Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar czasu wtrysku/spalania astra g

kokos306 11 Kwi 2009 00:19 3690 7
  • #1 11 Kwi 2009 00:19
    kokos306
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam pytanie obecnie mierze czas wtrysku bezpośrednio z komputera ECU - na pinie 21, (astra g x16xel) sa to impulsy o długości czasu wtrysku, podczas hamowania ecu prawdopodobnie wyłącza wtryski, i na tym wyjściu pojawia mi sie 12V, a impulsy które mierze na tym wyjściu tez sa 12V, i mam problem z odróżnieniem kiedy jest otwarty wtrysk a kiedy zamknięty, wiem żeby to zlikwidować trzeba brać sygnał z dwóch miejsc, nie wiem skąd wziąć ten drugi sygnał? nie chce sie wpinać bezpośrednio pod wtrysk bo jest za dużo roboty. Może jest jakieś inne miejsce gdzie można sie wpiąć?

    0 7
  • #2 13 Kwi 2009 17:51
    nsvinc
    Poziom 35  

    Te impulsy...tzn mierzysz czas między zboczem opadajacym a narastajacym? Czy na odwrót...?

    Najlatwiej napisać timeout, tzn jesli dany stan utrzymuje sie da dlugo na wejsciu, wtedy nie dokonywac przetwarzania pomiaru...

    poza tym cos nie chce mi sie wierzyc, ze komputer ci wylacza wtryski. To JEST NIEMOZLIWE, bo:
    komp nie moze po prostu sobie 'pominac' jednego cyklu cylindra. Mieszanka musi zostac dostarczona zawsze, i to w scisle okreslonym czasie. Jedyna wariacja to jest moment wtrysku i ilosc mieszanki. Ale nie moze wypaść cykl!

    Jesli by bylo tak jak piszesz (tzn wylacza wtrysk), to dany cylinder miałby jeden zgubiony cykl, co za tym idzie...twoj silnik podczas hamowania pracowalby na tylko 3 cylindrach i to tylko w pewnych momentach - twoj silnik by dziwnie pracował :D

    0
  • #3 13 Kwi 2009 22:16
    skritland
    Poziom 12  

    Jeśli o silniki chodzi, to często się zdarza, że wtryski podczas hamowania silnikiem zostają wyłączone. Dzięki temu samochód mocniej hamuje silnikiem oraz oszczędza paliwo. Elektronika czuwa by np. po naciśnięciu sprzegła silnik nie zgasł.

    0
  • #4 13 Kwi 2009 23:04
    Logi
    Poziom 19  

    Witam

    Hamowanie silnikiem z wtryskiem następuje zawsze kiedy zdejmie się nogę z gazu (całkowicie) a jednocześnie obroty silnika są wyższe od biegu jałowego. Przy obniżeniu obrotów do granicy biegu jałowego silnik automatycznie wznawia pracę. Łatwo można zauważyć ten moment jeśli podczas hamowania wytrzymamy nerwowo i nie będziemy wciskać sprzęgła to silnik wznowi pracę przy około 1000obr/min. Tak więc do pełnego hamowania silnikiem wykorzystywane są dwie wartości - prędkość obrotowa silnika i czujnik przepustnicy.

    0
  • #5 14 Kwi 2009 11:10
    pawelek_be
    Poziom 16  

    zazwyczaj sterowniki przywracaja pracy wtryskiwaczy przy ok. 1200, 1300 rpm...

    0
  • #6 14 Kwi 2009 14:00
    kokos306
    Poziom 9  

    nsvinc
    mierze miedzy narastajacym a opadajacym (bo jak mierzylem na odwrót to przy dodawaniu gazu czas malał), pomysł z ignorowaniem dłuższego stanu na wyściu jest ok ale jaki czas ustwaić? nie wiem ile moze wynośić max czas wtrysku, pozatym to wprowadza jakiś błąd.
    co do wyłaczania wtrysku w astrze jest przekaźnik który wł/wył wtyski pompe i coś tam jeszcze,
    czy z tego punktu ktory zaznaczyłem na schemacie, bedzie ok jak bede go sprawdzał czy przekaźnik jest załączony ?
    PS
    w astrze przy pomiarze impulsy pojawiaja mi sie przy okolo 1600obr zeby hamowanie silnikiem nastapiło trzeba przekroczyc okolo 2200 obr

    Pomiar czasu wtrysku/spalania astra g

    0
  • #7 18 Kwi 2009 18:06
    inot
    Poziom 20  

    Musisz zobaczyć na schemacie z którego styku następuje pomiar przy originalnym komputerze pokładowym.
    Ja zbudowałem sobie samemu taki komputer (alle inny silnik) i wykorzystuję to pomiaru sterownik (jedno połączenie).

    0
  • #8 21 Kwi 2009 19:55
    jariko
    Poziom 14  

    podłącz do zacisków wtryskiwacza równolegle transoptor z rezystorem (najlepiej daj dwa rezystory zaraz za podłączeniem się do przewodów wtryskiwacza) Zabezpieczysz się przed jakimiś zwarciami od układu pomiarowego. A z transoptora wysterujesz procesor. Z moich pomiarów wynika że wtryski są po włączeniu zasilania podłączane jedną stroną do +12V a potem uziemiane z drugiej strony. Czyli przy hamowaniu masz 12V na obu zaciskach wtryskiwacza a jak silnik nie chodzi to 0V też na obu zaciskach. Możesz jeszcze dać mostek Gretza wtedy nawet nie musisz sprawdzać polaryzacji na wtryskiwaczu.

    Dodano po 9 [minuty]:

    w moim komputerku robię pomiar czasu wtrysku na jednym wtryskiwaczu. Układ jest skalibrowany tak że spalone paliwo dzielę przez czas wtrysku i mam stałą dawkę paliwa na milisekundy wtrysku. Pomiar jest bardzo dokładny. Różnice są na poziomie litra na bak (bak 50 litrów)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo