Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piszczenie w nadawaniu President Florida

11 Kwi 2009 15:23 2461 6
  • Poziom 10  
    Witam. Kupiłem jako uszkodzoną Presidenta Floride. Okazuje się, że odbiór mam całkiem dobry, jednakże przy nadawaniu inni użytkownicy mówią, że strasznie piszczę. Zarobiłem na nowo wtyk na końcu kabla, polutowałem też na nowo przewód w środku podstawki. Antena jak do mnie przyszła, to podstawkę miała rozebraną. I tu moje pytanie: skąd może brać się takie piszczenie? Radyjko sprawne, z inną anteną (ML-145) działa prawidłowo.
    Zauważyłem że brakuje przy tym Presidencie takiej srebrnej naklejki na magnes. Czy po włożeniu magnesu w podstawkę od razu przychodzi na niego ta srebrna folia, czy może wcześniej coś jeszcze? Ewentualnie czy taką folię mogę czymś zastąpić? Jeśli ktoś posiada takową wiedzę, to proszę o napisanie co i jak po kolei składać, może czegoś po prostu w moim egzemplarzu brakuje. Z góry dzięki za pomoc.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 28  
    Jaki jest SWR? Co do folii na magnesie to możesz zastosować samoprzylepną folię alu z marketów budowlanych - stosowana przy uszczelnianiu systemów wentylacji.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 22  
    Piszczenie może być spowodowane brakiem masy lub złym ekranowaniem mikrofonu bądź radia.
  • Poziom 10  
    Jaki SWR to nie mam pojęcia. Facet zajmujący się CB mierzył SWR miernikiem, twierdził że jest całkiem nieźle i twierdził że może to auto "nie lubi" tej anteny. Ale radio z tą anteną było sprawdzane na innym aucie - ten sam efekt.
    Co do radia - skoro działa poprawnie z inną anteną, bez pisków, to wnioskuję że wszystko jest ok.
    Przed chwilą zrobiłem tak, że podkleiłem magnes zwykłą folią alu, postawiłem na dach dając jeszcze pod spód kartkę papieru, bo z czego zauważyłem przeważnie sprawdzając przejście między właśnie tą folią, a ekranem na przewodzie, to nie ma przejścia. Stąd wniosek, że ta folia jest izolatorem.
    Przy sprawdzaniu właśnie tak zrobionej anteny, gość który był w odległości niecałego 1km ode mnie słyszał mnie czyściutko i wyraźnie. Kto był bardziej oddalony, to już narzekał na straszne piski.
    Jeżeli to istotne, to moje radio to President Harry I.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Tomasz509 napisał:
    Jaki SWR to nie mam pojęcia. Facet zajmujący się CB mierzył SWR miernikiem, twierdził że jest całkiem nieźle i twierdził że może to auto "nie lubi" tej anteny.

    Jeden z kolegów prosił Ciebie o podanie współczynnika fali odbitej w tej antenie.

    Takie pisanie , że "SWR to nie mam pojęcia" , "Facet zajmujący się CB mierzył SWR" czy "może to auto "nie lubi" tej anteny" , BARDZO zaniża poziom elektrody.
    Regulamin pkt. 8.1 , mówi nam :
    8.1 obniża ogólny poziom forum
    -------------------------------
    Jeżeli chcesz uzyskać podpowiedź w interesującym Ciebie temacie to przyłóż się do tego i odpowiadaj na zadawane Tobie pytania.
    szpara napisał Tobie , że :
    Cytat:
    Jaki jest SWR? Co do folii na magnesie to możesz zastosować samoprzylepną folię alu z marketów budowlanych - stosowana przy uszczelnianiu systemów wentylacji.

    Więc odpowiedz jaki masz zmierzony WFS tej anteny.
    I zastosuj folię aluminiową samo przylepną od spodu anteny przy magnesie.
    -------------------------------
    Cytat:
    z czego zauważyłem przeważnie sprawdzając przejście między właśnie tą folią, a ekranem na przewodzie, to nie ma przejścia. Stąd wniosek, że ta folia jest izolatorem.

    Może być izolatorem dla prądu stałego ale NIE jest izolatorem dla prądu zmiennego (w.cz.) .


    Pozdrawiam.
    PS. Następne takie wpisy spowodują zamknięcie tematu, zgodnie z regulaminem pkt. 8.1 .

  • Poziom 31  
    Tomasz509 napisał:
    Jaki SWR to nie mam pojęcia. Facet zajmujący się CB mierzył SWR miernikiem, twierdził że jest całkiem nieźle i twierdził że może to auto "nie lubi" tej anteny.


    Zmień "faceta zajmującego się CB" ... znajdź jakiś normalny serwis a nie kolejnego bałwana który się bierze za coś o czym nie ma zielonego pojęcia ... bo stwierdzenia, że "auto nie lubi tej anteny" tylko świadczą o jego poziomie wiedzy ...

    Marcin
  • Poziom 16  
    Hej
    Moze facet jeżdzi trampkiem? :D