Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault DDT2000 Baza błędów

autosuper 17 Wrz 2011 23:15 668701 815
  • #481 17 Wrz 2011 23:15
    anppl
    Poziom 1  

    Witam szanowne grono użytkowników programu DDt2000.
    Jako że dopiero poznaje w/w program mam pytanie. Jak oznaczone lub jak po francusku jest: krótkookresowa korekta czasu wtrysku i długookresowa korekta czasu wtrysku. Wiadomo że będą one chyba w module ECM tylko które to są parametry.

  • Arrow Multisolution Day
  • #482 26 Wrz 2011 14:42
    orion_64
    Poziom 2  

    Uff, jakoś przebrnąłem po części przez wątek, mam dwa autka ze stajni renault i jeden kabelek vag kkl od viaken.pl jedna autko to clio 2 z 2004 roku, w nim połączyłem się bezproblemowo i jak na możliwości DDt2000 sporo mogę sobie poczytać(pod warunkiem że mam uruchomiony słownik fr-pl) mam natomiast problem z drugim autem, jest to megane 2 z 2003 roku i tu już niestety nie wykrywa mi żadnego "sterownika", podejżewam że potrzebuję interfejs z linia CAN.
    Ten sam sklep w którym kupiłem vag kkl ma też vag K+CAN, z założenia nie chcą za ten kabel kosmicznych kwot jednak chciałbym się upewnić czy zadziała to z DDT2000 i moją meganką. Czy ktoś już może używał tego kabla po CAN?

  • #483 26 Wrz 2011 20:13
    yarocz
    Poziom 11  

    Zakupiłem kiedyś taki kabel z CAN bo próbowałem połączyć się z meganką kolegi.
    Niestety nie udało mi się uruchomić połączenia po CAN.
    Ale z moja Dacia bez problemu łączy się tym kablem prze linie K.

  • #484 27 Wrz 2011 13:19
    orion_64
    Poziom 2  

    :/ to nie fajnie, może ktoś polecić jakiś interfejs oprócz sondy CLIP który z DDT2000 będzie rozmawiał z moją megi?

  • #485 07 Paź 2011 13:56
    pawelira
    Poziom 16  

    Auto gaśnie na wolnych obrotach. DDT2000 pokazał parę błędów. O klimie wiem bo mam nieszczelną ale o jaki czujnik mu chodzi ?
    chauffage - ogrzewanie, sprawdzałem w słowniku czy chodzi tu o temperatury ? (cieczy czy powietrza) ?
    Renault DDT2000 Baza błędów

  • Arrow Multisolution Day
  • #488 08 Paź 2011 22:11
    voytexg
    Poziom 11  

    pawelira napisał:
    Auto gaśnie na wolnych obrotach. DDT2000 pokazał parę błędów. O klimie wiem bo mam nieszczelną ale o jaki czujnik mu chodzi ?
    chauffage - ogrzewanie, sprawdzałem w słowniku czy chodzi tu o temperatury ? (cieczy czy powietrza) ?
    Renault DDT2000 Baza błędów

    najprawdopodobniej talia łapie lewe powietrze, wnioskuję po błędzie, sprawdź silnik krokowy, oraz przepustnicę w jakim jest stanie, być może oringi na przepustnicy są już w opłakanym stanie i tamtędy jest zasysane lewe powietrze

  • #489 08 Paź 2011 22:51
    kriskolo
    Poziom 11  

    trochę mało napisałeś
    -rok produkcji
    -czy jest zasilane gazem
    -jeżeli tak to czy sekwencja czy nie

    Dodano po 2 [minuty]:

    też stawiam na silnik krokowy - czasami wystarczy wymontować, wyczyścić (umyć i wysuszyć sprężonym powietrzem), zamontować i po kłopocie

  • #490 09 Paź 2011 12:07
    pawelira
    Poziom 16  

    Sorry. Poprawiam się. Thalia 1.4 8V (2004r) z gazem. Zarówno na gazie jak i benzynie zachowanie takie same. Przed podłączeniem do DDT2000 wyczyściłem przepustnicę i krokowy, sprawdzałem przewody (jeden ciśnienia wymieniłem) Mogłem coś źle zrobić albo pominąć. Odpinałem klemę minus i czekałem aż się włączy wentylator. Auto gaśnie na wolnych obrotach i potem obroty zaczynają falować .Zapala na wysokich i falują obroty. Na początku tylko gasło. Znowu odpiąłem klemę, restart i tylko gaśnie na razie.
    Po błędzie "commande regulateur de ralenti : stepper" czyli coś- problem z wolnymi obrotami : krokowy - myślę że może jest właśnie z nim problem, objawy niby tak ale jak sprawdzałem parę razy przepustnicę to widziałem że był w różnych pozycjach.
    "commande chauffage sonde among" - tutaj nie jestem pewien bo "CHauffage" to ogrzewanie więc może - czujnik ogrzewania ? - może temperatury, sondy ? Chociaż ostatnio szyba tylna przestała grzać więc to może to pokazuje.
    Może wymienię ten krokowy ?
    Może przepustnica potrzebuje adaptacji jakimś CLIP-em bo przez DDT nie umiem, chociaż to jest taka zwykła na linkę wiec może odłączenie aku wystarczy ?

    Renault DDT2000 Baza błędów

  • #491 09 Paź 2011 14:40
    yarocz
    Poziom 11  

    Miałem podobny problem z Ladą 110.
    Jeśli auto nie trzyma obrotów to warto najpierw wymienić wszystkie uszczelnienia przy silniku krokowym i przepustnicy i przy okazji dobrze przemyć wyjęte części.
    Jeśli układ był nieszczelny to powinno pomóc.
    W moim przypadku wydałem na uszczelnienia tylko kilkadziesiąt zł, a nie 200 na nowy silnik krokowy i problem został usunięty.

  • #492 10 Paź 2011 20:24
    kriskolo
    Poziom 11  

    Dobrym rozwiązaniem jest sprawdzenie pojazdu wstawiając pożyczony sprawny silnik krokowy - jeżeli w aucie wszystko będzie pracować poprawnie - wtedy jesteśmy pewni że ta część jest uszkodzona. Należy pamiętać, że po podpięciu nowego silnika krokowego mogą wystąpić problemy z uruchomieniem silnika oraz w początkowym momencie nierówna praca lub nawet gaśnięcie silnika (silnik krokowy musi się zaadoptować). Po kilku (2-4) uruchomieniach i "przegazowaniu" obroty powinny się ustalić na zadanej, fabrycznej wartości (750-900 obr/min) w zależności od rodzaju sam. i wyposażenia. Oczywiście podobna może wystąpić sytuacja gdy "oddamy" pożyczony silnik krokowy. W samochodzie, z którego był brany mogą wystąpić takie same objawy jak opisałem. Postępowanie jak wyżej. Przy poprawnej instalacji nie można oczywiście niczego uszkodzić.
    Powracając do Pańskiego silnika krokowego - samochód pracował na gazie. W gazie w Polsce występują niestety duże zawartości substancji smolistych, ciężkich olei i innych zanieczyszczeń. Przy niektórych instalacjach (niesekwencyjnych) silniki krokowe potrafią zostać w poważnym stopniu zanieczyszczone tymi zanieczyszczeniami. Zaleca się moczenie zaworów, takich silników krokowych, w płynach rozpuszczających owe zanieczyszczenia np. benzyna lub bardziej agresywnych jak aceton czy izopropanol. Przy tych ostatnich zalecana jest duża ostrożność (możliwość rozpuszczenia plastikowych części silników krokowych). Po operacji czyszczenia dobrze jest przedmuchać sprężonym powietrzem kanały silnika krokowego.
    Niestety niekiedy samo czyszczenie nie pomoże gdy doszło do mechanicznego zużycia elementów. Wtedy pozostaje tylko wymiana. Można na rynku wtórnym kupić po atrakcyjnych cenach używane podzespoły z uszkodzonych (rozbitych) aut. Są to niekiedy podzespoły w 100% sprawne i posłużą jeszcze długo a niekiedy do "śmierci" samochodu.


    Reasumując:
    - jeżeli jest taka możliwość - zamontować (ze sprawnego samochodu) silnik krokowy
    - jeżeli to nie pomoże - szukać nieszczelności,
    - uszkodzony czujnik temp. powietrza zasysanego nie będzie aż tak wpływał na równomierną pracę silnika,
    - uszkodzona sonda lambda - nie spowoduje gaśnięcia silnika na wolnych obrotach,

    Trochę się rozpisałem mam nadzieję, że trochę pomogłem.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dodatkowo
    - cyt. "silnik krokowy był w różnych pozycjach" -czy po wyłączeniu zapłonu? Jeżeli tak to mamy winowajcę - po prostu się przycina (albo zabrudzony albo zużyte podzespoły silnika).

  • #493 11 Paź 2011 20:20
    pawelira
    Poziom 16  

    Skasowałem wczoraj wszystkie błędy. Zobaczę jutro co będzie jak go podepnę znowu. Na razie jeżdżę. Niby nic się nie zmieniło ale teraz jak silnik jest ciepły to praktycznie nie gaśnie. A co do krokówek to patrzyłem na allegro i jest pełno w cenie ok 30zł, ciekawe co to za sprzęty ?
    Jutro napiszę co mi powiedział DDT.

  • #494 13 Paź 2011 16:16
    swiebod
    Poziom 9  

    Witam

    Czy ktoś ma pomysł co to za błąd bo nie mogę go odszukać

    Renault DDT2000 Baza błędów

  • #495 17 Paź 2011 20:30
    yarocz
    Poziom 11  

    Uruchamiasz:
    - DDT2000
    klikasz na:
    - Product info.
    - Documentation.
    - DDT2000 Errors

    Renault DDT2000 Baza błędów

  • #496 20 Paź 2011 22:38
    pawelira
    Poziom 16  

    kriskolo napisał:
    ..............................

    Błędy które się pojawiły były wynikiem grzebania/sprawdzania czujników. Skasowałem je i się więcej nie pojawiły. Potem zmieniłem krokowy. Adaptacja na wolnych obrotach do załączenia dmuchawy. Teraz chodzi w miarę. Obroty jeszcze troszeczkę spadają kiedy daję luz. Jeszcze może wyreguluję zawory bo auto ma już 130tys a ja nigdy tam nie patrzyłem.

  • #497 23 Paź 2011 15:56
    marhio2000
    Poziom 10  

    Witam !
    Zakupiłem DDT 2000 INTERFEJS RENAULT DACIA NISSAN CAN CLIP. DDT2000 zainstalowany, wszystko podłączone.. Przy czytaniu ECU przy każdej pozycji "ISO 8 ?" .. I nic... Nie pokazuje żadnych info..

    Wiecie może o co chodzi ?.

  • #498 23 Paź 2011 18:28
    Paschua
    Poziom 11  

    a baze danych o wilkosci okolo 400 mb
    zainstalowales

  • #499 23 Paź 2011 20:05
    marhio2000
    Poziom 10  

    Nie, ale widziałem post osoby która i po tym miała to samo, więc i to widać nie jest powodem.
    ISO kojarzy mi się z tak zwaną kostką ISO 8 = ilość pinów ?

  • #500 23 Paź 2011 20:50
    Paschua
    Poziom 11  

    napisz nam dokladnie jaki masz samochod rocznik itp

  • #503 26 Paź 2011 21:24
    marhio2000
    Poziom 10  

    Kolego to jest do PHII czyli roczniki wyższe niż mój.

  • #505 04 Lis 2011 12:28
    Paschua
    Poziom 11  

    DDT 2.3.0.1 wraz z dodatkową baza dynych ponad 400Mb

  • #506 05 Lis 2011 13:33
    Adiis92
    Poziom 9  

    Mam pytanie. Chciałbym kupić kabel do Renault Thalia 1.5 DCI 2002r. Lecz mało który opis z allegro podaje zgodność z Renault Thalia. I tutaj moje pytanie. Czy ktoś posiada taki samochód i się do niego podpinał ? Czytałem że te kable niby dedykowane do renault to zwykłe vag kkl do vw. Inni piszą też że nie mogą się podpiąć za pomocą kkl tylko udaje się im to przy pomocy lm327. Głownie chodzi mi o wykasowanie błędu po starym wtrysku itp. Jeżeli ktoś mógłby powiedzieć jakiego kabla użyć ewentualnie dać link do takiego kabla byłbym bardzo wdzięczny.

  • #508 10 Lis 2011 01:18
    dadomin
    Poziom 2  

    Witam wszystkich użytkowników forum i oprogramowania DDT2000.
    Jestem Posiadaczem Clio 1,5 diesel z 2001roku. no i ostatnio mam z nim troszkę problemów.
    Przedwczoraj usunąłem błędy ##5610##; ##103F##; ##1013##; ##1031## a dziś (przejechałem jakieś 100km) miałem okazję usunąć kolejne błędy które miały oznaczenia ##5610## i $102E.
    Jestem początkującym użytkownikiem tego oprogramowania no i mam problem z interpretacją tych błędów. A może któryś z kolegów ma jakiś spis błędów z ich opisem w jakimś ludzkim języku?
    Czy mógłbym liczyć na pomoc
    Dziękuję i pozdrawiam

  • #509 15 Lis 2011 08:52
    chrobry25
    Poziom 14  

    Mam taki błąd wtrysków jak mniemam, juz od kilku lat. Ale ostatnio pojawia się bardzo często. Obajawy to utrudniony rozruch szczególnie przy mrozach. Po podłączeniu pod ddt2000 mam:

    Injection - DDCR - BEA0 a BEA5 - v2.1
    Unknown DTC : ##103F##
    Unknown DTC : ##102F##

    Co to jest, czy padł wtrysk ?
    Po skasowaniu tego błedu wszystko wraca do normy.

    Clio 2 ph2 , dci 65km, 2001r.

  • #510 23 Lis 2011 09:51
    kola_kolski
    Poziom 12  

    Hej, gdzie znajdę najnowszą wersję bazy lub bazy i programu?