Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CC 900 kontrolka ciśnienia oleju zapala sie na wolnych obr.

kurakk 11 Apr 2009 13:37 9925 8
Automation24.pl
  • #1
    kurakk
    Level 15  
    Witam.Zauważyłem dziś ze na wolnych obrotach zaczeło świecić ciśnienie oleju.Najpierw delikatnie mrugało i zaczeło świecić.Po dodaniu gazu gaśnie.Poczekałem godzine,sprawdziłem stan oleju jest miedzy min a max, zapaliłem ponownie i juz nie świeciło tyle że auto troche ochłodneło i dało sie zauważyć ze obroty były wyższe niż jak wtedy gdy zaświeciła sie lampka. Co może być powodem ?Powiem też ze w ten dzień zanim go zaparkowałem i zauważyłem lampke dostał troche po garach na placu manewrowym jak chodzi o temperature bo włączał sie wentylator ale później przejechałem 10 km do domu i podczas jazdy nic sie nie świeciło a temperatura cały czas w normie.Myśle że to nie powinno być powodem ale nie wiem.
    Wie ktoś może jaka jest norma spalania oleju w tym typie? ma przejechane prawie 140 tyś ale silnik chodzi bardzo dobrze jednak wlałem mu już 1L oleju 15w40 bo taki tam był a mam go pół roku i przejechałem może 2-3 tyś km,dokładnie nie jestem w stanie sprawdzić. Zgóry dziękuje za odpowiedź.Pozdrawiam
  • Automation24.pl
  • #2
    77omega
    Level 13  
    witaj jesli spalil ci 1 litr oleju na 2-3 tysiaki to napewno nie jest malo ,jesli zapala sie jak jest bardzo rozgrzany byc moze to wina oleju (kiedy byl wymieniany?)jesli nie wiesz to go wymien na nowy, jesli byl niedawno to prawdopodobnie pompa olejowa,pozdrawiam
  • #3
    Jarosx9
    Level 35  
    Co do spalania oleju, to jeżeli silnik w dobrej kondycji to w zasadzie nie powinno go być (tak minimalna ilość że nie zauważysz). Mam CC700 i około 260 tys. przebiegu bez remontu i ja u siebie nie widzę żeby spalało olej. Od wymiany do wymiany to może ze 100ml ubywa i to tylko dlatego że kapie trochę z obudowy rozrządu.
    A co do twojego problemu to zacznij od wymiany/sprawdzenia czujnika oleju (dość tani jest) i jego instalacji (czy nie zwiera gdzieś do masy). Do prawidłowego sprawdzenia ciśnienia oleju powinno się wkręcić manometr (zakres do 1MPa) w otwór po czujniku.
    Jeżeli to nie pomoże to wydaje się że pompa oleju osiąga z jakiegoś powodu kres swoich możliwości i trzeba by ją sprawdzić (wyjąć, sprawdzić luzy na trybach itp.), ale to chyba przekracza twoje możliwości.


    PS. Sprawdź jeszcze czy panewek nie słuchać - kiedyś miałem taki przypadek, że były tak zużyte że przez to spadało znacznie ciśnienie oleju.
  • Automation24.pl
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    77omega wrote:
    witaj jesli spalil ci 1 litr oleju na 2-3 tysiaki to napewno nie jest malo ,jesli zapala sie jak jest bardzo rozgrzany byc moze to wina oleju (kiedy byl wymieniany?)jesli nie wiesz to go wymien na nowy, jesli byl niedawno to prawdopodobnie pompa olejowa,pozdrawiam



    Ostrzegam, że za podobne porady będę banował. Litr oleju na 2-3 tys. km, przy przebiegu 140 tys, to w sam raz - starsze silniki Fiata charakteryzowały się apetytem na olej. A mrugającą na wolnych obrotach kontrolką nie ma się jeszcze co martwić, zużycie eksploatacyjne panewek, pompy, może zbyt rozgrzany olej.
  • #5
    Jarosx9
    Level 35  
    robokop wrote:
    77omega wrote:
    witaj jesli spalil ci 1 litr oleju na 2-3 tysiaki to napewno nie jest malo ,jesli zapala sie jak jest bardzo rozgrzany byc moze to wina oleju (kiedy byl wymieniany?)jesli nie wiesz to go wymien na nowy, jesli byl niedawno to prawdopodobnie pompa olejowa,pozdrawiam



    Ostrzegam, że za podobne porady będę banował. Litr oleju na 2-3 tys. km, przy przebiegu 140 tys, to w sam raz - starsze silniki Fiata charakteryzowały się apetytem na olej. A mrugającą na wolnych obrotach kontrolką nie ma się jeszcze co martwić, zużycie eksploatacyjne panewek, pompy, może zbyt rozgrzany olej.


    Ciekawe jaki to prawidłowo ekspolatowany silnik spala litr na 2-3 tys. Chyba po giełdowych 140 tys. lub od fiata 126p jeżdżony na selektolu od nowości.
  • #6
    kurakk
    Level 15  
    napisane mam ze wymiana była przy 134 tyś. ja go kupiłem to miał coś ponad 136 tyś a teraz ma 139 tyś. wiec chyba jeszcze nie powinien być taki zły ten olej po przebiegu 5 tyś ?
  • #7
    Jarosx9
    Level 35  
    Dobra rada. Nigdy nie wierz do końca w to co mówił/robił/pisał poprzedni właściciel, przynajmniej w naszym kraju. Bo rzetelny sprzedawca samochodu to u nasz jeden na trzydziestu.
    Zmień ten olej, co ci szkodzi, nawet bez filtra (choć lepiej z). Jakoś tą usterkę trzeba zdiagnozować.
  • #8
    simon.wrc
    Level 11  
    Silnik wiekowy. Najczęściej jednakże niedomagają pompy oleju. Kolejny punkt programu to tulejki wałka rozrządu, dopiero sam wał korbowy. Apetyt silnika na olej z jego mruganiem na kontrolce ma oprócz niskiego stanu nic wspólnego. Jeśli na zimnym kontrolka gaśnie a dopiero po nagrzaniu szczególnie mocnym zaczyna "puszczać oczko" to pora pojechać na warsztat gdzie dokonają pomiaru ciśnienia oleju w magistrali. Dopiero wtedy można dobrać się do pompy i zweryfikować jej stan. Kwestie czujnika ciśnienia oleju i jego stanu pozostawiam właścicielowi do stwierdzenia....


    Silniczki zacne i wielce trwałe. Bardzo podatne na udoskonalenia.



    POWODZENIA.
  • #9
    kurakk
    Level 15  
    Dzięki wszystkim za pomoc, silnik nadaje sie do remontu.Prawdopodobnie poprzedni właściciel nalał doktora a ja wymieniłem olej i było tylko coraz gorzej. Sprzedałem autko. Zamykam temat i pozdrawiam.