Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera 98r 2.0 D zgasł i nie odpala. Odpalony

14 Kwi 2009 09:20 16999 26
  • Poziom 25  
    Nissan szwagra podczas jazdy zgasł z tego co mówiła siostra i nie ma prądu na zaworek na pompę wtryskową. Wszystkie bezpieczniki są ok. Są dwa kluczyki i na żadnym nic. Jak włączam zapłon to na dosłownie pól sekundy prąd się pojawi i znika. Pompa jest boscha vp37. Może immo być zablokowane?
  • TestoTesto
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Check mruga?
  • Poziom 25  
    goldwinger napisał:
    Check mruga?

    Właśnie że nie miga. Nie wydaje mi się aby to była wina immo. Nissan jest na Boschu. Pompa i komp Boscha.
  • Poziom 35  
    A zasilanie "po kluczyku" jest czy też zanika ?
  • Poziom 25  
    bartek_j napisał:
    A zasilanie "po kluczyku" jest czy też zanika ?

    Jak biorę na rozrusznik to nie ma zasilania na zaworek. Jak dam na krótko to też nie odpala. Stacyjka jest dobra. Jeśli by był uszkodzony czujnik położenia wału to może tak się zachowywać? Za włączeniem zapłonu tak powinno być fabrycznie że dosłownie chwilę jest zasilanie na zaworek?
  • Użytkownik usunął konto  
  • TestoTesto
  • Poziom 25  
    jaworskiauto napisał:
    pilot jest? dioda gaśnie po włączeniu zapłonu?

    Dioda gaśnie a pilota nie ma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Ostatnio miałem renówkę na boschu - zgasła nagle i na zaworek przychodziło napięcie tylko na około sekundę (podłączyć żaróweczkę zamiast zaworka - ładnie widać) oraz był blokowany nastawnik pompy - niestety było uwalone immo - auto da się odpalić na próbę ale później ustawienia nastawnika. Plus na zaworek blokujesz mechanicznie nastawnik na uchyleniu około 5mm - i powinien odpalić. Ale to była meganka z 98 r a to nissan tylko, że motor prosty.
  • Poziom 25  
    jaworskiauto napisał:
    sprawdzić bezpieczniki
    nr 4, 5 25, 26

    Kolego bezpieczniki sprawdzałem próbnikiem oraz przez H4. Wszystkie są na 100% dobre.
    adielektro napisał:
    Ostatnio miałem renówkę na boschu - zgasła nagle i na zaworek przychodziło napięcie tylko na około sekundę (podłączyć żaróweczkę zamiast zaworka - ładnie widać) oraz był blokowany nastawnik pompy - niestety było uwalone immo - auto da się odpalić na próbę ale później ustawienia nastawnika. Plus na zaworek blokujesz mechanicznie nastawnik na uchyleniu około 5mm - i powinien odpalić. Ale to była meganka z 98 r a to nissan tylko, że motor prosty.

    Ale u ciebie migała kontrolka od immo? Bo tu dioda gaśnie.
    Tak się zastanawiam bo może w japończyku jest prąd na chwilę a później go napędza czujnik położenia wału?
  • Poziom 20  
    Hmm, też tak pomyślałem u mnie właśnie immo wcale nie paliło - dosłownie zero kontrolki. A u ciebie powiadasz , że gaśnie prawidłowo.
    Cewka elektrozaworu "fuel shut off" pin 53 sterownika kluczyk przekręcony - ma być +12 V
    Masz rozpiskę czy Ci jakiegoś zasilania nie brakuje albo masy ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jaki masz motor CD20T i sterownik Bosch EDC 1.4 ??
  • Poziom 25  
    Jutro prześwietlę komputer na rozpiskę pinów. Dzisiaj wymontowałem czujnik położenia wału i jest uszkodzony i pęknięty. Nie miał żadnych wartości. A wiecie co chyba kontrolka w ogóle nie świeci. Macie jakieś sugestie?


    Więc problem rozwiązany. Winnym okazał się być czujnik położenia wału. Na oscyloskopie zero wskazań. Wymieniony na drugi używany i auto odpaliło. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i za pomoc. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    witam wszyskich na forum przeczytałem ten temat i mam dokladnie ten sam problem z moja primerka i sprawdziłem dokladnie to co matrixs tylko nie wiem gdzie szukac tego czujnika wału i jak go ewentualnie sprawdzic czy u mnie tez on sie wyeksploatował

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam ze tez próbowałem na krótko odpalic i nie dało sie a napiecie do elektrozaworu na pompie jest przez pól sekundy po właczeniu kluczyka i znika a po wylaczeniu kluczyka pojawia sie na moze cała sekunde z gory dziekuje za pomocne porady
  • Poziom 25  
    Najlepszy dostęp będziesz miał z kanału. Jest najwygodniej. Czujnik jest przykręcony z tego co pamiętam na kluczyk 10. Jest z tyłu po lewej stronie patrząc na przód auta. On podaje impuls na pompę i dopiero wtedy odpali auto. Na krótko nie pójdzie. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Wielkie dzieki za pomoc w odnalezieniu czujnika. Znaleziony.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy wiesz jakie wartosci na oscyloskopie powinnien wykazywac sprawny czujnik polozenia walu?
    Z góry dziekuję
    Pozdro
  • Poziom 2  
    witam wszystkich.,

    z tego co wyczytałem wnioskuje ze jesłi mam wlniety czujnik położenia wału ( a wszystko na to wskazuje błąd nr 47) , to pompa nie bedzie podawała paliwa?? szukając przyczyny czemu auto nie odpala odkreciłem przewód przy wtryskiwaczu i nic , nie polecało z niego ani kropelki. Próbowałem na stałe podać napięcie na zawór odcinający, próbowałem te i bez zaworu i nic , paliwo nie leci i auto nie odpala.
    Poradzcie proszę.
    z góry wielkie dzięki
  • Poziom 38  
    czujnik położenia masz od tyłu silnika w okolicach koła pasowego, wtyczka u gory na obudowie paska rozrządu obok wtyczki czujnika wzniosu iglicy. Czujnik indukcyjny oporu nie pamiętam, ale jak masz poniżej 2 kiloomów to powinno być dobrze. Na oscyloskopie sinus z dwoma pikami.
  • Poziom 2  
    a co bedzie jeśli szczątki czujnika wpadną do wału?? :) z moim niestety chyba tak sie stanie ponieważ przy wyjmowaniu go rozsypał sie w drobny mak i połowa została w otworze :( nie mam pojęcia teraz jak go z tamtąd wyjąć , dostepnośc to tam praktycznie żadna bez wyjmowania silnika albo przynajmniej rozkrecenia połowy.
    poradzcie
  • Poziom 25  
    To teraz narobiłeś bigosu. Dostęp jest ciężki. Musisz coś wykombinować. Jeśli dostanie się na wał w najgorszym przypadku może stanąć motor ale za małe kawałki tam są i myślę że nic się nie stanie ale pewien nie jestem.
  • Poziom 9  
    jak chodzi o moją primerke po wymianie tego czujnika zapaliła na dotyk podawanie napiecia na zawór odcinający nic ci nie da jak chodzi o oporność to nowy czujnik wykazywał 700 ohmów z kawałkiem nie pamietam dokładnie no napewno poniżej jednego kilo ohma patrząc na dwóch pierwszych pinach pozdro ps. po wymianie czujnika odpaliła od ręki ale kontrolka serwis zaczeła świecić i musiałem jechać do serwisu na reseta kompa
  • Poziom 25  
    Po wymianie czujnika ja też musiałem wykasować błąd bo świecił się check. Ile zapłaciłeś za czujnik? Cieszę się że mogłem trochę pomóc.
  • Poziom 9  
    Potrzebuję schemat paska rozrządu nissana primery 2,0 tdi.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Potrzebuję schemat paska rozrządu nissana primery 2,0 tdi.
    Przeszukałam większość stron związanych z tym i nie znalazłem a chciałbym to wykonać samodzielnie. Po prostu mam zdemontowaną głowicę a przy okazji wymienił bym pasek rozrządu we własnym garażu.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 9  
    Nastąpiła drobna pomyłka To nissan primera 2,0 td. 2001r.
    Przejechane 200 tys.
    Dziękuję za informacje ale chciał bym się upewnić czy to na pewno do mojego modelu i jak sprawdzić pracę tego pierwszego tłoka
    .Serdecznie dziękuje.
  • Poziom 9  
    witam pomocy
    przestawiły mi się koła i nie wiem jak to dalej z tego wybrnąć
    pomocy niezwłocznie dziękuje z góry

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    witam pomocy
    przestawiły mi się koła i nie wiem jak to dalej z tego wybrnąć
    pomocy niezwłocznie dziękuje z góry
  • Poziom 13  
    Witam! Odgrzeję kotleta. Mam do zrobienia primerę kolegi 99r. Sterownik bosch 0 281 001 629. Auto po zgaszeniu nie odpala. Napięcie na elektrozaworze jest przez pół sekundy. Sprawdziłem czujnik położenia wału, na pinach 2,3 ma 1,3k czyli książkowo, na oscyloskopie ładne sinusoidy z małą przerwą. Błąd w kompie 47- czujnik położenia wału. Kolega mechanik podpowiedział że taki błąd przy nieruchomym silniku może występować. Kolejne podejrzenie padło na Immo. Kontrolka check świeci światłem ciągłym, a dioda od immo gaśnie. Próbowałem zrobić OFF za pomocą immo killer który nie ma w spisie nissana, więc spróbowałem na bazie renault na niemalże identycznym sterowniku. Kontrolka czek miga jak zwariowana i wyskakuje błąd kompa - Wadliwe ecu, dioda na podszybiu nie świeci. Wgrałem kolejny wsad zaczerpnięty tu z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1682629.html 24c02 immo off, niestety zachowanie bez zmian. Teraz powróciłem do pierwotnej wersji. W tygodniu jadę do znajomego co ma taką samą primere i podstawie u niego swojego kompa i pestkę, żeby wykluczyć wadliwe działanie sterownika, tylko czy występuje tu jeszcze puszka immo czy sygnał z pętli idzie bezpośrednio do ecu ? Jeśli jest moduł to gdzie go znaleźć bo w autodacie nic nie ma. Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki.
    EDIT:
    Problem rozwiązany, uwalone było coś z immo, po zmianie ecu, pętli i pestki auto działa, lecz chciałbym zrobić off w starym sterowniku. Czy jeśli wgram ten wsad do immo off i zamiast pętli podepnę emulator to powinno wszystko działać ?? Jakim fejsem można ew. wykonać synchronizacje ??
  • Poziom 11  
    Witam mam pytanie, polecicie jakiś interfejs do nissanów z lat 90. którym można dodawać klucze.