Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejs Diagnostyczny Webasto Thermo Top

zuzu66 30 Gru 2016 01:29 208549 410
  • #271
    kroolpaw
    Poziom 12  
    kosmatek napisał:
    Kiedyś już podłączałem ale innym kablem i teraz nie wiem czy ten walnięty czy źle wpinam. (Vag KKL)

    czarne dwie masy
    pomarańczowy linia diagnostyki
    niebieski +12V

    Dobrze wpinam?


    Dobrze podpinasz. czasami fabryka daje diagnozę na pinie 8 w gnieździe diagnostycznym OBD2. Ja mam tak pokazane w ściągawce w moim testerze CDIF3 Zwykły kabel VAG-KKL najczęściej nie posiada na pinie 8 linii K lub w ogóle nie ma tam pinu i wtedy gdy włożysz wtyczkę do złącza OBD2 wkurzasz się, że nie możesz pogadać z webastem. Mój tester CDIF3 ma wbudowany Multiplekser, który automatycznie sprawdza piny 7 i 8 podczas diagnozy webasta (mowa tu o e-39 oczywiście) Interfejs Diagnostyczny Webasto Thermo Top
  • TermopastyTermopasty
  • #272
    revolt2
    Poziom 17  
    nic nie daj przepięcie k ;(

    nawet jak odepnę to komunikaty są takie same jak by albo brak komunikacji z płytą webasto , albo nie ten interfejs ;(

    jakieś pomysły ?
  • #273
    revolt2
    Poziom 17  
    czy taki interfejs zagada ze sterownikiem termo top z/c diesel i wtt ?
    Link


    Moderowany przez T5:

    Post edytowałem.
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • TermopastyTermopasty
  • #280
    sash997
    Specjalista VAG & Ogrzewania Postojowe
    pytasz o to samo na 2 forach i w 3 tematach (może więcej) zajrzyj na forum bmw bo tam Ci odpisali w czym problem i jak sie za to wziąć...
  • #281
    kroolpaw
    Poziom 12  
    T5 napisał:
    Rower czy BMW?


    Ogólnie to nie widać po płytce czy to Rover czy BMW... w każdym samochodzie może siedzieć taka płytka z wgranym softem pod model auta w którym zostało zamontowane webasto. Sprawdzić można po podłączeniu do WTT.... Pewne jest, że to cyfrowe Webasto, świadczy o tym ta duża cewka z rdzeniem czarnym leżąca na elektronice.
    Swoją drogą to jak wcześniej pisałem diagnozowałem cyfrowe Webasto od BMW-e39 urządzeniem diagnostycznym CDiF3. Bez problemu się połączyłem i sczytałem błędy. Był tam jeden błąd, tj: "Pompa cyrkulacyjna-przerwa w obwodzie."
    Wymieniłem pompkę obiegu wody (na sprawną) i błąd zniknął ale webasto nie rusza. Przyjrzałem się w zakładce "PARAMETRY" i zauważyłem, że temperatura zimnego Webasta wynosi 123 st. Dla sterownika to nie błąd oczywiście bo sterownik myślał, że temp płynu chłodzącego wynosi 123 st. i dlatego nie zezwalał na start, bo po co dogrzewać skoro temp wynosi 123 st.
    Wymieniłem czujnik temp na płytce i temperatura w parametrach wróciła do normy (w warunkach warsztatowych 17 st.) jednak webasto dalej nie startuje :( :( :( Błędów brak! Kilka razy przewietrzyło się ale niestety. Myślę co teraz?
  • #282
    sash997
    Specjalista VAG & Ogrzewania Postojowe
    ten sterownik jest wyprodukowany przez webasto dokładnie (hella) dla BMW i tylko w BMW występuje a przez to że w pewnym czasie Rover należał do BMW wpakowali ten sterownik do pieca w roverze,mało tego piecyk z tą płytką występuje tylko w Roverze z silnikiem bmw 2.0D
    diagnoza jest na pinie 2 jak w każdym analogowym sterowniku tego typu z tym że w roverze jest on analogowy a w bmw cyfrowy ale niema problemu z przerobieniem go na analog
  • #283
    kroolpaw
    Poziom 12  
    sash997 napisał:
    ten sterownik jest wyprodukowany przez webasto dokładnie (hella) dla BMW i tylko w BMW występuje a przez to że w pewnym czasie Rover należał do BMW wpakowali ten sterownik do pieca w roverze,mało tego piecyk z tą płytką występuje tylko w Roverze z silnikiem bmw 2.0D
    diagnoza jest na pinie 2 jak w każdym analogowym sterowniku tego typu z tym że w roverze jest on analogowy a w bmw cyfrowy ale niema problemu z przerobieniem go na analog


    Kolego sash997 mam pytanko...? Nie mogę zdiagnozować webasta w BMW e39 interfejsem VAG KKL z programem WTT. Do tego webasta podpinałem się na "piechotę" bo te auto ma jeszcze okrągłą wtyczkę pod maską. Webasto założone fabrycznie jako dogrzewacz i ogrzewanie postojowe, sterowane z pozycji Klimatronika w samochodzie. We wtyczce przy piecu obsadzone są piny: 1,2 i 6. Pin 1 to sygnał z Klimatronika bo tam w Menu wybiera się funkcję ustawiania na czas lub po prostu uruchamianie pieca, Pin 2 to diagnoza, Pin 6 to pompka paliwa. Dodam, że mój interfejs i program są ok bo po podłączeniu do dwóch innych samochodów bez problemu diagnozuje webasta ale analogowe. Mam też program diagnostyczny CDiF3 i tam bez problemu łączę się z tym piecem ale przez okrągłe gniazdo pod maską... Co jest przyczyną?
    Pytam bo webasto nie wywala błędów w/g CDiF-a a nie odpala. Może jak podłączę się przez WTT to coś jeszcze pokaże?
  • #284
    sash997
    Specjalista VAG & Ogrzewania Postojowe
    podepnij wtt i sprawdź status pieca i parametry, może coś więcej pokaże
  • #285
    kroolpaw
    Poziom 12  
    no właśnie w tym problem, że przez WTT nie mogę połączyć a przez CDIF3 podłączam się bez problemu i błędów w sterpwniku nie ma... A piec nie chce ruszyć...
  • #286
    sash997
    Specjalista VAG & Ogrzewania Postojowe
    należałoby podpiąć inpe i spróbować inpą odpalić piec, ten sterownik nie jest czasem przełożony z innego auta?działał już w tym samochodzie?
  • #287
    kroolpaw
    Poziom 12  
    webasto zamontowane fabrycznie.... auto kiedyś z Niemiec przyprowadzone i chodziło. Teraz właściciel przypomniał sobie jak przyszła zima, że może mieć rano rozmrożony samochód. Nastawił czas włączenia i kicha.... nie wystartowało.
    Zanim zdiagnozowałem CDIF-em, to na piechotę sprawdziłem pompkę paliwa bod akumulatorem. Nie klikała. Udało się jednak przywrócić klikanie i pompka sprawna jest.Podaje paliwko. Po podłączeniu CDiF-a udało mi się zdiagnozować ten piecyk. W zakładce AKTYWACJE mogę zainicjować tylko dwie rzeczy, pracę pompy paliwa i start urządzenia. Pompka paliwa klika, a a jak zaznaczam "uruchom urządzenie", to jest cisza... Może CDIF3 nie odczytuje wszystkich błędów ze sterownika, bo po kliknięciu "odczyt błędów" wyświetla się, że "brak błędów"... :(
  • #288
    kosmatek
    Poziom 23  
    Udało się w końcu połączyć.

    Wywaliło błąd - paliwo fizycznie przelatuje przez webasto ale samo ono nie odpala a z tłumika wydobywa się gęsty biały dym.
  • #289
    sash997
    Specjalista VAG & Ogrzewania Postojowe
    to jest dw 50 ? świeca grzeje?
  • #290
    kosmatek
    Poziom 23  
    DW50
    Nie wiem czy grzeje nic jeszcze nie sprawdzałem.
    Robiłem tylko testy elementów przez WTT i nie słychać pracy pompki ale nie wiem czy powinno być słychać ale z drugiej strony paliwo raczej dochodzi bo by nie dymiło.

    Sprawdzę świecę.
  • #291
    sash997
    Specjalista VAG & Ogrzewania Postojowe
    sprawdź czy świeca grzeje bo może grzeje ale słabo lub jest coś z palnikiem lub nie dostaje powietrza albo za dużo paliwa innej możliwości chyba niema :) należy sprawdzić palnik dmuchawe i zaworek od paliwa
  • #292
    revolt2
    Poziom 17  
    testy robiłeś przez obd2 za pomocą kkl-a ? czy w jakiś inny sposób poza autem ?
  • #293
    kosmatek
    Poziom 23  
    Przez KKL

    Wieczorem zabieram się za to ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Wam tez zaniża napięcie na Webasto w WTT? Pokazuje mi 11,4-12V a faktycznie jest grubo 12V
  • #296
    Stuwka
    Poziom 10  
    A jak się diagnozuje eberspacher? Można z przerobionego kabla kkl?