Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Felicia] Temperatura silnika a adaptacja przepustnicy

builderpb 14 Kwi 2009 23:13 5985 9
  • #1 14 Kwi 2009 23:13
    builderpb
    Poziom 9  

    Witam,

    Minionej zimy robiłem kompleksową naprawę Skodzinki. Mechanik między innymi wyregulował zawory, wyczyścił mi przepustnicę i wymienił czujnik Halla. Faktycznie silnik chodzi jak nowy, ale problem niestabilności obrotów na biegu jałowym przy nierozgrzanym silniku spędzał mi sen z powiek. Poczytałem trochę na ten temat i stwierdziłem, że wykonam reset ustawień Simosa i zaadoptuję VAGiem przepustnicę. Tak też zrobiłem, tyle że zimą. Faktycznie wszystko doznało cudownego uzdrowienia tyle, że do teraz.
    Przy obecnych temperaturach powietrza, jak pojeżdżę po mieście jakieś 20km, to na postoju nagle (mimo, że nie naciskam pedału gazu) obroty mi rosną do 2000, potem opadają. Raz to nie chciały opaść i naciśnięcie pedału gazu dopiero "sprowadziło" je na ziemię. Ponieważ zimową adaptację i resetowanie prowadziłem "pod chmurką" i na całkowicie zimnym silniku, stąd chciałem zapytać, czy temperatura silnika ma znaczenie przy adaptacji przepustnicy? Bo jeżeli powinienem był to zrobić na ciepłym silniku, to może tu jest problem obecnego zachowania się obrotów...

    Dodam jeszcze, że VAG raportuje mi jeden błąd sondy lambda: Oxygen sensor Input Open. Poza tym nic więcej.

    0 9
  • #2 14 Kwi 2009 23:18
    brandy-p
    Poziom 31  

    adaptację robi się na rozgrzanym silniku

    0
  • #3 15 Kwi 2009 12:09
    builderpb
    Poziom 9  

    Właśnie wykonałem ponowną adaptację...a raczej podjąłem próbę adaptacji, gdyż nie jestem pewien jej pomyślnego zakończenia. Otóż idąc za wskazówka przedmówcy, rozgrzałem silnik, wykonałem reset epromu.
    Następnie uruchomiłem VAGa, dałem nastawy podstawowe, wpisałem 098 to w 3 polu od lewej (Bin Bits) powinno się pojawić po adaptacji 0000. U mnie się cały czas świeci 0100 i widzę, że napięcia cały czas oscylują ±0.02V.
    Musiałem zakończyć proces "ręcznie", bo mi się bateria w laptopie prawie wyczerpała. Samochód mi odpalił. Poczekałem z włączonym silnikiem, aż do chwili, gdy się włączyła dmuchawa, potem przygazowałem i nawet działa. Tyle, że mam zgrzyt z tym niedokończeniem kalibracji. Może tym razem silnik był za gorący?

    0
  • #4 15 Kwi 2009 12:52
    pacer81
    Poziom 13  

    Podaj jeszcze jak oscyluje sonda lambda bo być może ona jest przyczyną.

    0
  • #5 15 Kwi 2009 13:13
    builderpb
    Poziom 9  

    A czy kontrolę tych napięć w lambdzie mogę wykonać z poziomu VAGa? Jeżeli tak, to w jaki sposób?

    Podejrzewam (na marginesie), że z tą sondą może być coś nie tak, bo jak mi się silnik rozgrzeje i go wyłączę, to uruchomienie ciepłego jest niewykonalne. Rozrusznik rusza, ale zapłonu brak. Muszę odczekać aż trochę wystygnie i dopiero wtedy.

    0
  • #6 15 Kwi 2009 18:45
    and61
    Poziom 26  

    autko jest na LPG ?? jeśli tak to bym sie nie przejmował błędem lambdy , bo on zawsze powstaje przy zasilaniu gazem

    0
  • #7 15 Kwi 2009 19:16
    builderpb
    Poziom 9  

    Przepraszam, zapomniałem napisać, że jest to silnik 1.3 MPI, BEZ instalacji gazowej. Wiesz może gdzie i co w VAGu wpisać, żeby dane od sondy λ się ujawniły?

    Widziałem na Allegro nowe sondy do mojego autka - gość sprzedawał za jakieś 80zł, ale nie będę kupować, jak nie złapię pewności. Już niestety musiałem kupić nowy akumulator gdyż myślałem, że tu jest pies pogrzebany - a swoją drogą, to stary zakwasiłem, bo myślałem, że bezobsługowy :D, więc jeden wydatek już jest.

    0
  • #8 15 Kwi 2009 19:18
    maszan
    Poziom 23  

    builderpb napisał:
    Właśnie wykonałem ponowną adaptację...a raczej podjąłem próbę adaptacji, gdyż nie jestem pewien jej pomyślnego zakończenia. Otóż idąc za wskazówka przedmówcy, rozgrzałem silnik, wykonałem reset epromu.
    Następnie uruchomiłem VAGa, dałem nastawy podstawowe, wpisałem 098 to w 3 polu od lewej (Bin Bits) powinno się pojawić po adaptacji 0000. U mnie się cały czas świeci 0100 i widzę, że napięcia cały czas oscylują ±0.02V.
    Musiałem zakończyć proces "ręcznie", bo mi się bateria w laptopie prawie wyczerpała. Samochód mi odpalił. Poczekałem z włączonym silnikiem, aż do chwili, gdy się włączyła dmuchawa, potem przygazowałem i nawet działa. Tyle, że mam zgrzyt z tym niedokończeniem kalibracji. Może tym razem silnik był za gorący?

    Sprobuj po resecie wypiac bezpiecznik 1 na chwile a potem kanal 098.Inny sposob to zciagnij sobie program Motordiag Simos Manager robisz po kolei co chce( po czesku ale rozkminisz) i po tym zawsze adaptacja jest ok.W nim wlasnie przedostatnim punktem jest wypiecie bezpiecznika .Co do temperatury to ma byc goracy ale raczej tak zeby wentylator sie w trakcie adaptacji nie wlaczyl - generalnie wylacz wszystkie odbiorniki.

    1
  • #9 15 Kwi 2009 19:39
    builderpb
    Poziom 9  

    Całą operację przeprowadziłem Motordiagiem, z wypięciem bezpiecznika, a potem VAG. Wszystko zgodnie ze "sztuką", ale 0000 nie uzyskałem. Jeszcze spróbuję dzisiaj wieczorkiem - laptopa naładowałem. Zobaczymy

    0
  • #10 15 Kwi 2009 22:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto