Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II - xenon

Wojtik 27 Kwi 2004 23:08 8265 16
  • #1 27 Kwi 2004 23:08
    Wojtik
    Poziom 12  

    Jeśli ktoś ma ochotę pobawić się w przerabianie świateł w punciaku na xenon to służę dobrymi radami :spoko:

  • #2 27 Kwi 2004 23:12
    Lukel
    Poziom 12  

    A jest jakas mozliwosc zamontowania "hałupniczo" xenonów do mazdy 626 GD ? moze reflektory od innego modelu? w jaki sposob rozwiazac samopoziomowanie?

  • #3 29 Kwi 2004 15:15
    Hefnor
    Poziom 11  

    Ciężko powiedieć, bo generalnie jeśli chodzi o 626 to nie miałem do czynienia z tym samochodem. Jedno jest pewne musisz posiadać osobno światła mijania i "długie". Jeśli chodzi o samopozycjonujące światła to pracuje nad tym tematem.

  • #4 29 Kwi 2004 15:28
    Wojtik
    Poziom 12  

    ... ale mnie kumpel zrobił w balona (siedzimy przy tym samym kompie i mnie przelogował)! HEFNOR się podszył pod moją wypowiedź. Ja w punto nie mam jeszcze gyro i na razie jeżdżę tak jak fabryka dała czyli pozycjonowanie "jak uznam" w momencie kiedy tył idzie w dół, a z reflektorów robią się "przeciwlotnicze". Wtedy sobie sam zmieniam. Na razie nikt się nie skarży (czyt. nie mruga) z naprzeciwka. Napisz jakie są cokoły w 626 to pociągniemy temat dalej.

  • #5 29 Kwi 2004 16:37
    Andre73
    Poziom 11  

    Z tym samopoziomowaniem to nie ma co wariować. Wymagane jest tylko przy seryjnej produkcji samochodów. Chyba, że przedstawicie mi taką ustawę. Sprawdzane to było minn. u rzeczoznawcy.
    Spryskiwacze i samopoziomowanie nie jest potrzebne.
    Można przejechać sie do rzeczoznawcy w PZM i za 150 zł wyda papier dopuszczający światła. Sam tez mam xenony bez samopoziomowania.
    Innym sposobem samopoziomowania jest astosowanie amortyzatorów samopoziomujących.
    Poczytajcie sobie stronę www.xenony.pl

  • #6 06 Maj 2004 18:28
    Lukel
    Poziom 12  

    Reflektory w tej mazdzie wygladaja tak: http://www.mazdaspeed.pl/modele/626_1991.php (tam jest gif i widac przod samochodu jesli to za malo to zrobie zdjecie calej lampy i wrzuce), zastanawiam sie tylko czy nie sa za stare. Jesli chodzi o mijania i dlugie to sa osobno. Mozesz opisac mniej wiecej jak wyglada taka przerobka i jakie trzeba poniesc koszty.

  • #7 01 Cze 2004 16:32
    P.Artek
    Poziom 21  

    Spokojnie można przerobić nawet jak jest "krótkie" i długie" w jednym,pełno jest opisów w necie na ten temat.Koszty są spore takiej zabawy.Ceny za dwie przetwornice z żarówkami zaczynają sie od ok 2000zł(za nie firmowe).Poszukajcie w inter. to znajdziecie.Co do samopoziomowania i spryskiwacza to tego typu źródła światła muszą to posiadać(jest zapisane w dzienniku ustaw).

  • #8 16 Lip 2004 02:22
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Czemu w światłach Xenonach muszą być spryskiwawcze i samopoziomowanie?

  • #9 16 Lip 2004 10:55
    benokogel154
    Poziom 13  

    Witam.

    Układ samopoziomowania musi być jak wskazuje nazwa do poziomowania reflektorów aby nie oślepiać innych kierowców.
    Spryskiwacze muszą oczyszczać szkło lampy ponieważ gdy światło z xenonów przechodzi przez brudną lampe to sie "rozmywa" - no nie wiem jak to sie fachowo nazywa - ale szkło musi być czyste.

    Jeśli sie myle a chyba nie to niech mnie ktoś poprawi. :D

  • #10 23 Paź 2007 20:55
    Wojtik
    Poziom 12  

    Andre73 napisał:
    Z tym samopoziomowaniem to nie ma co wariować. Wymagane jest tylko przy seryjnej produkcji samochodów. Chyba, że przedstawicie mi taką ustawę. Sprawdzane to było minn. u rzeczoznawcy.
    Spryskiwacze i samopoziomowanie nie jest potrzebne.
    Można przejechać sie do rzeczoznawcy w PZM i za 150 zł wyda papier dopuszczający światła. Sam tez mam xenony bez samopoziomowania.
    Innym sposobem samopoziomowania jest zastosowanie amortyzatorów samopoziomujących.
    Poczytajcie sobie stronę www.xenony.pl


    Trochę czasu upłynęło od założenia wątku i tylko mnie siebie samego żal... 6lat jeździłem na xenonie i to co czytam powyżej, chyba już nie przejdzie... EU przepisy Nas obowiązują i jutro demontuję moje "wypociny". No chyba, że jednak prawo stoi po "naszej" stronie, tych "przerabiaczy".
    Jeśli ktoś się lepiej orientuje, to niech mnie uświadomi łaskawie, jak wygląda, to na dzień dzisiejszy...

  • #11 23 Paź 2007 21:51
    BASS_MAN
    Poziom 13  

    Można dać wycieraczki na lampy.


    A można było by sobie zamontować przednie fabryczne lampy np. w innym miejscu niż fabrycznie? Chodzi o kwestię prawną.

  • #12 23 Paź 2007 21:59
    Wojtik
    Poziom 12  

    HEM '8-O' ?

    ... ale w jakim celu w innym miejscu? dodatkowo??

    ... z tego, co wiem, to prawnie maksymalnie cztery światła max na przód :shocked!:.

  • #13 25 Paź 2007 00:46
    MikePL1
    Poziom 16  

    Andre73,

    A jesteś tego rzeczoznawcy pewien na 100%? Bo ja bym się wybrał po papier dla świętego spokoju. Tylko chciałbym mieć pewność, żeby nie było że pojadę a ode mnie zgarnie kasę i jeszcze problemów narobi, zawoła drogówkę itd...

    Spryskiwacze mam bo zawsze o nich marzyłem, ale samopoziomowania niet... Jak możesz to odpowiedz mi na PW bo będę poza domem przez tydzień, a nie chcę tego wątku stracić.
    Wielkie dzięki...

  • #14 23 Sie 2010 19:28
    Arndi
    Poziom 1  

    Mam właśnie taki problem, bo chce założyć xenony do Fiata Punto II (2000r), dzwoniłem do stacji diagnostycznej SDS Karat w Oleśnicy, Sokołowice 110d. Dowiedziałem się że mimo jakbym miał założone poziomowanie lamp i spryskiwacze, to potrzebne są jakieś czujniki (co prawda nie wiem do czego) i na dodatek nie ma żadnej homologacji na to więc to nawet nie przejdzie przy corocznym przeglądzie. To w jaki sposób ci, którzy mają xenony sobie normalnie jeżdżą po naszych polskich drogach gdzie powiedziano mi w stacji diagnostycznej że to zabronione?

  • #15 24 Sie 2010 17:37
    Wojtik
    Poziom 12  

    Powiem tak: jeżdżą na własne ryzyko.

    Robiłem tak przez parę lat i skończyłem z tym. Efekt fajny, mandat niestety nie. Po prostu nie warto.
    Badania techniczne jakoś przechodziło. Być może "nie wiedzieli", że tak być nie może. Korygowali ewentualnie położenie świateł i tyle.

  • #16 14 Gru 2010 13:07
    michu_gno
    Poziom 13  

    do kazdego da sie zalozyc, a jelsi drogowe i mijania sa razem zakladasz bixenon i po sprawie....


    a co do mandatu, chyba czyms jeszcze podpadles albo miales bez soczewki?

  • #17 17 Gru 2010 18:12
    arrek69
    Poziom 2  

    Pewnie nie maił soczewek. Wstawiłem sobie xenonki i powiem, że światło jest bardzo jasne a mam 4300 niby miały być lekko zółte.
    Jakbym dostał gdzieś jakieś słabsze około 3600 to bym założył. Trochę miałem kłopotu z lewym światełkiem ciasno tam strasznie, ale jak się odkręci skrzynkę z bezpiecznikami da radę. Światło naprawdę super, soczewka ma przesłonę i na drodze dokładnie widać granicę światłą. Testowałem z kumplem i mówił, że nic do nie oślepia. Muszę jeszcze wymienić postojówki strasznie żółte na diody, które dostałem gratis do zestawu HID. Tylko nie wiem jak się dostać do tych postojówek