Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat podłączenia i bezpieczniki - dobrze ??

Woolly24 12 Kwi 2009 23:15 6720 19
  • #1 12 Kwi 2009 23:15
    Woolly24
    Poziom 17  

    Pytania chyba nie muszę formułować. Oceńcie schemat. Thx.
    Schemat podłączenia i bezpieczniki - dobrze ??

    1 19
  • Pomocny post
    #2 12 Kwi 2009 23:29
    powalla
    Moderator CarAudio

    To "120A" to oprawka z bezpiecznikiem, a we wzmacniaczu masz bezpiecznik 100A? Jeśli tak, to po co chcesz dawać ten 120A

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Kwi 2009 23:31
    qwerty67
    Poziom 24  

    Ogólnie schemat jest ok. Tylko to 120A tak jak kol. wyżej napisał jest zbędne. Aha i po co Ci dwa kondensatory? Ile Ty chcesz watt podłączyć?

    0
  • #4 12 Kwi 2009 23:31
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    1) Zamień bezpieczniki ( 150 ze 120 ką ) -> to z teorii gdyż kondensatory dają do wzmacniacza prąd gdy chwilowo brak na instalacji ;
    2) Masę podłącz do karoserii nie do akumulatora (chyba, że to jest akumulator wyłącznie do Car Audio) i zamierzasz słuchać muzy przy wyłączonym silniku ;
    :D
    PS te 100 Amper to jest czy nie ma bezpiecznika ?

    0
  • Pomocny post
    #5 12 Kwi 2009 23:32
    bambino_81
    Poziom 23  

    Witam.Na moje oko wszystko jest oki tylko zgadzam się z przedmówcą.Po co ten 120A?100 wystarczy

    0
  • #6 12 Kwi 2009 23:38
    Woolly24
    Poziom 17  

    Grzegorz Siemienowicz napisał:

    2) Masę podłącz do karoserii nie do akumulatora (chyba, że to jest akumulator wyłącznie do Car Audio) i zamierzasz słuchać muzy przy wyłączonym silniku ;
    :D
    PS te 100 Amper to jest czy nie ma bezpiecznika ?


    Dlaczego do karoserii - ciągle się spotykam z twierdzeniem, że masę też najlepiej powinno się dać do aku. 100 A to zabezpieczenie na wzmacniaczu. Mam oprawkę z bezpiecznikiem 120 A leży w szafce to jak ma leżeć to niech sobie w samochodzie siedzi ;p. Dwa kondzie bo myślę przyszłościowo. System końcowy będzie mieć ok 1500 rms. Na razie to tylko gdybanie ale jak już mam coś robić to muszę wiedzieć że dobrze to robię.

    P.S dwa kondzie jeszcze z tego powodu, że mam w domu dwa :) i sprawa wygląda tak samo jak w przypadku oprawki po co ma leżeć w domu.

    0
  • Pomocny post
    #7 12 Kwi 2009 23:46
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Zacytuję Samego Siebie z Forum Xantii :
    "Uwaga
    To jest moja opinia , ale jeśli ktoś myśli inaczej proszę aby to wyjaśnił a nie tylko negował moją wypowiedź w stylu "nie bo nie".
    Minusa nie ciągnąć z akumulatora tylko z dobrej masy , gdyż:
    1) Podczas pracy silnika prąd do urządzeń płynie z alternatora a nie z akumulatora który z akumulatorem jest połączony wyłącznie masą i kablem plusowym ;
    2) Nawet rozrusznik nie jest połączony z akumulatorem dwoma tylko jednym kablem.
    PS.
    Łączenie do akumulatora w Car Audio powinno się stosować gdy:
    Instalacja Car Audio ma ponad 1kW RMS (powyżej 120 Amper) i jest dla niej oddzielny akumulator (najczęściej są to akumulatory dydykowane )."
    A teraz zacytuje Pawła (właściciela największej w Polsce liczby nagród jeśli chodzi o Sound Off).
    "Masa nigdy nie powinna być o mniejszym przekroju niż kabel "plus" chyba się zgadzamy ?
    Teraz zastanów się jaki jest przekrój poprzeczny karoserii ,czyż przypadkiem nie jest większy niż 70mm/2 -największy , ogólnie dostępny kabel do zastosowań CA? Oczywiście mówimy o "normalnej" samonośnej konstrukcji nie drewnianej i nie skorodowanej.
    Co "innego-cudownego" stoi na przeszkodzie, aby prowadzić masę przez karoserię samochodu, oprócz faktu ,że nikt Ciebie nie przekona?"

    0
  • Pomocny post
    #8 12 Kwi 2009 23:46
    bambino_81
    Poziom 23  

    No to myślę że jak 1500RMS będzie to kurcze niewiem czy prądu ci nie braknie.Jaki masz aku i altek?Ja narazie prubuję bez kondka.Mam oriona 2500D i HCCA 15,2 no i 2 aku,1 mopar 48ah-800A drugi stinger power 44ah-660A.Altek 120A.Podobno powinno to starczyć ale jak będzie zobaczymy.

    0
  • #9 12 Kwi 2009 23:59
    Woolly24
    Poziom 17  

    Do dwóch aku i 1500 rms to jeszcze długa droga :) Na razie będzie jeden wzmak i prawdopodobnie ten PPi 1000.4 pieniądze mam już dawno na niego tylko czekam z wyjaśnieniem sprawy ( mój poprzedni post) Potem będzie się szykować kolejna rozbudowa ale przed nią będzie wymiana altka i dołożenie drugiego aku. To tak w skrócie. Sorki że zasypuje to forum pytaniami ale chcę dojść do tego poziomu w którym już nie będę musiał się pytać a wszystkie tym podobne sprawy jak ta będą dla mnie oczywiste. Jak widzicie po dacie mojej rejestracji to ta data oznajmia początek zabawy w CA więc doświadczony nie jestem. Jedyne co mnie szybko rozwija to możliwości odsłuchu wielu klocków w zaprzyjaźnionych CA oraz chłopaków którzy moją pasję podzielają. CA jest dla mnie hobby więc dlatego ciągle próbuję czegoś nowego jak by tak nie było to poprzedni system w 90 procentach by mi starczył. ;D

    0
  • Pomocny post
    #10 13 Kwi 2009 00:09
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Ja też nieraz się pytam ludzi , przecież nie chodzi o to aby kilkakrotnie odkrywać Amerykę.
    Dziwi mnie tylko, że niektórych błędnych informacji pojawiających się na forum się nie usuwa tylko zostają i wprowadzają innych w błąd -> np. ostatnio wypowiedź tyle DF ile RMS . :cry:

    0
  • #11 13 Kwi 2009 00:20
    Woolly24
    Poziom 17  

    Owszem i nie tylko takie tu cuda się dzieją notoryczne jest już podzielanie opinii z opinii i tak tworzą się forumowe hity ( niektóre prawdziwe w rzeczywistości niektóre nie)

    0
  • #12 13 Kwi 2009 13:45
    Aspire3000
    Poziom 16  

    A tak jeszcze małe P.S. - bezpiecznik bezpośrednio za akumulatorem ma za zadanie zabezpieczyć kabel a nie wzmacniacz czy kondensatory. Jego wartość jest dobierana w zależności od przekroju kabla. Tutaj można zerknąć w tabelkę. http://www.pasca.org.pl/PASCA%20-%20regul2007-inst.doc
    Pozdrawiam.

    0
  • #13 13 Kwi 2009 15:10
    konik83
    Poziom 15  

    Nie zapomnij zrobic nowych polaczen akumulator-buda-silnik. Przy takich poborach pradu, standardowe polaczenia sa za slabe.
    Bezpiecznik przed wzmacniaczem mozesz wywalic.


    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    1) Zamień bezpieczniki ( 150 ze 120 ką ) -> to z teorii gdyż kondensatory dają do wzmacniacza prąd gdy chwilowo brak na instalacji ;


    I ze niby za kondensatorami bedzie plynal wiekszy prad, niz przed nimi ?? (zaraz za akumulatorem)???
    Chyba ze jakas inna ciekawa teoria...

    0
  • #14 13 Kwi 2009 16:38
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    konik83 napisał:

    I ze niby za kondensatorami bedzie plynal wiekszy prad, niz przed nimi ?? (zaraz za akumulatorem)???
    Chyba ze jakas inna ciekawa teoria...

    Mam nadzieję (ponieważ jest to portal i forum elektroników), że po prostu napisałeś to przed tym zanim pomyślałeś :!: .
    Mniemam, że teraz już wiesz że TAK .
    Jeśli masz jeszcze wątpliwości mogę wytłumaczyć.

    0
  • #15 13 Kwi 2009 16:50
    konik83
    Poziom 15  

    Cytat:
    Jeśli masz jeszcze wątpliwości mogę wytłumaczyć.


    Dajesz...

    0
  • #16 13 Kwi 2009 17:28
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    1) Prąd elektryczny to ruch swobodnych elektronów od minusa do plusa ( czy rozumiesz co to czy wytłumaczyć ?) ;
    2) Występują 3 magazyny energii ( dla uproszczenia przyjmijmy , że dwa akumulator i kondensator ) ;
    3) Jest to połączenie równoległe ( czy rozumiesz co to czy wytłumaczyć ?) ;
    A teraz rysunek :
    Schemat podłączenia i bezpieczniki - dobrze ??
    K - kondensator naczynie o dużo mniejszej pojemności w stosunku do akumulatora (minimalnej) ;
    A - akumulator ;
    Przyjmijmy , że tak jak na przykładzie cieczy (tak jak narysowałem) chwilowo na końcu przewodu 3 występuje podciśnienie ( ssanie ) . Jak łatwo się domyślić i sprawdzić do przewodu 3 wpłynie ciecz z K i A . Jeżeli spadnie podciśnienie (ssanie) ciecz z A przepłynie do K aby wyrównać poziomy ( napięcie ).
    Czyli chwilowo (przy "uderzeniu basu") ilość przepływającej cieczy w przewodzie 3 jest większa niż w przewodzie 2.
    DLATEGO STOSUJE SIĘ KONDENSATORY !!! .
    Oczywiście w skali całego zjawiska ilość przepływającej cieczy w 2 i 3 są równe, gdyż kondensator ładowany jest z akumulatora.
    Czy wszystko jest jasne ?

    Swoją drogą jak można budować dobre Car Audio nie mając podstaw elektryki ?

    0
  • #17 14 Kwi 2009 06:24
    konik83
    Poziom 15  

    Cytat:
    kondensator ładowany jest z akumulatora.


    No to chyba jasne, ze prad w tych dwoch miejscach bedzie taki sam.
    Kondensator pradu nie produkuje, zeby go oddac to musi go najpierw pobrac.

    Ladne spluczki narysowales, tylko zastanow sie skad sie bierze woda w spluczce "K":!:. Jak rozwiazesz ta zagadke, to wszystko stanie sie jasne.
    Podpowiem ci, ze brakuje tu jednego przewodu laczacego "K" z "A"

    0
  • #18 14 Kwi 2009 09:58
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    konik83 napisał:

    No to chyba jasne, ze prad w tych dwoch miejscach bedzie taki sam.

    Chwilowy ? - to wytłumacz po co stosuje się kondensator ?
    konik83 napisał:

    Kondensator pradu nie produkuje, zeby go oddac to musi go najpierw pobrac.

    Czy to oznacza , że według Ciebie akumulator produkuje ?
    konik83 napisał:

    Ladne spluczki narysowales, tylko zastanow sie skad sie bierze woda w spluczce "K":!:. Jak rozwiazesz ta zagadke, to wszystko stanie sie jasne.
    Podpowiem ci, ze brakuje tu jednego przewodu laczacego "K" z "A"

    Wydawało mi się , że każdy w Polsce skończył podstawówkę i przyswoił wiedzę ale jednak się myliłem.
    Zbyt duże masz braki, aby wytłumaczyć to na forum. Proponuje zbudować taki układ jak u mnie na rysunku i wlać wodę do naczynia A. Zobaczysz czy znajdzie się ona również w naczyniu K :D .
    Po tym eksperymencie sam zrozumiesz jak duże masz braki i może weźmiesz kilka godzin korepetycji -> w końcu tak jak napisałem "człowiek całe życie się uczy".

    0
  • #19 14 Kwi 2009 14:28
    pita1988
    Poziom 28  

    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    Ja też nieraz się pytam ludzi , przecież nie chodzi o to aby kilkakrotnie odkrywać Amerykę.
    Dziwi mnie tylko, że niektórych błędnych informacji pojawiających się na forum się nie usuwa tylko zostają i wprowadzają innych w błąd -> np. ostatnio wypowiedź tyle DF ile RMS . :cry:


    Wiem ze moja wypowiedz nie tyczy sie do tego tematu Ale Zobaczylem ostatnie zdanie....
    Widze ze kolega Grzegorz dalej nie potrafi zrozumiec o co mi chodzilo :!: :D

    0
  • #20 14 Kwi 2009 18:35
    konik83
    Poziom 15  

    Cytat:
    Chwilowy ?


    A co kogo obchodzi chwilowy prad??
    Zreszta, przez chwile moze byc wiekszy w tym miejscu, a przez chwile w innym. Marny argument dla umiejscowienia wiekszego bezpiecznika za kondensatorem. Moze jeszcze bedziesz dobieral wartosc bezpiecznika do tego chwilowego pradu?? Jak tak, to dobrze znac jego wartosc, oraz czas przez jaki plynie - moze zaprezentujesz jakies obliczenia??

    Srednia skuteczna wartosc plynacego pradu bedzie taka sama, a jak juz chcesz byc taki madry to domyslisz sie nawet, ze wieksza przed kondensatorem (uplyw).



    Cytat:
    Cytat:
    Kondensator pradu nie produkuje, zeby go oddac to musi go najpierw pobrac.
    Czy to oznacza , że według Ciebie akumulator produkuje ?

    To oznacza ni mniej - ni wiecej, ze przed nim i za nim prad plynacy przez obwod bedzie taki sam. Reszta to twoja nadinterpretacja.


    Cytat:
    Wydawało mi się , że każdy w Polsce skończył podstawówkę i przyswoił wiedzę ale jednak się myliłem.
    Zbyt duże masz braki, aby wytłumaczyć to na forum. Proponuje zbudować taki układ jak u mnie na rysunku i wlać wodę do naczynia A. Zobaczysz czy znajdzie się ona również w naczyniu K


    Bez testow powiem ci, ze woda zamiast do naczynia K wyleje sie na podloge przez otwor na dole. Jak ladnie poprosisz to policze ci nawet jak szybko sie to stanie, z hydromechaniki bylem dobry.
    Cytat:

    Very Happy .
    Po tym eksperymencie sam zrozumiesz jak duże masz braki i może weźmiesz kilka godzin korepetycji -> w końcu tak jak napisałem "człowiek całe życie się uczy".




    Daruj sobie wycieczki osobiste. To nie ja opowiadajac o pradzie rysuje spluczki. To bardziej swiadczy o poziomie twojej edukacji, a nie mojej.

    Moderowany przez Sylwek:

    Grzegorz jakoś nie miałem problemów ze zrozumieniem IDEI TWEGO PRZESŁANIA. Natomiast dam ci dobrą radę... nie karm troli :D , temat zamykam bo zabrnie na manowce. P.S. jak istniała jeszcze "nieboszczka" PASCA to za osobny minusowy kabel zasilający dawali "odrobinę" wyższe noty.

    0