Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BRC , Fiat Seicento, odcinanie doplywu bezyny

bayo84 10 Apr 2009 23:17 3455 3
  • #1
    bayo84
    Level 11  
    Witam!
    Mam nastepujacy problem:
    Posiadam Fiata Seicento z zainstalowana instalacja BRC(niestety dokladniejszej specyfikacji instalacji w tym momencie nie posiadam). Sterownik instalacji to przelacznik gaz/ start bezyna --> automatyczne przelaczanie na gaz/ bezyna. Kilka tygodni temu zaczely sie problemy. Gdy uruchamialem auto(polozenie srodkowe przelacznika: start bezyna --> gaz) zdazalo sie, ze odcinany zostawal doplyw benzyny. Samochod nie chcial odpalic. Musialem przelaczac na wymuszone odpalanie na gazie, wtedy dopiero odpalal. W trakcie jazdy po przelaczeniu na bezyne silnik rowniez pracowal. Problem pojawial sie stosunkowo rzadko i nie byl bardzo uciazliwy.
    Obecnie samochod nie odpala na benzynie, a po przelaczeniu z gazu na bezyne silnik gasnie. Musze sie pilnowac, bo gdyby zabraklo mi gazu pozostaje opcja: hol do najblizszej stacji z LPG...
    Co moze byc przyczyna tej usterki?

    P.S. Wyglada to tak jakby jakis zawor odcinal doplyw benzyny...
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    bayo84
    Level 11  
    Quote:
    Napisz dokladnie co jest zalozone

    Czy chodzi o dokladny model instalacji?

    Nie jestem specjalista, ale pompe bym raczej wykluczyl, bo czasem odpala normalnie (ostatnio po tankowaniu na stacji LPG - nie wiem czy ma to jakies znaczenie) i dziala rowniez na benzynie. Gdy system zawodzi slychac charakterystyczny , dla np.: elektrozaworow,
    dzwiek "klik" pod maska...tak jakby doplyw paliwa cos odcinalo.
    Warto dodac, ze mialem problemy z alarmem (centralka GMS 210) po rozladowaniu w zimie akumulatora. Szlag go trafil i ostatecznie wylaczylem go wyciagajac bezpieczniki. Myslelm czy system antynapadowy nie odcina doplywu paliwa ale raczej bym to wykluczyl, bo z wyciagnietymi bezpiecznikami chyba nie dziala + odcinal by chyba zawsze, a nie czasami...

    Jak ewentualnie sprawdzic czy pompy szlag nie trafil?
  • #4
    Orionis8
    Level 1  
    Witam!
    W moim Seicento 1.1 MPI miałem podobne objawy.
    Było tak, że z początku jadąc na benzynie silnik gasnął po kilku kilometrach, po przełączeniu na gaz, szedł jak burza.
    Z czasem, a dokładnie ze zmniejszaniem się poziomu paliwa w baku silnik gasnął coraz częściej. Na gazie w dalszym ciągu OK.
    Gdy zatankowałem benzynę do pełna, przez dwa dni nawet na benzynie było OK.
    Pod koniec, to po zapaleniu, musiałem wymuszać jak najszybsze przełączenie instalacji na LPG, bo bym nawet dziesięciu metrów nie ujechał.
    W moim aucie przyczyna tych usterek była śmiesznie prosta.
    Gdy wyciągnąłem pompę paliwa z baku, i wysączyłem całe paliwo, to z dna zbiornika wybrałem ręką tyle zalegającej tam rdzy, że wypełniła ona całą szufelkę.
    I to właśnie rdza z dna zbiornika robiła mi takie numery.
    Po wymianie zbiornika, na nowy i wymianie wkładu pompki paliwa ( stary wkład prawdopodobnie się zapchał ), samochodzik jeździ bez problemów.
    Wcześniej też, sugerując się teoriami pseudo-mechaników ( między innymi, z tego forum ) niepotrzebnie wymieniłem w aucie kilka części, które tylko teoretycznie podniosły mi wartość auta.