Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interfejs Diagnostyczny Webasto Thermo Top

zuzu66 22 Nov 2018 10:16 228160 426
  • #361
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Możesz tak zrobić nie koniecznie na stałe ale żeby sprawdzić czy wtedy błędu nie wywala ewentualnie rano sprawdź oporność tej pompki przed odpaleniem, raz miałem taki przypadek że oporność się zmieniała w pompce co chwila od tak, no i warto sprawdzić piny w kostce od pompki
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #363
    Prorok78
    Level 12  
    OK to tak zrobię... kłopot tylko w tym że zazwyczaj po jednej/dwu próbach startu i kasowania błędu, przy podłączonym kompie, piecyk jednak startuje...
    Co oznacza że kilka dni będę musiał jeździć z żarówką pod maską i pompką załączaną przed każdym odpaleniem pod aku...
    W sensie muszę zasymulować normalne warunki eksploatacji, bo w warunkach testowych piecyk w końcu startuje...

    Jaką żarówkę podpiąć ? 5 czy 21 W (od stopów) ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #364
    Prorok78
    Level 12  
    Podpiąłem 21W...
    Działa... Pompka na krótko do aku, żarówka w miejsce pompki...Piecyk startuje, grzeje, żarówka świeci :) - choć mam wrażenie że nie cały czas tak samo... Tak jak by piecyk chciał w jakimś stopniu modulować prędkość pompki...
    No ale to rozwiązuje najważniejszy problem... Sterownik sprawny (raczej:)
    Pompka,pomimo że działa na aku, nie bardzo...
    A miała być sprawna...
    Teraz mam 2 identyczne pompki... jedna moja, nie działa w żadnej konfiguracji i miernikiem nie ma przejścia / żadnego oporu, i druga kupiona jakiś czas temu jako sprawna, działająca na aku ale powodująca problemy na sterowniku (raz ruszy a raz nie)... Wolałbym kolejnego kota w worku nie kupować... Czy te pompki są naprawialne w jakiś sposób ? Jak się za to zabrać ? Zamierzam jeszcze zmierzyć opór dziś wieczór po jeździe i jutro rano po postoju... Zobaczę czy jest różnica jakaś, bo na logikę, powinna być... Tylko co dalej ?
  • #365
    noel200
    Level 25  
    Jeżeli jest to pompka z silnikiem bldc 3 fazowym, ale wychodzą z niej dwa przewody to sterownik silnika pompki jest wbudowany w samej pompce i mierzenie rezystancji tych przewodów de facto zasilania sterownika nie ma sensu. Trzeba rozebrać pompkę i może coś będzie widać.
    A zmiany natężenia świecenia żarówki w trakcie pracy pieca są normalne. Piec w trakcie pracy pobiera raz więcej raz mniej prądu z akumulatora i na przewodach zasilających i ścieżkach w sterowniku są różnej wartości spadki napięcia, które potem zostaje do wykorzystania przez wyjście na pompkę. Ja w swoim piecu mam swojej roboty sterownik i pomimo, że wszystko wszędzie dałem grube to też mam ten objaw.
  • #366
    Prorok78
    Level 12  
    Tak, sterownik na pewno jest wbudowany... Mierzenie samo w sobie sensu nie ma jako diagnoza ale zmiana rezystancji już coś może powiedzieć - w końcu z jakiegoś powodu raz działa a raz nie... No a druga martwa jest więc można spróbować ją uruchomić...
    Kwestia tylko jak... wiem że trzeba izolację wydłubać... ale co dalej ?
  • #368
    Prorok78
    Level 12  
    O rozbieraniu poczytałem... ogólnie masakra - jednorazówka... Trzeba zerwać 'pokrywke' a później wydłubać taką piankę (trochę jak budowlana tylko twardsza - zapewne poliuretan), którą jest zalana płytka... Moczę od wczoraj w rozpuszczalniku i powoli zeskrobuję (na razie dobrałem się do tej która całkiem nie działa...

    A ta która działa... działa dziwnie... W konfiguracji testowej (żarówka 21W podłączona do gniazda pompki, a pompka na krótko do aku) wszystko ładnie działa... Opór zmierzony na podłączeniu przewodach pompki pokazuje 10kohm mniej więcej.

    Ale... po kilku godzinach postoju na zimnie... już nie ma przejścia - opór idzie w nieskończoność (jakby przerwa była)...
    W takim momencie, gdy pompka byłaby podłączona fabrycznie (do sterownika) to sterownik łapałby błąd....
    Po ponownym podłączeniu do aku, pompka startuje bez protestu....Po kolejnym zmierzeniu pokazuje...10kohm i tak przez kilka godzin...aż znów pokaże nieskończoność... Ponowne podłączenie, nawet na 2-3 sekundy... i znów mamy 10kohm na parę godzin.... Ki czort ??? Jak to ugryźć?
  • #369
    noel200
    Level 25  
    Jakiś kondensator albo pół przewodnik zaraz na wejściu uszkodzony dlatego jak postoi w niskiej temperaturze to tak rośnie opór. I jeżeli nierozbieralne to pompka do śmieci. I tyle. Może tą zostaw a w obieg wstaw inną taką zwykłą dc. Na szrotach są. Tylko używany widzisz już jaki jest towar.
  • #370
    kkknc
    Level 43  
    No i widzisz masz odpowiedź pompka a nie sterownik.
    Po to właśnie była potrzebna żarówka. Teraz kupujesz inną lub robisz rzeźbę z rezystorem a pompka pod przekaźnik i do akumulatora. ;)
  • #371
    noel200
    Level 25  
    Ale skoro tak sytuacja wygląda to pompka może zdechnąć kompletnie w każdej chwili. Co prawda sterownik sprawdza temperaturę webasto i w razie przegrzania powinien wygasić, ale po co ryzykować. Załóż sprawną pompkę i po sprawie.
  • #372
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Zimny lut na oporniku 10kohm w sterowniku w pompce, wiadomo że zmianą temperatury wszystko się kurczy i rozszerza
  • #373
    Prorok78
    Level 12  
    No właśnie chyba nie wyłącznie zimny lut... Bo nawet jak zimna jest, to wystarczy na sekundę podpiąć pod aku, wtedy na ta sekundę rusza, a opór zmierzony 'wraca' do właściwych 10kohm. Przez tą sekundę na pewno nie zdąży się rozgrzać...

    Do tych oporników zeby się dobrać to jeszcze chwila... :) Powoli to wydłubuję żeby nie wydłubać razem z plytką... Póki co eksperymentuję na tej która zdechła zupełnie...
  • #374
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Może wstrząs wystarczy żeby zakontraktował
  • #375
    michaldenisiuk
    Level 10  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie:)
    dzieki temu watkowi zaczalem sie powoli doktoryzowac w diagnostyce swojego webasto. Nabylem Chryslera Voyagera z 2007 roku, silnik 2.8CRD z dogrzewaczem Thermo Top C.
    Zakupilem interfejs od viakena USB KKL i lacze sie przez OBD.
    Termo Testem diagnozowalem pompke paliwa, sztyft i dmuchawe , wszystko wyglada ok (sztyft na tescie grzalo tylko na 35% czy to normalne?)
    podczas normalnego testu przechodzi faze rozzazenia, zalacza pompke ktora elegancko klika i podnosi predkosc dmuchawy z tym ze staje na Faza pomiaru wykrywacza plomienia po czym nastepuje chlodzenie i znowu piec sie blokuje. Odnosze wrazenie ze cos jest nie tak ze sztyftem, komora i nie moze sie rozpalic, opor na sztyfcie zimnym dal pomiar 0.8 ( program stwierdza ze powinno byc okolo 0.24-0.32), dodatkowo informuje mnie ze podczas fazy rozruchu powinno pojsc powyzej 1.1 i tak faktycznie jest. Co najciekawsze komunikuje mnie rowniez zebym wymienil komore lub wyslal sterownik do regeneracji:)
    planuje zakupic uzywany palnik ze sprawnym sztyftem, rozebrac wszystko, wyczyscic, obejzec czy nie ma zimnych lutow i poskladac na gratach ktore kupie. Tak sobie tez mysle czy byc moze pompka pomimo ze klika nie podaje paliwa?? nie ma dymu, nie ma praktycznie zapachu z wydechu, tylko powiew dmuchawy wiec albo brak paliwa albo ognia? z gory bardzo dziekuje za wszelkie sugestie

    edit. docelowo chce mu dolozyc pompke i zdalne uruchamianie radiolinia ale to juz mam rozpisane.
  • #376
    noel200
    Level 25  
    Nie wiem jak w tym piecu, ale u mnie sztyft jest grzany prawie na max, żeby uzyskać płomień. A rozgrzany ma 2 omy.
    Wyciągnij go i podłącz na krótko do 12v. Po kilku sekundach powinien być mocno czerwony.
    A jeszcze lepiej byłoby w fazie rozpalania zobaczyć jaki tam prąd płynie, ale wygodnie byłoby to zrobić miernikiem cęgowym.
  • #377
    michaldenisiuk
    Level 10  
    u mnie sztyft grzeje na 35% ale tylko przy tescie komponentu, na normalnym dlugim tescie rozzarza sie do 100%. Postaram sie w tygodniu wyciagnac piec, kiepsko z dostepem bo jest pod podloga na srodku auta, bede musial zrobic jakis bypas na wezach wody bo jak go wyjme to na kilka dni, musze zamowic tez komplet uszczelek, czyscic tylko komore czy jest sens rozbierac tez sekcje wodna do czyszczenia?
  • #378
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Piec nie dostaje paliwa i tyle w temacie , 35% w teście jest normalne w tym sterowniku
  • #379
    michaldenisiuk
    Level 10  
    Czyli co? mowisz zeby go nie wyciagac tylko odlaczyc waz paliwa za pompka i sprawdzic czy cos leje? jak dziala funkcja Tankowanie w programie? tam jest jakis rozpylacz na tym przewodzie metalowym czy poprostu sitko moglo sie tak zapchac? slyszalem tez o jakims zaworku
  • #380
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    W piecu się nic nie zapchalo najprawdopodobniej tylko pompka nie podaje, odłącz przewód od pompki lub przy piecu, włącz test pompki i sprawdź czy kapie paliwo
  • #381
    Prorok78
    Level 12  
    Warto przy okazji zmierzyć wydajność tej pompki...
    Z tego co pamiętam powinna podawać około 0,2 litra/h

    Mi niestety stukanie w pompkę nie pomoże... - co mi z tego że zakontaktowało by nawet, skoro byle wstrząs mógłby rozkontaktować...:) Muszę się dobrać do tego i naprawić dziada... Tyle że wcześniej muszę wykombinować sposób na usunięcie tej pianki z płytki.. Drapanie nie pomoże niestety bo zdrapię przy okazji większość elementów sms... Kupno używki... cóż.. używkę właśnie kupiłem, niby na aku jest sprawna a piecyk jej nie lubi.... Nie mam gwarancji że z kolejną nie będzie tak samo...
  • #382
    noel200
    Level 25  
    Prorok78 wrote:
    Warto przy okazji zmierzyć wydajność tej pompki...
    Z tego co pamiętam powinna podawać około 0,2 litra/h

    Jak już to m3.
  • #383
    Prorok78
    Level 12  
    Nie pisze o pomiarze wydajności pompki obiegowej tylko pompki paliwa...
    200 litrów na godzinę pracy webasto to trochę sporo nie sądzisz ?:)
  • #385
    Prorok78
    Level 12  
    Kolega pytał o pompkę paliwa, to przy okazji odpowiedziałem :)
    Pytanie do Kolegów którzy to już robili... czym usunąć tą cholerną piankę w miarę sprawnie, nie pozbywając się przy okazji wszystkich elementów z płytki ?
    Rozpuszczalnik uniwersalny, ani płyn do usuwania naklejek tego nie ruszają kompletnie...:(
  • #387
    Prorok78
    Level 12  
    Cóż... do nitrometanu, tri ani toluenu dostępu nie mam... To raczej nie jest klasyczna żywica, a już na pewno nie epoxyd (jak pojipol)... Raczej jest to coś z poliestrów lub uretanów (jak pianka budowlana, tylko stwardniała bez rozprężenia dlatego taka twarda)... Spróbuje jeszcze acetonem....
  • #389
    Prorok78
    Level 12  
    Wiem niestety... ja chemik z wykształcenia jestem, dlatego z zasady nie lubię w takim syfie się bawić...

    Dodano po 4 [godziny] 41 [minuty]:

    Panowie a takie pytanie... bo obecnie mam tak, że pompkę ręcznie muszę za każdym razem podpiąć do aku, a pod maską, w czasie pracy pieca, świeci mi żarówka podłączona w gniazdo pompki...
    A gdyby...podpiąć pompkę z powrotem, ale w linię jej zasilania dać równolegle oporniczek 10kohm ? Wtedy rano, gdy sterownik nie startuje pompki (bo widzi za duży opór/przerwę) widziałby te 10kohm i by startował... Tylko czy to czegoś innego nie zepsuje ??
  • #390
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Niektórzy tak robią i ponoć działa, PW wysłałem