Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

licznik na GAL pytanie teoretyczne

mototest 11 Apr 2009 17:47 2369 13
Texa Poland
    mototest
    Level 19  
    Witam kolegów

Nie znam się na układach programowalnych na razie i ma pytanie:

czy na małych GALach mozna zrobić licznik liczący do 5000 w przód i w tył z kilkoma wyjściami na których pojawiają się impulsy co 1000 i inne wejścia/wyjścia jak na rysunku

______
    I..........I
    I..........I_1000
    I..........I
    I..........I_2000
    I..........I
    I..........I_3000
    I..........I
    I..........I_4000
    I..........I
    I..........I_5000
    I..........I
    I..........I_reset
    I..........I
    I..........I_licz w przód
    I..........I
    I..........I_licz w tył
    I..........I
    I..........I_impulsy do zliczania
    I..........I

Dzięki
    Bogdan
  • Texa Poland
    Szymon Tarnowski
    Level 27  
    Zabraknie przerzutników nie wspominając już o logice sterującej. Oprócz zliczania impulsów potrzebny jest układ porównujący który przy dziwnych wartościach liczb może też zająć kilka makrocel (a więc "zużyć" przerzutniki które będą zablokowane). W układzie 16V8 jest tylko osiem przerzutników więc hipotetycznie można by zrobić licznik do 256. Największe układy dostępne na rynku to 22V10 które mają 10 przerzutników, hipotetycznie dałoby się zrobić licznik do 1024, ale zabraknie innych zasobów sterujących.
    Są jeszcze układy 26V12 (i inne dziwolągi) które mają więcej przerzutników ale są rzadko spotykane. Tak jakbym miał sugerować jakiś układ to spróbuj zasymulować czy zmieści się taka logika w układzie XL9536 albo w jakimś EPM7032, takie układy kosztują około 5zł. Nie wiem co dokładnie budujesz ale czy nie można te wstawić w jakiś uP? Będzie to łatwiejsze do opracowania oczywiście kosztem znacznie niższej częstotliwości pracy (dla uP ja bym szacował jakieś 1MHz, dla PLD jakieś 100MHz).
  • Texa Poland