Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FAP w Peugeot 407 1,6 HDI

13 Kwi 2009 09:54 26009 12
  • Poziom 9  
    Witajcie. Zacząłem właśnie użytkować swojego Peugeota 407 z silnikiem 1,6 HDI. Samochód był kilka miesięcy nieużywany gdyż czekałem na dokumenty z ubezpieczalni we Francji. Zaraz po odpaleniu auta pojawia się komunikat: PARTICLE FILTER REGENERATION CYCLE URGENT. Nie świeci się kontrolka silnika, samochód ma przejechane w tej chwili 107 tys. km. Poradzcie mi proszę co mam zrobić w miarę możliwości unikając serwisu, bo ten w moim miejscu zamieszkania jest taki sobie (wiem z doświadczenie bo mam też partnera) Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • Testo
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Autostrada lub inna szybka droga i rura przez pare kilometrów. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chodzi o to aby w Fapie wytworzyła się na tyle wysoka temperatura aby możliwe było wypalenie cząstek stałych
  • Testo

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Duże obroty silnika to duża ilość gorących spalin więc po kilkudziesięciu km może się udać przepalić nawet bardzo zaśmiecony FAP.
    Jeżeli kontrolka zapala się i po 15s. (od ruszenia) gaśnie jest to wiadomość o kończącym się płynie "ekologicznym" .
    Do zbiorniczka wchodzi 5 l. - powinien być uzupełniany po przejechaniu ok. 120 tys.
  • Poziom 9  
    dz, czyli jest to coś normalnego i nie nie grozi mi na razie jego wymiana??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak wyswietlanie informacji jest normalne, ale jest ona wyświetlana po to abyś zrobił to co pisałem ja i CameR, więc nie ma na co czekać tylko działać
  • Poziom 9  
    Dzięki - pozdrawiam Łukasz
  • Poziom 9  
    Wszystko pięknie... ale odpoczątku:
    Samochód mam 4 tygodnie, przebieg 160 tys km. 2 dni po zakupie zaświeciła się kontrolka silnika i komunikat: Depollution system failed. znajomy mechanik stwierdził :pusty zbiornik z dodatkiem. pojechałem więc na uzupełnienie. po badaniu kompem i okiem okazało się, że płyn jest ok, pełny zbiornik, natomiast zdechł ładnie nazwany motylek, wpuszczający powietrze do turbiny. Koszt 220 funtów. po naprawie reset błędów i papa. 2 tygodnie potem wyjazd do polski. w dzień wyjazdu komunikat: Particle filter regeneration cycle urgent. Sprawdziłem w necie- powinno zniknąć po paru kilometrach na autostradzie, więc zero problemu. 2210 kilometrów i nic... komunikat dalej świeci. włążę więc pod samochód... i co??? ano fapu niet. zbiornik z płynem jest, kable jakieś podłączone + jedna 2 pinowa wtyczka lata luzem i to wszystko..i wydech jakby nie od tej wersji... mam się ba, że auto stanie??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    ok Fap znaleziony:)). Spędziłem cały dzień próbując wykonać "particle filter regeneration cycle". sam filtr wygląda w środku znośnie.Niestety doszedłem do tego, iż pompa paliwa nie pobiera dodatku ze zbiornika. Zbiornik z dodatkiem jest absolutnie pełny, co przy 160k jest raczej dziwne. Czy ktoś może mi powiedzieć czy przyłączne elektryczne w zbiorniku dodatku to zasilanie pompki??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Bardzo ciekawe.... nawet nie wiedziałem że tam jest jakiś czujnik...:) jutro rankiem obejrzę... Póki co auto śmiga rok i 3 m-ce bez problemów - tylko ten komunikat.. "Particle filter..." lub "Depollution system foulty".


    Dzięki i pozdrawiam..
  • Poziom 9  
    czujnik działa:( więc to musi być coś innego...