Panowie, spokojnie - nerwówka nikomu nie pomogła.
Nie kupujcie z allegro tych interfejsów pseudo dedykowanych niby zestawów do Renault, Nissan, Dacia ze zdjęciami z DDT2000.
Są to zwykłe interfejsy KKL do VW, których koszt wynosi 50 zł, a wy chcecie je kupować za 100 zł. Nie dajcie się nabrać.
Weźmy przykład :
http://allegro.pl/ddt-2000-interfejs-renault-dacia-nissan-clip-can-i1255954866.html
Osoba sprzedaje zwykły interfejs KKL do VW, którego normalnie koszt wynosi jakieś 40 zł - a on dodając napis Renault , wstawiając zdjęcia z naszego
forum Dacia Klub ze strony :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=51554#51554
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=52061#52061
sprzedaje za kwotę dwa razy większą.
Instrukcji po polsku nie ma do programu DDT2000 i nikt takiej instrukcji jeszcze nie napisał. Jeśli coś jest to tylko z naszej strony kluby Dacia.
Ja z kolegą Yarocz wiele spraw przetłumaczyliśmy, napisaliśmy krótkie instrukcje instalacji programu oraz "jak zacząć" obsługiwać się programem.
Dodatkowo dla forum Dacia przetłumaczyłem całość auta DACIA w programie DDt2000 - także obsługa aut Dacia w DDT2000 jest prawie w pełni po Polsku.
Nic więcej po polsku nie ma. Jeśli na allegro ktoś podaje że program jest po polsku to kłamie.
Pamiętajcie również, że z nowymi autami w których jest sieć CAN, program DDT2000 z interfejsem KKL działać nie będzie. Nie połączycie się z silnikiem auta w którym nie ma linii K/L. Interfejs KKL działa ze starszymi autami, w których była taka sieć oparta na linii KL.
Nie wiem w którym roku Renault wprowadziło magistralę CAN, ale np. VW sieć CAN wprowadził od 2004 roku i w autach po dacie produkcji 2004 interfejs KKL można sobie wyrzucić do kosza.
Użytkownicy aut DACIA Sandero, Logan, czy Duster mają tą komfortową sytuacje że każdy podzespół auta : Airbag, ABS, Silnik i komputer kabinowy są oparte na linii K i L - dlatego interfejs KKL do VW oraz DDT2000 nadaje się w tym przypadku świetnie.
W autach Renault również można uzywać DDT2000 ale tylko w przypadku jeśli dany element auta który chcecie diagnozować oparty jest na linii K i L.
Jeśli działa ELM z PCMScanem i widzi np. silnik to również interfejs KKL z DDT2000
powinien widzieć i działać z tym silnikiem.
ELM nie działa z DTT2000.
DDT 2000 jest trudny z uwagi na język francuski. Bierzcie słowniki i tłumaczcie sobie go. Pakiet DTT2000 zawiera program Builder, który służy do wygodnego tłumaczenia ekranów z DDT2000.