Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz-nierówne wolne obroty

12 Kwi 2009 10:59 14081 6
  • Poziom 11  
    Witam,faluja troche wolne obroty,sa zbyt małe,auto normalnie przyspiesza i itp,jaka może byc przyczyna?miał ktoś podobny przypadek? dodam że po odpaleniu auta bez gazu i jesli nieprzegazuje auta wolne obroty sa ok,po przegazowaniu silnik schodzi z obrotów przez 5 s obroty wolne sa ok,poźniej zaczynaja lekko falowac,niezbyt poważna usterka ale upierdliwa.moze to byc wina EGR [przebieg 68000km]? po wczorajszym szukaniu usterki nasuwa sie mi ze zawiesza sie czujnik PCV.kody zczytałem nic niewyszło.pozdrawiam i dziekuje za wszelkie sugestie.
  • Poziom 24  
    sprawdź silnik krokowy i wyczyść przepustnice jak jest brudna
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Witam,kolego miałem taki sam problem z matizem,pomogło zwykłe odłączenie akumulatora na parę minut.Zobacz może u ciebie pomoże. :)
  • Poziom 10  
    prawidłowy reset: należy rozłączyć na chwilę akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający ECM, chyba f19, silnik musi być niezbędnie zimny!
    Następnie po podłączeniu akumulatora lub włożeniu bezpiecznika należy włączyć zapłon na 10 sek. Po 10 sekundach należy wyłączyć zapłon, następnie należy obrócić wał korbowy silnika poprzez uruchomienie rozrusznika (dopuszczalne jest chwilowe uruchomienie silnika), wyłączamy zapłon. Po czym uruchamiamy normalnie silnik niech sobie trochę popracuje aby złapał temperaturę i gotowe
  • Poziom 11  
    Ale sprawdzenie silnika krokowego to dobry pomysł. Silnik krokowy jest przy przepustnicy (idzie do niego wiązka przewodów). Trzeba odkręcić dwie śrubki i wyjąć silnik krokowy z obudowy przepustnicy. Silnik krokowy zakończony jest takim "grzybkiem". Trzeba go dokładnie wyczyścić z nagaru. Także gniazdo silnika trzeba dokładnie oczyścić. Dobrze sprawuje się tutaj preparat WD40. Można nim także prysnąć ba prowadnicę "grzybka". Zamontować silniczek i zobaczyć jaki będzie efekt. Aby praca była wygodniejsza, można spokojnie odpiąć wiązką przewodów od silniczka. Jeżeli zabiegi nie pomogą, powodem może być walnięty modulator EGR. W razie czego opiszę jak go sprawdzić.
  • Poziom 14  
    Witam . Pewnie już rozwiązany problem , jednak sam miałem kłopoty z niskimi obrotami a ich przyczyną był przewód podciśnienia . Może komuś to się przyda w przyszłości .