Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

radio JVC model KD-NX1R - nawigacja jak ją uruchomić

11 Kwi 2009 17:38 2922 1
  • Poziom 2  
    Mam jakieś stare radio JVC model KD-NX1R. Kupiłam je razem z autem (Audi A4- jeśli to ma jakieś znaczenie...). Podobno to radio ma nawigacje, ale nie mam płytki z nawigacją. Czy do tego radia potrzeba dodatkową antenę do nawigacji? Proszę o wyrozumiałość bo jestem totalnie zielona w tym temacie :D z góry dzięki za pomoc !
  • Poziom 10  
    Pewnie problem nie aktualny, ale odpowiem.
    Do tego radyjka potrzeba antenę gps (koszt 30-45zł) - ale może masz podłączoną...
    Jeśli wyświetla się komunikat GPS OK, znaczy, że antena jest, a na dodatek jest sprawna.
    Jeśli jest napis GPS ERROR, znaczy, że anteny nie ma, lub jest uszkodzona (lub nie podpięta pod swoje gniazdo).
    Mapa jest sprzedawana na płytach CD i z płyty się automatycznie instaluje po włożeniu jej do odtwarzacza. W tej chwili z tego co wiem najnowsza jest wersja mapy 10. Jest na niej też mapa Polski (na jednej z 5 CD, chyba na płycie nr 2).
    Polska pojawia się na mapach do tego radia od wersji map 8.
    Jednak uważam, że jest to tragiczny pomysł na używanie nawigacji z tego radia. 8 miała Polskę w wersji, gdzie można było wytyczyć drogę do dużych miast - a tam (na przykładzie Szczecina) zaledwie kilkanaście ulic możliwych do dojechania; na trasach tylko drogi krajowe - jadąc ulicą równoległą do krajówki nawigacja podawała komunikat do cofnięcia się nawet o kilkadziesiąt km w przeciwnym kierunku od wyznaczonego - z powodu minimalnej ilości pokrycia mapy...
    Wersja 9 też szału nie robiła...