Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg

grubass 11 Apr 2009 15:25 11828 10
  • #1
    grubass
    Level 19  
    WITAM PANOWIE


    Skrzynia zmora chyba każdego jak coś sie dzieje.

    Mercedesik to W210 96r silnik E320 automat więc skrzynia w nim to 722.3.

    Problem wygląda tak samochód na D zachowuje się prawidłowo tylko na 1 i 2 biegu (nawet nie szarpie). Jak wpełznie do 3 to juz ślizga moge dodawać gazu a tylko idą obroty w góre, auto nie przyśpiesza. Podejżewam że na 4 będzie to samo. Tak samo dzieje się na wstecznym. Zaznacze że poprzedni właściciel miał wyciek ze skrzyni i tylko dolewał... (leje prawdopodobnie spod miski, aktualnie pilnuje odpowiedniego stanu oleju)



    No ale cuż zdecydowałem się tą skrzynie sam rozebrać. Manualne skrzynie już naprawiałem. Teraz czas na automata.


    Moje pytanie jest takie co mogło zostać uszkodzone?? Co wymienić. Objawy wydaje mi się są bardzo konkretne. Na co najbardziej zwrócić uwagę przy tych objawach??

    Może linki do jakiś materiałów o tej skrzyni??

    Sam skrzyni jeszcze nie sciągłem zanim rozbiore chce sie coś o niej nauczyć.

    Pozdrawiam Grubas
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    wowka
    Level 28  
    Nie znam sie na automatach ale z zasady dzialania jak sie bieg slizga to wyglada to na slabe dociskanie tarczek czyli albo tarczki zuzyte albo za male cisnienie oleju w silowniku ktory te tarczki dociska. Dobrze bylo by sie dowiedziec w ktorym miejscu podpiac manometr zeby sprawdzic cisnienie (o ile sie da) i wtedy mozna pomierzyc i myslec co dalej. Z tego co widze na forum to jak ktos zapyta o asb to przewaznie jest cisza wiec albo wiekszosc ludzi nie ma o tym pojecia albo niechca pomagac. Jak dla mnie to pomiar cisnienia na poszczegolnych silownikach bylby najbardziej miarodajny, ale jak na razie to w naprawie asb najwiekszym problemem jest dostep do informacji

    z drugiej strony jak sie slizga r i 3 bieg to stawiam na male cisnienie oleju bo te biegi nie sa uzywanena tyle czesto zeby dwa na raz padly

    Uwazaj na warsztaty bo automaty to dosc rzadki temat w PL, wiedza ludzi nie wielka i latwo mozna komus kitu nawciskac i niezla kase na tym zarobic
  • #3
    grubass
    Level 19  
    Zgadzam się z tobą że panuje ciemnia w tym temacie, ale powoli raczkujemy.

    Co do samego ciśnienia. Dużo ludzi zaleca wymiane oleju ponieważ traci on swoje właściwość. Mówi się też o dużej czułości skrzyni na dany olej.

    Reszta zaś stawia na tarczi o których też wpomniałeś.

    Zestaw tarczek 250zł... wymiana oleju samodzielna jest już zależna od oleju jaki zastosujemy. Więc czesto wychodzi podobna cena albo większa.

    Najpierw postawie na wymiane oleju. Potem zabiore się za ściąganie skrzyni i wymiane tarczek.
  • #4
    mareklan
    Level 15  
    Mam opis skrzyń 722,3 - 6 ale po rosyjsku.Ma to poniżej 50Mb.
  • #5
    wowka
    Level 28  
    Jezeli slizga sie wsteczny i 3 bieg to mamy dwie mozliwosci

    - malo prawdopodobne ze akurat tarczki 3 i wstecznego biegu wytarly sie w tym samym czasie wiec jest problem z cisnieniem oleju i odpowiednio mocnym dociskiem tarczek

    - skrzynia na wstecznym uzywa przekladni z 3 biegu a dalej drugiej przekladni (wstecznej) i wtedy na tej pierwszej wystepuje poslizg, ale to tylko moje domysly i niewiem czy tak jest. Wydaje sie to malo prawdopodobne zeby do wstecznego uzywac przekladni z 3 biegu jednak nie mozna tego wykluczyc

    Najpierw trzeba dowiedziec sie jak ta skrzynia dziala zeby sie nie okazalo ze bez potrzeby tarczki wymienisz a problem dalej pozostanie.

    Tam jest pompa oleju i napewno jakis regulator cisnienia, najlepiej pomierzyc cisnienia za regulatorem na poszczegolnych biegach - problem tylko gdzie sa miejsca zeby mozna bylo manometr podpiac - o ile wogule takie sa.

    Pomiary oczywiscie na nowym oleju robic

    Zadzwon do firmy naprawiajacej asb (np Samko z Warszawy) i zapytaj o koszt naprawy i co bedzie wymienione. Ciekawy jestem czy od razu powiedza ze tarczki do wymiany
  • #6
    grubass
    Level 19  
    Dzwonić będe w wtorek. Auto przywiezione w piątek wieczorem już nie miałem czasu na dzownienie. Teraz pewnie nikt nie odbirze.

    Wszedłem w posiadanie książki na temat tej skrzyni. Bardzo dobre opisy. Niestety po angielsku ale troche sobie z tym radze.

    Jest tam opis również zmieniania ciśnienia. Więc sprawdze najpierw także i tą możliwość. Barometr mam tylko do mierzenia ciśnienia na garach...
  • #7
    grubass
    Level 19  
    Panowie zaczołem rozbierać skrzynie. Właściwie mam ją prawie na części pierwsze. Sprawdziłem jedne tarczki i żeczywiście mają serdecznie dość jednak do drógich nie moge się dostać tutaj moje pytanie. Jak to rozebrać?? (to co widać na dwóch poniższych zdjęciach).

    Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg
    Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg

    Po za tym mam jeszcze jeden problem mianowicie rozsypały mi się jedne sprężyny i oberwał jeden plastik. CO do tego plastiku mam pytanie. Skad ten plastik?? Na zdjęciu jest w miejscu takim jak go zobaczyłem pierwszy raz. Czyli przy rozbieraniu skrzyni.

    Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg
  • #8
    automix
    Level 19  
    Jezu jak ja kocham jak ktoś rozbiera skrzynie biegów nie mając na ten temat żadnego pojęcia i/ lub schematów. Oczywiście bez urazy ale już wiele razy naprawiałem takie skrzynie "po kimś " i jest to wielka zmora. kolego przesyłam Ci na pw schematy poglądowe automatów. Tam znajdziesz schemat do swojej skrzynki i powinno Ci pomóc. Jak nie to proponuje zakupić sobie książkę napraw do tej konkretnej skrzynki. Tylko że jest to wydatek od 130 zł do nawet 700 zł ( zależy od wydawcy i kto to sprzedaje ). Mimo wszystko życzę powodzenia.
  • #9
    grubass
    Level 19  
    Hehe no racja nie miałem o tym zielonego pojęcia. Wiesz jak jest dopóki nie rozbierzesz to nie masz o tym pojecia. Jak było z twoją pierwsza skrzynia?? Troche info na temat tej skrzyni nazbierałem. Szczerze to teraz widze (już po rozebraniu) że nie ma sie czego bać. Z drógiej zaś strony skrzyni nie naprawiłem. Więc niewiadomo jak bym mówił jak bym próbowałm ją naprawić. Kupił część a tu zonk. Narazie wnioskuje że ludzie zabardzo przesadzają ze skrzyniami i ich złożonością.

    Rozebrałem całą na części podlizyłem i wyszło dużo za dużo. Zakupiłem za 800zł skrzynie.

    Dzięki za informacje które mi przesłałeś. Napewno się przydadzą.
  • #10
    wowka
    Level 28  
    Wrzuc na forum to co ci przeslal kolega automix, moze sie komus przyda
  • #11
    grubass
    Level 19  
    Panowie za bardzo się pośpieszyłem z podziekowaniami dla kolegi ponieważ nic mi nie przesłał. W każdym bądź razie ja przesyłam to co udało mi sie zgromadzić w czasie mojej walki ze skrzynią może komuś sie przyda. Od razu napisze że wiecej chyba sie nie da znaleść...



    Ps Chyba udało mi się ustawić bez prowizji linki jak nie to dajcie znac.

    Ps2 Dziekuje wszystkim (także kolegom z innych forów) którzy mi pomogli z tą skrzynią.