Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane I 1998r nie chce zapalić

12 Kwi 2009 19:39 4313 18
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z elektryką i potrzebuję pomocy, podczas naprawiania przelącznika od poddgrzewania tylnej szyby w Megane 1.6 1998r musiałem doprowadzić chyba do jakiegoś zwarcia...
    OD tamtego czasu samochód niechce zapalać a usterki są następujące. Po włączeniu zapłonu:

    -immobilajzer wciąż miga
    -nie chodzą żadne wskaźniki, nic się nie wyświetla nawet na el wskaźniku przebiegu (tylko od immo miga)
    -nie działają szyby el.
    -nie działają kierunkowskazy (pod włączeniu awaryjnych - działają)

    Posprawdzałem bezpieczniki F39, F41, F31, F43 ale wszystkie są ok.

    A teraz co działa:
    Podświetlenie zegarów i całej konsoli
    Awaryjne
    Radio
    Światła
    Nawiew...

    Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci ale wiadomo - immo.

    Bezpieczniki wszystkie są OK, zepsuty jest tylko jeden ,jednak w schemacie nie ma o nim nic wspomniane i ma jakies nietypowy kształt. Mniej więcej taki: (czarny z napisem ford)

    Kształt mniej więcej taki:
    Megane I 1998r nie chce zapalić

    Bardzo proszę o szybką pomoc bo potrzebuję auta.
    Pozdrawiam
    Poprawiłem. robokop
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    elektrit napisał:

    Zobacz na bezpiecznik oznaczony Alim UCBIC, dolny rząd, bodaj 5 od końca ( chyba na pozycji 21.


    Sam niewiem skąd on tam jest ;)
    Ten Alim UCBIC jest w środku auta czy pod maską?
    Link - Spis bezpieczników, jakbyś mógł mi poweidzieć o który dokładnie Ci chodzi;)
  • Poziom 36  
    Witam, wtrącę się. ALIM UCBIC to F39.
  • Poziom 9  
    Tylko właśnie problem że w mojej wersji wyposażenia nie ma tego bezpiecznika:/
  • Poziom 36  
    Jaką masz budę w tym megane?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Jest to Hatchback, 1998 rok. 1.6 8V. Podstawowa wersja + l. szyby przód i klima.
  • Poziom 36  
    W komorze silnika są dwa miejsca z bezpiecznikami:
    1. Przed wnęką lewego koła, pod pokrywą
    2. Na płytce zasilania pod kratą wlotu powietrza na prawym błotniku.
  • Poziom 9  
    Tak wiem, sprawdziłem wszystkie, wszystkie mają "przejście" :/

    Możliwe, że komputer siadł ?
  • Poziom 36  
    Zlokalizuj przekaźnik tylnej szyby i sprawdź napięcie na białym przewodzie. Ma być 12v.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do niego leci też biały (nie ten sam) od wyłącznika szyby.
  • Poziom 9  
    A wiesz może mniej więcej gdzie może się znajdować ten przekaźnik ?
  • Poziom 36  
    Niestety nie. Musisz iść po białym kablu od wyłącznika.
  • Poziom 9  
    Dobra jutro od rana pójdę do auta i zobaczę, bo o tej godzinie już nic nie zdziałam...
    A jak się okaże, że jest jakieś inne napięcie ? To o czym nam to powie ?
  • Poziom 36  
    Będzie albo 12V, albo 0V. Wtedy zobaczymy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    elektrit napisał:

    Mistrzu, klawisz szyby steruje UCH ( bo to rocznik 98 teraz się dowiadujemy), UCH zapina przekaźnik.
    I po co mu kazujesz robić tą karkołomną kombinację?


    To jest sens żebym sprawdzał ten przekaźnik czy nie ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No i po problemie, dzisiaj sprawdziłem kompletnie wszystkie bezpieczniki. Nie miałem żadnego ALIM UC BIC . Okazało się, że poszedł bezpiecznik opisany STOP o którym w książce nie ma nic wspomniane. Dzięki za pomoc