Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault clio szron na butli po przejechaniu 30 km

cobretti22 10 Apr 2009 21:22 3915 19
  • #1
    cobretti22
    Level 10  
    załozylem instalacje 3 tyg temu wszystko nowe a butla z zaworem z 2004 roku zauwazylem ze jak przejade okolo 30 km pojawia sie szron na butli na tej wysokosci ile jest gazu w butli.co to sie dzieje z ta butla ???czy to normalne ??? nie odbija mi podczas tankowania do pelna czy to jest niebezpieczne ? na to wyglada ze wcisneli mi lipna butle i zawor za 200 zł
  • #2
    romoo
    User under supervision
    Widocznie taka niska temperatura sprzyja skraplaniu się pary na butli jest to normalne .
  • #3
    tomek gaz
    Level 15  
    wielozawór w butli do wymiany
  • #4
    gimak
    Level 40  
    To że butla pokrywa się szronem lub rosą jest nienormalne. Oznacza to że gaz ze stanu ciekłego w gazowy przechodzi w butli i stąd to oziębienie, a do tego powinno dochodzić dopiero w parowniku-reduktorze. Oznacza to, że jest jakaś nieszczelność między końcówką przewodu od dna butli do wielozaworu lub w samym wielozaworze jest jakaś usterka i dlatego nie odbija przy tankowaniu.
    W zimie w takim przypadku byłby kłopoty z wyjeżdżeniem gazu do dna i tankowaniem (zostawałby w butli butan i za każdym tankowaniem gazu wchodziłoby mniej).
  • #5
    cobretti22
    Level 10  
    to co zrobic jezdzic czy cos dzialac z tym wielozaworem przy butli.Na lpg gosc powiedzial ze tak sie zdarza ze nie odbija.Butla jest w bagazniku i nic nie czuc gazu.Mysle ze w stacji gdzie zakladali gaz sprawdzali czy sie nie ulatnia.
  • #7
    cobretti22
    Level 10  
    no własnie jest problem bo wszystko jest nowe a butla z wielozaworem kupiona od kolegi za 200 zł butla i wielozawor jest z 2004 roku ale on jezdził na butli z 7 miesięcy praktycznie butla mało używana .Leżał w niej gaz z 3 lata .no i nie chcę się pchać w koszty kupna wielozaworu.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czyli żeście sami fachowcy tę butlę zakładali? Jeśli tak to jest źle ustawiony zbiornik, rurka czerpalna nie patrzy dokładnie w dno,tak samo pływak, stąd kłopoty z nie odbijaniem zaworu i oszronieniem butli.
  • #10
    cobretti22
    Level 10  
    kupiłem tylko butle a wszystko zakladalem w autoryzowanym punkcie tam gdzie zakladaja instalacje.Butla jest walcowa i jest zawor na okolo godzinie 2.00-3.00 .Nie chce bardzo sie bawic i sam rozkrecac to wszystko bo sie boje ze wywali w powietrze samochod.Niedawno w mojej okolicy byl przypadek kobieta zatankowala gaz i wywalilo samochod jak ruszyla dlatego sie boje tej instalacji.Podjechalem do goscia co zaklada 5 lat instalacje tam gdzie ja zakladalem i twierdzi ze wszystko ok z tym szronieniem .Mowi mi ze przeciez gaz sie nie ulatnia bo jak by sie ulatnial to bylo by zaszronienie w okolicy wielozaworu i bylo by go czuc w bagazniku.Juz sam nie wiem co robic.
  • Helpful post
    #11
    gimak
    Level 40  
    To zaszronienie pochodzi z tego że gaz paruje intensywnie w zbiorniku (butli) i przez to zbiornik się oziębia.
    Tak czy owak jak napisał kolega kwok, wielozawór trzeba wymontować i sprawdzić. Może się da naprawić to zacinanie pływaka, oraz poszukać nieszczelności - chodzi o nieszczelność wewnętrzną, przy takiej gaz nie ulatnia się na zewnątrz.Tą nieszczelność wykryjesz, jak zatkasz otwór w wybudowanym wielozaworze wyprowadzający gaz do silnika i podasz powietrze pod ciśnieniem na koniec przewodu sięgającego dna butli (ssaka) i zanurzysz to wszystko w wodzie - nie może nigdzie bąbelkować.
    Obecnie idzie lato, jeździć na tym idzie, ale na gazie silnik może nie rozwijać pełnej mocy z powodu braku dostatecznej ilości gazu w postaci gazowej (parownik nie dostaje ciekłego gazu), a w zimie skutkiem pozostawania ciekłego butanu będzie w końcu brak możliwości zatankowania gazu.
    Twoja decyzja!
  • #12
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    cobretti22 wrote:
    kupiłem tylko butle a wszystko zakladalem w autoryzowanym punkcie tam gdzie zakladaja instalacje.Butla jest walcowa i jest zawor na okolo godzinie 2.00-3.00 .Nie chce bardzo sie bawic i sam rozkrecac to wszystko bo sie boje ze wywali w powietrze samochod.Niedawno w mojej okolicy byl przypadek kobieta zatankowala gaz i wywalilo samochod jak ruszyla dlatego sie boje tej instalacji.Podjechalem do goscia co zaklada 5 lat instalacje tam gdzie ja zakladalem i twierdzi ze wszystko ok z tym szronieniem .Mowi mi ze przeciez gaz sie nie ulatnia bo jak by sie ulatnial to bylo by zaszronienie w okolicy wielozaworu i bylo by go czuc w bagazniku.Juz sam nie wiem co robic.


    kolego jezdzilem 10 autami na gaz i w zadnym nie szronil sie zbiornik, zrob z tym porzadek bo nastepne twoje swieta beda 1 listopada
  • #13
    cobretti22
    Level 10  
    gimak : dzięki za konkretną odpowiedz widze że masz pojecie bo w niektorych stacjach gdzie pytalem nie bardzo wiedzieli co z czym .Kupie nowy wielozawór na allegro sa po 150 zł i powinno być ok.Ale najpierw rozkrece ten co mam moze da sie naprawiać.
    Elpigaz jeszcze nie wysyłaj mnie na tamten świat bo moge się założyć że dużo ludzi tak ma tylko że mają butle schowane w kołach poprzykrywane i nie wiedza co się dzieje.
  • #14
    kwok
    Level 39  
    sprawdź wycieki z instalacji w trakcie pracy silnika (gdy wszystkie elektrozawory są otwarte) bo szron na butli po mojemu oznacza nadmierny (większy niż - powiedzmy - dopuszczalny) upływ gazu z butli (wtedy się oziębia butla)
    nieszczelność "ssaka" w butli po mojemu można wykluczyć bo gaz zacznie parować jeśli zmniejszy się ciśnienie a przecież ono w całej butli jest takie samo ale fizykiem nie jestem więc to tylko moja teoria
  • Helpful post
    #15
    gimak
    Level 40  
    LPG jak wszyscy wiedzą jest mieszaniną ciekłego propanu (zamieniającego się w gaz przy ok. -40*C) i butanu (przechodzącego w gaz ok. 0*C). Z butli do instalacji gazowej pobiera się gaz w ciekłej postaci i zamienia się w postać gazową w parowniku. Z tego powodu gaz pobierany jest ssakiem z dolnej części butli (faza ciekła), jest on wypychany przez ciśnienie frakcji lotnej gazu (przy zdecydowanej przewadze propanu z racji niższej temperatury parowania). Jeżeli jest szczelność między dolnym końcem ssaka a wyprowadzeniem gazu do instalacji (wewnątrz butli), to przez tą nieszczelność do instalacji dostaje się lotny gaz z poduszki gazowej (propan), jego miejsce zajmuje świeżo odparowany w butli gaz (propan), a nie ciekły gaz z dna butli (w przewadze butan). Intensywność zamiany gazu w butli z postaci ciekłej w lotną powoduje jej ochłodzenie, a w skrajnym oszronienie. W przypadku w/w nieszczelności w zimie przy temperaturach poniżej 0*C przez tą nieszczelność "ucieka" do instalacji gazowy propan, a nie parujący butan pozostaje w butli i stopniowo zajmuje całą objętość butli, nie pozwalając na zatankowanie nowej porcji gazu.
    Utrzymywanie stałego ciśnienia w butli powoduje obecność propanu w postaci ciekłej i on decyduje o jego wysokości z racji wyższej jego prężności. W temperaturach ujemnych jak w butli będzie butan a nie ma propanu, to nie ma w niej ciśnienia. W takiej sytuacji ciśnienie pojawi się, jak butlę podgrzejemy parę stopni powyżej zera i zacznie parować butan.
    To jest cała fizyka, która tego problemu dotyczy.
  • #16
    cobretti22
    Level 10  
    "gimak" dzięki jutro jade do tych fachowców i im wyskocze że coś jest nie szczelne w środku zobacze jak zareagują.Tylko jestem ciekawy co tam sie stało .A jak nie będzie tego co zakladał to jutro sam wykręce ten wielozawór i zobacze co się stało , juz byłem zobaczyć czy jest dojscie i jakim kluczem to wykręcić..Jak będe skrecał to wszystko to musze założyc nową uszczelke pod wielozawór i czy trzeba będzie odpowietrzyc tą instalacje żeby chodzila po zatankowaniu ?
  • Helpful post
    #17
    gimak
    Level 40  
    Ja trzykrotnie wyjmowałem wielozawór dla odblokowania pływaka i nie musiałem wymieniać uszczelki. Miałem natomiast kłopot ze szczelnym wyprowadzeniem gazu do instalacji. Instalacji po tej operacji nie odpowietrzałem. Szczelność sprawdzałem mydlinami.
  • #18
    cobretti22
    Level 10  
    dzisiaj wkurzyłem sie wykręciłem wielozawór a tam niespodzianka ta rurka co miała brać z dna butli gaz była w górze.Nie sprawdzili tylko przykręcili mi butle po lewej stronie .Co oni teraz zrobią to nie wiem czy będą butle przekręcać na drugą strone czy co ??Patrzylem da się obrucić wielozawór o 180 c ale rurki te co idą do silnika i do zaworu tankowania nie dostaną .Zadzwonilem do gościa co zakladał głupio mu że szok.Mysle że to to jest powodem szronienia sie butli .
  • #19
    gimak
    Level 40  
    Tak to jest ta "nieszczelność" i to jest powód szronienia się butli. Przyznam, że nie brałem pod uwagę takiego ułożenia wielozaworu w butli. To jest też przyczyna nie odbijania zaworu przy tankowaniu, bo pływak chyba też jest obrócony do góry nogami.