Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 460 1.9TD r95 Pompa wspomagania.

grabolek363 11 Kwi 2009 18:37 4694 7
  • #1 11 Kwi 2009 18:37
    grabolek363
    Poziom 10  

    Witam forumowiczów! Mam pytanie odnośnie świeżo nabytego autka w którym na moje nieszczęście nie działa wspomaganie kierowonicy i tu pojawia się problem bo zapewne jest to uszkodzona pompa wspomagania(ciężko stwierdzić poprzedni właściciel twierdzi że nie zauważył w ogole...). Problem jest taki że nie bardzo wiem jaką pompę kupić a nie bardzo opyla mi się wstawiać do jakiegoś ASO bo to mijałoby się z celem,dlatego też szukam na allegro jakiejś z 2 ręki tylko nie wiem czy jest jakaś różnica w wersji z klimatyzacją i bez?? Czy np to: http://moto.allegro.pl/item601488347_pompa_renault_19_21_1_9_1_9_td_volvo_440_460.html
    bedzie odpowiednie?? Zaznaczam że moje Volvo posiada klimatyzację.

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 11 Kwi 2009 21:04
    wpsowa692
    Poziom 24  

    witam jak masz klimę to pompa jest napędzana silnikiem elektrycznym jest ona schowana przed przednim prawym kołem i najczęściej to się szczotki podwiesiły albo zużyły.zdejmij maskownicę pod reflektorem to ją zobaczysz opukaj ją lekko jak się wspomaganie znajdzie to trzeba szczotki wyczyścić albo wymienić.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 11 Kwi 2009 23:25
    grabolek363
    Poziom 10  

    Aha, a nie wiesz może czy w razie jakiś komplikacji, da się to jakoś po kosztach zrobić ?? jakąś inną dopasować np od renówki jakiejś ??

    0
  • #4 12 Kwi 2009 01:31
    wpsowa692
    Poziom 24  

    pompa to pewnie jest sprawna trzeba wyjąć sam silniczek więc pokolei najpierw zdejmij koło potem plastikowe nadkole zobaczysz silnik z pompą na "półce" cały zespół jest mocowany do półki na trzy śruby m8 odkręć nakrętki.na silniku masz cztery śrubki m6 wykręć je długie co? z boku tam gdzie dochodzą kable zasilające też masz śrubę m8 wykręć ją.teraz pokombinuj i wyciągnij silniczek odłącz przewody zasilające plus m6 masa m8.z tyłu silnika tu gdzie wykręcałeś te małe śrubki wyciągnij plastykową zaślepkę pod nią na ośce masz seger zdejmij go.rozsuń ostrożnie obudowę i zobacz co mu dolega szczotki to dobierzesz przylutujesz i będziesz brykał.co do dobrania to nie wiem napewno ale w clio ludzie mają podobne problemy.sprawdź też przekaźnik jest przypięty do pasa przedniego nad chłodnicą a jeszcze jedno silnik wspomagania pracuje po uruchomieniu diesla tzn. steruje nim alternator przez przekaźnik.

    0
  • #5 12 Kwi 2009 10:13
    grabolek363
    Poziom 10  

    Wielkie Dzięki za pomoc :) auto zostanie oddane do znajomego mechanika i na pewno będzie mu łatwiej :) o postępach prac poinformuję, bo może się jeszcze coś "urodzić" jak to w używanych autach ;) Pozdrawiam i Wesołych Świąt :)

    0
  • #7 29 Lip 2009 22:51
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Witam wszystkich użytkowników tego auta . To co było napisane powyżej , to wszystko prawda .Problem tkwi w tym ,że konstruktor pompę (nieszczęśliwie) usytuował tak , że w żaden sposób nie da się jej ochronić przed warunkami atmosferycznymi ( sól , woda , błoto).Walczę z tym już parę lat i wyznam szczerze , że ZAWSZE!! co prawie 2 lata (od momentu pierwszego wymontowania),czyszczę szczotki ,szczotkotrzymacze ,komutator,szpilki ( ew. zmieniam szczotki) - to jest jedyna naprawa , którą wykonuję w tym aucie .

    0
  • #8 13 Mar 2010 12:58
    slaw00000
    Użytkownik obserwowany

    lepiej czyscic pompe i dbac o nia bo nowa z wmontowaniem to koszt 1200zł, jedyna wada tego samochodu

    0