Tak tylko że ta sonda to może być stary błąd. Bo jak miałem uwalony 2 wtrysk to palił na 3 gary w efekcie czego miałem kontrolkę układu emisji spalin (pomarańczowy blok silnika) na początku się paliła, później migała... Mechanik stwierdził że to przez to się ta lambda zgłaszała. Ale pytanie czy wykasował wtedy ten błąd. Jakbyś mógł w dwóch zdaniach napisać jak skasować błąd z poziomu DDT2000 to byłbym wdzięczny. Skasuje i zobaczymy czy wróci.
PS.
Na bazę z chomika brakuje mi transferu, czy można ją ściągnąć z innego źródła?
Witam, mam lagunę z 2004 roku 2,0 GT. Świeci się serwis+ABS a jak ruszę i przekroczę prędkość ok 20, 30 km/h zapala się również ESP. Podłączyłem autko VAGiem + DDT2000 i otrzymałem taki komunikat:
Function : CAN - Name : CAN 250000 Bauds
No failures
Function : ABS - Name :
Device Freeze Frame
Unknown DTC : ##5044## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5037## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5006## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5016## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5036## No Yes Standard ##00## 64
Niestety nie mam zestawienia kodów błędów. Czy ktoś może orientuje się co one oznaczają?
Niedawno miałem podpięte autko pod DDT2000 [KKL] i wywaliło mi parę błędów, więc podaje może komuś się przydadzą, jednak sam je rozszyfrowywałem z żabojadzkiego więc mogą być błędy (wszelkich sprostowań tłumaczeń chętnie wysłucham)
ps.: czy błędy można kasować bez żadnych konsekwencji ? Nie ma jakiegoś licznika kasowań?
Code:
Vehicle with 9 failures
Airbag - AB82E_X65ph2 Failures detected
1 Alimentation du calculateur
2 Cohérence voyant AIRBAG_OFF
3 Enrouleur pyro arriere côté conducteur
4 PPBoucle avant conducteur
5 Réseau CAN
ABS-VDC - No device definition in database, unable to detect failures
EPS - No device definition in database, unable to detect failures
UCH - No device definition in database, unable to detect failures
===========================
1 ?Zasilacz komputera
2 ??Spójność światło AIRBAG_OFF
3 ? Zwijacz pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
4 ? Napinacz pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
5 ? Sieć CAN (szeregowa magistrala komunikacyjna)
6 ?Siłowniki elektryczny + VBR
7 Czujnik prędkości pojazdu
8 ???
9 Sygnał sondy aval (lambda)
Niestety na razie nie mogę się dostać do reszty (Clio II 2002 1.2 16V) (baza 700MB) :
ABS-VDC EPS UCH - No device definition in database, unable to detect failures
Witam. Panowie mam problem i proszę specjalistów o porady i podpowiedzi , gdyż już sam nie daję rady. Otóż mój samochód Laguna ii 2003 1,9dci 120km i nie ma mocy.
Turbina wymieniona ok. 1000km temu , gdyż padła , odma wyczyszczona , czujnik podciśnienia reaguję i napięcie na 2 i 3 przewodzie na zapłonie 1,8950v po odpaleniu przy 2000 obrotów ok. 2,4v . Żadne kontrolki podczas odpalenia nie sygnalizują awarii,obroty na jałowej pracy po ok.5min od rozgrzania ok. 600 obrotów , często potrafi nagle jakby podbić o 100 , po czym zaraz spada i tak zostaję. Opisuję pracę bez obciążenia i na postoju. Gdy jadę muszę go podkręcać do ok 3500 obrotów żeby go jakoś rozbujać . Przy ok. 2500 obrotów zaczyna mocno hałasować , nie wychylam się do wyprzedzania gdyż wszyscy mnie biorą. Brak objaw czarnego dymu . Egr wyczyszczony tam gdzie sprężyna i tależyki a było bagno. Jest szczelny. Na razie odłączony gdyż silnik ma jeszcze mniej mocy ,jak by dziurę przy przyśpieszaniu . Kupiłem kabel ddt2000 i mam problem dostaniem się do sterownika ,widzi listę ale nie chcę się połączyć. W klimatyzację czy w inne wchodzi więc odpada opcja że jest źle zainstalowany. Z tego co się dowiedziałem muszę odczytać błędy silnika ale jak to zrobić? W zakładce ECM otwieram i pokazują się :
Bazę mam tą najnowszą ok. 670mega. Pomóżcie panowie , chcę Renatę postawić na nogi.
Dodam iż gdy zatrzymam auto i nagle przyśpieszę po czym od razu zahamuję po odpuszczeniu gazu auto ślizga się jak po lodzie,jak by nie miał hamulców. Gdy normalnie podjeżdżam np. do świateł to normalnie reaguję na hamulec . Ponoć pompa vaku siada jak usłyszałem od znajomego. W programie ddt2000 pokazuje że auto jest w trybie serwisowym 1 .
A w jaki sposób wybierać te moduły? Bo skasowane błędy wróciły i to ze zdwojoną siłą - zapalił się kontrolka układu emisji spalin. Wiem już że uwalony jest katalizator lub sonda. W każdym razie DDT wskazuje również jakieś inne błędy ale nie potrafi ich nazwać.
Jeżeli błędów nie można skasować - znaczy to, ze jest uszkodzenie wymagające naprawy bądź wymiany podzespołu, Kod błędu mówi jaki jest podzespół podejrzany - ale czasami jast tak, że jest coś innego uszkodzone a kod wyświetlany jest wynikową uszkodzenia - tu trzeba troszeczkę praktyki i zdrowego rozsądku. DDT nie wyłapuje wszystkich błędów - chyba, że mamy też dostęp do szyny CAN - to wtedy inna bajka.
Dzięki piotreksamba. Zmienię bazę na starszą i zobaczymy. Teraz sprostuję moją poprzednią prośbę. Autko już ma siły, powodem zamulenia auta i strata mocy pod jakąkolwiek pod górę jezdnią, były lejące wtryski. Niestety w moim przypadku wymieniany był środek wszystkich czterech wtrysków,wymiana trzpienia i wtryskiwacza. Jeśli ktoś chce to mogę podać namiary do solidnych chłopaków, którzy robią tanio i najpierw w porównaniu do pseudo fachowców z Redy-Mielewcz....k , sprawdzają wtrysk na stole pobierczym nawet przy kliencie jeśli o to poprosisz. Zrobili za 1200zł a nie jak wycenili drudzy za 2212zł. Mam kartę wydruku z parametrami, i gwarancję. Zakład też jest w Redzie lecz ok. 700 metrów dalej. A admina proszę o wyrozumiałość , iż odpowiedź nie do końca w temacie, lecz zdzieraczy naszych ciężko zarobionych pieniędzy na rynku jest pełno, a może komuś pomogę niepotrzebnie wydawać kasy.
kajt55 skoro miałeś uszkodzone wtryskiwacze sprawdź sobie jeszcze pompę wysokiego ciśnienia. Jest ona częstym sprawcą uszkadzania wtrysków puszczając opiłki metalu i tym sposobem musisz wykonywać ponowną drogą naprawę wtryskiwaczy.
Ps: Najprościej sprawdzić łuszczenie się pompy WC spuszczając paliwo z filtra do słoika z magnesem. Czysty magnes oznacza, że póki co wszystko OK jeśli z opiłkami trza szybko robić pompę.
Witam, mam lagunę z 2004 roku 2,0 GT. Świeci się serwis+ABS a jak ruszę i przekroczę prędkość ok 20, 30 km/h zapala się również ESP. Podłączyłem autko VAGiem + DDT2000 i otrzymałem taki komunikat:
Function : CAN - Name : CAN 250000 Bauds
No failures
Function : ABS - Name :
Device Freeze Frame
Unknown DTC : ##5044## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5037## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5006## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5016## No Yes Standard ##00## 64
Unknown DTC : ##5036## No Yes Standard ##00## 64
Niestety nie mam zestawienia kodów błędów. Czy ktoś może orientuje się co one oznaczają?
pozdrawiam
Wymagane połączenie po CAN.
Niestety w DDT jest z tym problem.
Jeśli chodzi o problemy z silnikiem to można połączyć się LM 327 i np: PCMSCAN
Witam. Brak mocy spowodowany był lejącymi wszystkimi wtryskami, akurat wypadło na mnie. Wtryski zregenerowane, auto sprawuje się dużo lepiej. Kabek skomunikował się z programem i udało odczytać mi się błędy. Pomóżcie panowie odczytać mi owe błędy , udało mi się jedynie odczytać uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej. Zaznaczam iż mam nieszczelność w układzie dolotowym. A egr mam szczelnie zlutowany.
Po skasowaniu błędów auto odpala jak niebo. Ale po dodaniu gazu trzęsie całą budą , tylko gdy dodaje szybko gazu. Po chwili autko się uspokaja i pokazują się te same błędy. Chodzi o błędy sterownika silnika.
Witam!
Zainstalowałem ddt2000 v2.3.0.1. Zrobiłem wszystko tak jak było podane w instrukcji na forum. Po odpaleniu ddt2000 ze skrótu z pulpitu nie włącza się program lecz strona startowa IE. Poradziłem z tym sobie, zrobiłem na pulpicie skrót do: C/pliki programów(x86)/DDT2000/default.html. Po odpaleniu default.html włącza się ddt2000 w przeglądarce lecz ramki przy wyborze modelu samochodu i wyborze com są puste. Próbowałem uruchomić program na kilku bazach( 405mb) i różnych sterownikach kabla, lecz za każdym razem było to samo. Dodam, że używam win7 professional 64bit, ddt2000 light włącza się normalnie. W opcjach internetowych IE zaznaczyłem: " Zezwalaj zawartości aktywnej na działanie w plikach na moim komputerze" Bardzo proszę o pomoc.
Znalazłem na forum coś takiego: " w programie podajesz ścieżkę dostępu do bazy ( ikonka z czerwoną kropką "środkowy dysk" ) "
lecz u mnie w programie nie ma żadnej ikony z czerwoną kropką. Jeżeli ktoś może to proszę mi wyjaśnić jak podać ścieżkę dostępu do bazy.
Z góry dziękuje za pomoc.
Witam!
Zainstalowałem ddt2000 v2.3.0.1. Zrobiłem wszystko tak jak było podane w instrukcji na forum. Po odpaleniu ddt2000 ze skrótu z pulpitu nie włącza się program lecz strona startowa IE. Poradziłem z tym sobie, zrobiłem na pulpicie skrót do: C/pliki programów(x86)/DDT2000/default.html. Po odpaleniu default.html włącza się ddt2000 w przeglądarce lecz ramki przy wyborze modelu samochodu i wyborze com są puste. Próbowałem uruchomić program na kilku bazach( 405mb) i różnych sterownikach kabla, lecz za każdym razem było to samo. Dodam, że używam win7 professional 64bit, ddt2000 light włącza się normalnie. W opcjach internetowych IE zaznaczyłem: " Zezwalaj zawartości aktywnej na działanie w plikach na moim komputerze" Bardzo proszę o pomoc.
Znalazłem na forum coś takiego: " w programie podajesz ścieżkę dostępu do bazy ( ikonka z czerwoną kropką "środkowy dysk" ) "
lecz u mnie w programie nie ma żadnej ikony z czerwoną kropką. Jeżeli ktoś może to proszę mi wyjaśnić jak podać ścieżkę dostępu do bazy.
Z góry dziękuje za pomoc.
przyczyna tego problemu tkwi najprawdopodobniej w przegladarce w wiekszosci przypadków pomaga zaznaczenie " Zezwalaj zawartości aktywnej na działanie w plikach na moim komputerze", jesli nie trzeba troche pokombinowac w ustawieniach głównie chodzi zmniejszenie zabezpieczen i wykonywanie skryptów Activ X
Zaznaczyłem opcję " Zezwalaj zawartości aktywnej na działanie w plikach na moim komputerze", próbowałem różnych ustawień przeglądarki, włączyłem wszystkie opcje związane z uruchomieniem, obsługą i wykonywaniem skryptów AciveX, jednak to nie pomogło. Zainstalowałem Windows XP Mode a na nim DDT2000. Teraz program działa bez problemu.
Witam.
Mam pytanie do kolegów, którzy już na cacy rozgryźli DDT. Czy pliki z danymi np. o ECU danego pojazdu znajdują się w DDT2000data czy gdzieś w plikach programu. Pytam bo mam Kangoo z 1999r i nie mogę go praktycznie zdiagnozować. Typ ECU to DCN R 04080012 J . Może trzeba podmienić katalog DDT2000data na inny. Mam wgraną bazę z 2012r. Chyba, że coś robię nie tak, ale sporo się tu oczytałem i myślę, że dobrze robię.
Pozdrawiam
Witam
No wszystkiego tym nie zdiagnozujesz ale powiem jak za swoją cenę to jest bez porównania. Ponadto jak umiesz z tego Korzystać to porównywalny do Clipa - wiem z praktyki. Jest niestety tylko z diagnostyką komputerową jeden problem. Nie każdy umie obsługiwać, no i oczywiście nie zdiagnozujesz tym wszystkich usterek bo niektórych nie da się zdiagnozować komputerem. Tyle powiem z praktyki diagnostycznej mojego scenica. Proponował bym poszukać no forum Kangoo tam na pewno będą wiedzieć więcej, może poustawiać predkosci portów, względnie jakieś ustawienia rejestrów... Masa możliwości
Cześć.
Otóż epace 3, 99 z silnikiem f4r rzucił palenie.
DDT wyświetlił mi błąd "ligne codée en CO ou CC au 0V", niestety za pierona nie mogę znaleźć o co mu chodzi.
Samochód ostatnio miał problemy z paleniem na ciepłym silniku, ale poza tym wszystko było ok.
W ddt2000 wybrałem moduł BII.
Ma ktoś pojęcie co on do mnie rozmawia ? Dzięki
newrom
Edit:
Przekopując się przez opcje ddt znalazłem takie kwiatki:
Odebrany kod niewłaściwy ? Przeprogramowałem kluczyk dla pewności, ale nic to nie zmieniło. Odłączenie zasilania też nie
Nie znam za dobrze francuskiego ale mniej więcej znaczy to tyle co "Linia kodowa przerwana lub zwarta do masy", zapewne chodzi o linię komunikacyjną immobilizer-sterownik silnika.