Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 94' - kontrolka poziomu płynu chłodzacego

11 Kwi 2009 01:06 4235 10
  • #1 11 Kwi 2009 01:06
    435996
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 11 Kwi 2009 01:22
    Kagetora
    Poziom 16  

    Niestety nie napisałeś jaki silnik, tym niemniej z tego co pamiętam stycznik w chłodnicy załączający wentylatory (dwa lub trzy piny = jedna lub dwie prędkości) jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za to. Co do czujnika temperatury z którego korzystają wskaźniki i sterownik silnika to szukać go należy w pobliżu termostatu na głowicy...jak podasz szczegóły silnika to nawet fotkę podeślę :)

    0
  • #3 11 Kwi 2009 09:41
    435996
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 11 Kwi 2009 10:24
    enauto
    Poziom 29  

    Cytat:
    Problem polega na tym, że po uruchomieniu silnika świeci się dioda od kontroli płynu chłodzącego, na forum widziałem, że już ktoś miał taki problem. Wymieniłem czujnik płynu na nowy, dalej nic to nie pomogło (stary czujnik był dobry bo podgrzałem go świeczką i wiatrak przy chłodnicy się załączył). Płyn wymieniłem na nowy, poziom jest między min a max. Czasami jest tak że po zapaleniu silnika dioda zgaśnie po około minucie czasami się świeci cały czas, nie da się określic czym to może być spowodowane. Spotał się ktoś z czymś takim? Dodatkowo chciałem się dowiedzieć czy jest może jakiś przekaźnik który odpowiada za załączanie się tego mechanizmu? (chodzi mi o jakiś przekaźnik znajdujący się pod kierownicą). I czy istnieje jeszcze jakiś czujnik prócz tego, który jest wkręcony w chłodnicę??


    Sprawdź przy zbiorniczku wyrównawczym

    0
  • #5 11 Kwi 2009 11:47
    435996
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Kwi 2009 11:50
    suder
    Poziom 13  

    no bo jak odepniesz to ma się świecić, zmostkuj przewody i wtedy sprawdź czy zgasła kontroka

    0
  • #7 11 Kwi 2009 11:57
    435996
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 11 Kwi 2009 14:43
    suder
    Poziom 13  

    zmostkowałeś pewnie samą wtyczkę a sprawdziłeś czy są dobre prewody idące do niej ?

    0
  • #9 11 Kwi 2009 15:27
    Kagetora
    Poziom 16  

    Zakładając że silnik 8-zaworowy Czujnik temperatury dla sterownika (ECM) jest pomiędzy 3 i 4 cylindrem wkręcony na wysokości świec... przy 20 oC powinien mieć 2,2-3 kilo Omów, wraz z nagrzewaniem silnika oporność maleje...

    0
  • #10 11 Kwi 2009 16:37
    435996
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 11 Kwi 2009 20:42
    Kagetora
    Poziom 16  

    To czujniczek do wymiany i powinno być ok....pozdrawiam

    0