Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1.1. MPI brak iskry na 1 cewce

13 Kwi 2009 10:33 7760 5
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Pdjąłem samodzielną walkę ze swoim sejem i od tygodnia nic nie idzei do przodu. Awaria- brak iskry na cewce od strony ściany grodziowej. Komputer Hybryda IAW 4af. Silnik pracuje na 2 cylindrach. Sprawdzalem kable wejściowe do cewki i okazało się, że na jedną cewkę nie dostaje sygnału od komputera. Wysłałem kompa do naprawy, ale jak go teraz założyłem jest to samo tylko check się nie pali cały czas tak jak wcześniej tylko miga. Silnik dalej pracuje na 2 cylindrach. Cewka jest dobra, bo jak przepnę kable z drugiej to dalej pracuje na dwóch cylindrach.
    Moje pytania:
    1. Czy czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu pobierają dane dla każdego cylindra osobno i jeśli są zepsute, to komputer może podawać sygnał tylko na jedną cewkę, czy silnik w ogóle się nie uruchomi? Czy wogóle oprócz awarii kompa, jakiś inny element instalacji może spowodować odłączenie jednej cewki?
    2. Czy jeśli uszkodzi się np. jeden wtryskiwacz, to komp w seju np może wyłączyć zapłon na całą cewkę bo wskoczy mu jakiś błąd, czy zapłon będzie mimo wszystko?
    3.Czy warto kupić urządzenie do diagnostyki elektroniki do seja, czy jest drogie i trudne w obsłudze?
    4. Najważniejsze. Co może być przyczyną pracy na 2 cylindrach?
    dziękuję wszystkim za pomoc:)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Zgadzam sie z przedmówcą , ciężko naprawić ten sterownik a to częsta usterka . Ja zawsze worze do Grabowskiego tylko te u niego naprawiane działają długo , jeszcze nie miałem reklamacji
  • Poziom 9  
    Dzięki za pomoc!jutro muszę odesłać centralkę do ponownego sprawdzenia a jak nie to kupić nowy. Musze sie dowiedziec ile w serwisie kosztuje.pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    witam. napisz jak to sie zakonczylo, bo mam podobny problem. pozdr
  • Moderator Samochody
    Zazwyczaj to jest zapamiętany błąd cewki, a iskra jest, tylko wtrysk jest odcięty... jeśli nie ma iskry to usterka taka typowa wcale nie jest.
    Hybryda to 49F i 5AF. W naprawie tych centralek specjalizuje się firma Ko-Car.