Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ustawieniem luzu na zaworach - Renault Megane 90KM

11 Kwi 2009 09:10 27178 15
  • Poziom 9  
    Witam szanownych użytkowników elektrody. Proszę kolejny raz o pomoc.

    Auto: Renault Megane, silnik 1.6 8V K7M 90KM

    Autko działało wporządku na benzynie jednak na gazie miałem problem z falującymi obrotami, wyczytałem ze moze to byc problem z zle ustawionymi luzami na zaworach, postanowiłem je wyregulować, poczytałem na elektrodzie jak "się to robi" i do dzieła, sprawa wydawała się być prosta. Regulację zrobiłem jak napisał jeden z uzytkowników:

    Ustaw zawory na czwartym tłoku w pozycji gdy się "mijają" i reguluj luzy na zaworach na pierwszym cylindrze,
    nastepnie mijanka na drugim cylindrze i regulacja luzów na trzecim, mijanka na trzecim regulacja luzu na drugim i mijanka na pierwszym regulacja na czwartym

    Pierwszy cylindej to cylinder od strony paska rozrządu i tak kolejno do czwartego
    Luzy: Dolotowy 0.10mm Wylotowy 0.25

    Tak właśnie zrobiłem a teraz powstały takie objawy - szarpie,
    gdy się doda gazu zmula samochód a po chwili dopiero łapie i przyspiesza, nierówna praca silnika, troszkę większe spalanie.

    Sądzę ze coś źle zrobiłem z tą regulacją zaworów bo wcześniej silnik na benzynie chodził świetnie - równo i był bardzo zrywny.
    Proszę o pomoc krok po kroku jak je regulować, pozdrawiam i Życzę wesołych Świąt Bozego Narodzenia
  • Admin grupy AGD
    kadziu8808 napisał:
    pozdrawiam i Życzę wesołych Świąt Bozego Narodzenia

    A święta się nie pomyliły :?: :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Masz opis regulacji zaworów, zrobiłeś źle.
    Tak jak napisał rbiesiada "Renault to taki francuski dowcip i tam 1 cyl jest od stony sprzęgła a nie rozrządu "
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Przepraszam Panowie, rzeczywiscie "troszeczkę" pomyliłem te święta... no cóż, możne za bardzo się przejmuję tą usterką, zawory te owszem pierwszy raz regulowałem i się nie udało;/. Co do tego sposobu co jest w pliku
    "megane zawory.doc" to mam nadzieje ze zadziała.
    Dam znac pewnie za trzy dni, hehe po tych siwetach co to je pomyliłem<zawstydzony> pozdrawiam

    PS. do instrukcji:
    Obracając wał korbowy, doprowadzić do całkowitego otwarcia zaworu wylotowego w cylindrze nr 1
    czyli można powiedzieć ze "konik" zaworu wylotowego powinien być w najwyższym położeniu(GPM) wówczas jest otwarty tak??
  • Poziom 29  
    kadziu8808 napisał:
    Przepraszam Panowie, rzeczywiscie "troszeczkę" pomyliłem te święta... no cóż, możne za bardzo się przejmuję tą usterką, zawory te owszem pierwszy raz regulowałem i się nie udało;/. Co do tego sposobu co jest w pliku
    "megane zawory.doc" to mam nadzieje ze zadziała.
    Dam znac pewnie za trzy dni, hehe po tych siwetach co to je pomyliłem<zawstydzony> pozdrawiam

    PS. do instrukcji:
    Obracając wał korbowy, doprowadzić do całkowitego otwarcia zaworu wylotowego w cylindrze nr 1
    czyli można powiedzieć ze "konik" zaworu wylotowego powinien być w najwyższym położeniu(GPM) wówczas jest otwarty tak??

    ma być zawór maksymalnie wciśnięty do komory spalania
  • Poziom 9  
    enauto: ma być zawór maksymalnie wciśnięty do komory spalania

    Czyli z tego wynika ze gdy "konik" zaworu wylotowego jest w najwyższym punkcie to zawór jest zamknięty (niewłaściwa pozycja do regulacji), powinien być otwarty czyli w najniższym punkcie?? tak!!!????????????
    juz się troszkę zagubiłem czy dobrze myślę??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    To teraz juz rozumiem dlaczego źle ustawiłem te luzy na zaworach!!!
    cała rzecz ma się do tego ze źle zrozumiałem kiedy zawór jest otwarty a kiedy nie, a dokładniej pojmowałem błędnie- mianowicie tak,
    że gdy konik zaworu wydechowego na pierwszym cyl. jest maksymalnie w górze(a ma być odwrotnie, na samym dole!!!) wtedy należny regulować trzeci zawór dolotowy i czwarty zawór wlotowy, nie miały one (tzn trzeci i czwaty zawór) w ogóle luzu dlatego pomyślałem ze ten własnie sposób jest błędny i poszukałem innego jednak i tak nie wyszło a wszystko przez błędne pojmowanie kiedy zamknięty a kiedy otwarty, nieźle namieszałem... dobrze ze nic bardzo nie zepsułem ze jeszcze jezdzi, mam nadzieję ze teraz to ustawie poprawnie.

    I jeszcze mam jedno pytanie. Wiadomo ze nakrętki kontrujące śrubkę regulacyjną na koniku należny dokręcać kluczem (chyba dziesiątka z tego co pamietam) a jak trzymać samą śrubkę??? gdy pierwszym razem regulowałem trzymałem ją kombinerkami a kluczem kątrowałem, czy to dobry sposób?? Moze macie inny?? POZDRAWIAM I DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI

    PS. rbiesiada: co to takiego krzywka?? bo nie pojmuje sork ale troszeczkę laik jestem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedzi, wydaje mi się ze z waszymi podpowiedziami teraz juz mi sie uda to naprawić, dziękuję jeszcze raz, odpisze jak już naprawie albo tfuuuu zepsuje