach jazdy),chyba żę to pompka paliwa podciśnieniowa(coś jak w pile spalinowej),ewentualnie zanieczyszczony gażnik.Zakładam że zapłon jest ok.

    1
  • #5 10 Kwi 2009 23:54
    dayus
    Poziom 21  

    Gaźnik przeczyszczony jak już pisałem.
    Odpowietrzenie to to w korku paliwa? Jeśli o to chodzi to jest ok.
    Jak sprawdzić tą pompkę podciśnienia i ten zawór? Albo to jest właśnie to?

    I jak sprawdzić zapłon?
    I jakich użyć rolek, pytam o oryginalne jakie tam powinny być

    1
  • #6 11 Kwi 2009 00:18
    doctor81
    Poziom 17  

    Po zdjęciu przewodu zasilającego gażnik,podczas kręcenia rozrusznikiem powinno lecieć paliwo.W zapłonie może być fajka,przewód WN,świeca.Poza tym po większym przebiegu "puszczają" uszczelniacze na wale(traciłby kompresje)jeśli "wał się poci" to simeringi do wymiany.Co do rolek to nie jestem w temacie.

    1
  • #7 11 Kwi 2009 00:24
    dayus
    Poziom 21  

    Paliwo musi lecieć,bo w końcu odpala,ale zastanawia mnie,czy nie jest go za mało. Ale wtedy by przerywał chyba,a nie był by slaby.

    1
  • #8 22 Kwi 2009 17:02
    luwcik
    Poziom 9  

    poziom paliwa za mały albo za duży

    Dodano po 2 [minuty]:

    pływak może być dziurawy

    1
  • #9 23 Kwi 2009 13:11
    dayus
    Poziom 21  

    Sprawdze to, ale poziom paliwa w baku,to chyab bez sens:/

    1
  • #10 23 Kwi 2009 17:06
    doctor81
    Poziom 17  

    Luwcik pewnie miał na myśli poziom paliwa w komorze pływakowej.Jak jest za wysoki to zalewa świece i bardziej kopci,jak za niski to ciężko zapala na zimnym silniku,podejrzanie mało pali i łatwo zatrzeć dwusuwa.Jak już kopiemy przy gażniku to może przycina się zawór iglicowy paliwa?

    0
  • #11 25 Kwi 2009 13:18
    dayus
    Poziom 21  

    Pływak jest plastykowy i nie bardzo wiem,jak go sprawdzic:/

    Skuter kopci,ale i tez ciężko odpala:/
    Gdzie jest ten zawór, ja to przyzwyczajony jestem do gaźników z Jawy,a nie takich jak w skuterach sa:/
    Od czego jest ta elektryczna iglica?

    I jakie podstawowe regulacje zrobić temu gaźnikowi?

    0
  • #12 26 Kwi 2009 12:26
    doctor81
    Poziom 17  

    Zawór paliwa masz podobnie jak w Jawie połączony z pływakiem.Jeśli w pływaku nie chlupie w środku paliwo to jest git.Ta "elektr. iglica" to automat. ssanie-po włączeniu zapłonu nagrzewa się,po kilku minutach powinno się wyłączyć.Jeśli twój silnik ma "tiki" na zimnym silniku to ssanie mogło paść.Na forum sympatyków Minarelli powinieneś zajrzeć.Pozdro.

    1
  • #13 15 Maj 2009 16:04
    Kurugan
    Poziom 1  

    kilka lat temu jak latałem jeszcze skuterami, to miałem podobny problem, okazało się że miałem już starte rolki w wariatorze(były już prawie kwadratowe) , w zależności jak się ustawiły takie było przyspieszenie... ...zawsze jeszcze możesz sprawdzić z olejem kompresje czy przypadkiem nie skruszył Ci się jeden z pierścieni... oby nie... :/

    1
  • #14 16 Maj 2009 21:45
    Krzyh1091
    Poziom 10  

    Ja bym rozpioł kable od ssania, ta iglica lubi się zawieszać w pozycji otwarcia i wtedy zalewa silnik i jest słaby i strasznie kopci, nie wkręca się na obroty. Rozepnij te kable od gaźnika i wtedy spróbuj. z zapłonem nic nie grzeb bo jak odpala to znaczy że zapłon jest ok tam się nic nie reguluje. oryginalne rolki to 4,5 lub 5,5g ale możesz dać zbliżone wartości, im lżejsze dasz rolki to będzie miał wyższe obroty w momencie przyspieszania.

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Ja bym rozpioł kabel od ssania, ta iglica lubi się zawieszać w pozycji otwarcia i wtedy zalewa silnik i jest słaby i strasznie kopci, nie wkręca się na obroty. odepnij ten kabel od gaźnika i wtedy spróbuj. z zapłonem nic nie grzeb bo jak odpala to znaczy że zapłon jest ok tam się nic nie reguluje. oryginalne rolki to 4,5 lub 5,5g ale możesz dać zbliżone wartości, im lżejsze dasz rolki to będzie miał wyższe obroty w momencie przyspieszania.

    2
  • #15 04 Sie 2009 22:01
    adios125
    Poziom 1  

    witam mam podobny problem, MAm zippa vege 50cm3 na zimnym silniku musze z 20 min kopac zeby odpalil, po ciezkim odpaleniu skuter ma prawie 0 mocy i nawet z miejsca nie ruszy, taki jest slaby, co to moze byc ??? jeszce przed wymienieniem swiecy<na taka sama> dzialal dobrze. czy sprzeglo bedzie zapieczone??? czy cos z kompresja nie tak???? prosze o pomoc:cry: a dzien wczesniej dalem mu dobry wycisk;/

    2