Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault DDT2000 Baza błędów

autosuper 16 Maj 2014 11:17 656551 815
  • PLC Fatek
  • #692 09 Cze 2014 09:23
    misiek_staszic
    Poziom 14  

    Witam!

    Dorzucę swoje trzy grosze do tematu DDT.
    Przesyłam przetłumaczoną bibliotekę dla Sirius 32 - Stosowany między innymi w Renault 1.6 16V (K4M) w moim Clio 2 phase 1 z 2000 roku. Ten typ sterownika wtrysku siedzi także w innych renault z tamtych lat, tak więc podpasuje.

    Przykładowe dwa pierwsze ekrany:
    Renault DDT2000 Baza błędów Renault DDT2000 Baza błędów

    Nadmieniam iż tłumaczyłem na własne potrzeby i mogą się pojawić drobne nieścisłości, ale nie jest to tłumaczenie rodem z Google translate - trzyma się logicznej całości.

    Jeśli będzie zainteresowanie - przetłumaczę także pozostałe moduły dla Clio 2 phase 1 1.6 16V (abs, klima, UCH) oraz dla Laguny 1 phase 2 1.9 dTi ze skrzynią auto DP0, i identycznej laguny z silnikiem 2.0 16v bo do takich renault mam dostęp.

  • #693 20 Paź 2014 21:26
    Leszek Wosz
    Poziom 9  

    Witam, szukam przetłumaczenia do scenica 2000r 1.9dti. Czy ktoś ma?

  • #694 11 Lis 2014 01:20
    slawarek
    Poziom 16  

    W sceniku silnik 1.9 dti wyszły mi błędy #1014# #103e# #106f# #100d# i abs #50ce# może mi ktoś je rozszyfrować

  • #695 11 Lis 2014 17:21
    voytexg
    Poziom 11  

    dobrze by było jak byś zamieścił screeny

  • #696 12 Lis 2014 13:09
    slawarek
    Poziom 16  

    proszę

    Renault DDT2000 Baza błędów

    podpiąłem też pod x431 i wyszły mi DF067 fuel presure sensor, zwarcie do masy
    df095 vehicle speed information,wheel speed incorret
    df095 -----||---- , vehicle speed too high
    df094 thermopler relay N, obwod otwarty lub zwarty

    silnik 1.9 tdi na słynnej pompie vp36

  • #697 17 Lis 2014 19:40
    lukasfenix
    Poziom 9  

    Panowie i Panie, z miejsca informuję, że przeryłem 24 strony tego wątku, ale rozwiązania nie znalazłem. Podłączyłem się do mojej Megany kablem KKL, odpalam ddt2000, wybieram model, lornetę z ALL i wykrywa mi 3 moduły-ECM, poduchy i ABS. Niestety podczas skanowania modułów wszędzie mam "NONE". Baza którą posiadam to 870MB, program w wersji 2.3.
    Gdy wybieram zczytywanie błędów wywala info o braku w bazie. Dodam, że podczas skanu miga kontrolka abs, czyli łączność jakaś jest. :) Wspomniałem, że czas opóźnienia w kablu zmieniłem na 1? Tak więc proszę o pomoc, bo widzę, że Wasza wiedza jest ogromna.

    Renault DDT2000 Baza błędów Renault DDT2000 Baza błędów Renault DDT2000 Baza błędów

  • #698 17 Lis 2014 21:45
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • PLC Fatek
  • #699 17 Lis 2014 22:12
    lukasfenix
    Poziom 9  

    syrius32 napisał:
    sam wskaż moduły i kliknij lornetkę ,,select,,


    Wybierałem tak i jest ten sam ekran. Z każdym jednym modułem "łączyłem" się oddzielnie i historia ta sama. Dodam że kluczyk jest przekręcony na kontrolki.
    Proszę o pomoc.

  • #700 18 Lis 2014 18:08
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #701 18 Lis 2014 23:22
    lukasfenix
    Poziom 9  

    syrius32 napisał:
    rok i silnik?


    Na początku w ogóle dziękuję Kolego syrius32, że pomagasz.
    Megane IphI 98 1.6 90KM (K7M 702)
    Z tego co wyczytałem komputer auta to Fenix 5.0 A ja w bazie mam ten model obsługiwany (fotka). Jak to możliwe, że wszystko jest, a jednak się nie łączy? I ta migająca kontrolka ABS podczas skanowania modułu hamulców...
    Co to za cyrk?
    Renault DDT2000 Baza błędów

  • #702 19 Lis 2014 18:34
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #703 19 Lis 2014 19:19
    yod
    Poziom 11  

    syrius32 napisał:
    KKL nie obsłuży protokołu fenixa, daje radę z nowszymi sterami po kwp2000 a fenix to niestety starocie.
    Da radę...
    Mam dwa rodzaje najtańszych kabelków KKL na USB i jedną samoróbę na RS232 i Fenixa w starych Lagunach czytam ('96-'97 silniki F3P, F3R, N7Q).

    Nie ma go w bazie dla Laguny (x56), więc trzeba ręcznie wybrać z Meganki właśnie (x64).

    Niestety nie mam przed sobą DDT i nie pamiętam dokładnie, ale instrukcja krok po kroku jest chyba nawet w tym wątku kilkanaście stron temu. Jedno jest pewne - trzeba ręcznie wybrać go z listy, bo automatycznie się nie znajdzie.

    Gdy program się połączy, będą do podglądu wszystkie parametry pracy Fenixa.

    Niestety za wiele nie da się pozmieniać (w zasadzie chyba nic, tylko zapamiętane błędy można skasować) - możesz natomiast wykonać kilka testów - np. na zgaszonym silniku uruchomić pompę paliwową, wtryskiwacze, wentylator chłodnicy (jeśli wersja z klimą), czy pompkę powietrza w wydech (jeśli masz taki 'odkurzacz' zamontowany). Jeśli pamięć mnie nie myli, to test kontrolki MIL też można wykonać ;)

    Niby jest dostępna opcja zmiany obrotów biegu jałowego, ale w żadnym przypadku nie udało mi się jej wyegzekwować.

    Jeśli chodzi o palącą się kontrolkę MIL (Check Engine), to Fenix zapala ją tylko w trakcie występowania błędu (i to dość rzadko), a gdy błąd ustąpi, to lampka automatycznie gaśnie (w najgorszym przypadku - zgaśnie przy kolejnym uruchomieniu silnika).

    lukasfenix Masz jakieś szczególne objawy, czy chciałeś się podłączyć w celach poznawczych?

  • #705 19 Lis 2014 19:31
    yod
    Poziom 11  

    lukasfenix napisał:
    Niestety mylisz się Kolego. Na forach Renault użytkownicy chwalą się jak kasują błędy w fenixie.
    Nie wiem do kogo te słowa były kierowane, bo ja właśnie napisałem o tym, że zapamiętane błędy można skasować.

    lukasfenix napisał:
    Dziś sprawdziłem ustawienia kabla i z nimi kombinowałem, ale efekt taki sam.
    Userzy Elektrody, naprawdę nie wiecie jak pomóc?
    Ale w czym pomocy potrzebujesz? Na filmikach masz wszystko pokazane. Tam też ECM jest ręcznie wybierany.
    Z kablem (jego ustawieniami) kombinować nie musisz, bo skoro któreś ECMy Ci wykrywa, to znaczy, że kabel działa.

  • #706 19 Lis 2014 19:42
    lukasfenix
    Poziom 9  

    yod napisał:
    Nie wiem do kogo te słowa były kierowane, bo ja właśnie napisałem o tym, że zapamiętane błędy można skasować.
    Ale w czym pomocy potrzebujesz? Na filmikach masz wszystko pokazane. Tam też ECM jest ręcznie wyberany.
    Z kablem (jego ustawieniami) kombinować nie musisz, bo skoro któreś ECMy Ci wykrywa, to znaczy, że kabel działa.

    To nie były do Ciebie słowa tylko do Kolegi syrius32. :)
    Będę się starał ręcznie nawiązać kontakt. Właśnie potrzebowałem takiego info, że kabel jest dobrze ustawiony. Pytałeś w jakim celu- tylko ciekawość co tam w tym kompie jest zapisane. O ile oczywiście jest coś. Mam też prawdopodobnie w fenixie zakodowane światła by włączały się po przekręceniu kluczyka, mimo tego że manetka jest na "0". Chciałem to wyłączyć i dlatego kupiłem kabel. Wytłumacz mi jeszcze jedną rzecz: wykrywa mi tego fenixa abs i bagi. Jeśli ecm taki problematyczny, to czemu te bagi i ABS sie nie łączą?
    Tak w ogóle to dziękuję, że mi pomagasz. :)

  • #707 19 Lis 2014 20:00
    yod
    Poziom 11  

    lukasfenix napisał:
    Mam też prawdopodobnie w fenixie zakodowane światła by włączały się po przekręceniu kluczyka, mimo tego że manetka jest na "0". Chciałem to wyłączyć i dlatego kupiłem kabel.
    Sądzę, że to raczej w UCH będzie...
    Ale nie wiem - nie spotkałem się z tym. Może masz zewnętrzny układ do tego dołożony?
    Na pewno z poziomu UCH można sterować lampką w kabinie ("Plafonier", czy jakoś tak - nie pamiętam dokładnie). Można ustawić czy ma gasnąć od razu po zamknięciu drzwi, czy ze zwłoką i płynnie. Ale z UCH uważaj, bo raz 'udało' mi się (przez nieznajomość j. francuskiego) rozkodować kluczyk (na szczęście tylko otwieranie na podczerwień, bo IMMO mam na transponderze RF, więc jezdności nie straciłem ;) ). Potem jakoś udało mi się przywrócić dawną funkcjonalność.

    lukasfenix napisał:
    Wytłumacz mi jeszcze jedną rzecz: wykrywa mi tego fenixa abs i bagi. Jeśli ecm taki problematyczny, to czemu te bagi i ABS sie nie łączą?
    Z nimi też trzeba się ręcznie połączyć - dokładnie tak samo, jak z Fenixem. Przynajmniej w Lagunach starych tak jest. Z poduszkami nie udało mi się w Lalkach nigdy połączyć.

  • #708 19 Lis 2014 20:35
    lukasfenix
    Poziom 9  

    Szkoda, że na Ciebie Kolego yod nie trafiłem wcześniej- nie błądziłbym jak dziecko we mgle.
    Możliwe, że taki układ zapalający światła jest dołożony, ale ja dopiero poznaje Megi. ;) Dzięki za ostrzeżenie, jak tylko się połączę, to będę uważny. Słyszałem, że któryś z użytkowników przestawił tryb auta na skrzynie automatyczną i auta nie odpalił jak stopu nie wcisnął. O_o
    Wielkie dzięki za wszelkie informacje.

  • #709 19 Lis 2014 20:52
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #710 19 Lis 2014 20:56
    yod
    Poziom 11  

    lukasfenix napisał:
    Szkoda, że na Ciebie Kolego yod nie trafiłem wcześniej- nie błądziłbym jak dziecko we mgle.
    Heh - nie chcesz wiedzieć ile ja 'motogodzin' spędziłem na próbach dogadania się z czymkolwiek w Lagunie... Najbardziej zależało mi na poduszkach, ale też zafixowałem się na tym, że niektóre ECMy się wykrywają, albo że mruga kontrolką ABSu i to prowadziło mnie w ślepą uliczkę.

    lukasfenix napisał:
    Słyszałem, że któryś z użytkowników przestawił tryb auta na skrzynie automatyczną i auta nie odpalił jak stopu nie wcisnął. O_o
    Fenixy występują w wersjach BVM, BVA/BVM i chyba samo BVA.
    Boite Vitese (czy jakoś tak) Auto/Manual. Jak masz BVM, to na Auto się chyba nie da przestawić.

    Miałem kiedyś Lagunę z Auto skrzynią i Fenixem (tylko nie pamiętam, czy Fenix był 5, czy 3), ale tam wymagana była tylko pozycja N lub P do uruchomienia silnika.
    Stopu nie trzeba było naciskać.

  • #711 19 Lis 2014 21:02
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #712 19 Lis 2014 21:09
    lukasfenix
    Poziom 9  

    Teraz ja muszę wgryźć się w ten cały ddt i wierzę, że po tych wskazówkach wreszcie coś ruszy. Korzystając z tego, że Kolega ma doświadczenie w temacie, chce zapytać która wersja łączyła się z Lalą 2.3 czy 2.5? Ja używam 2.3 i nie wiem czy uaktualnienie wprowadzi jakieś pozytywne zmiany.

    Jeśli chodzi o ten automat, to tylko zasłyszane- głowy nie dam, że tak było. ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    syrius32 napisał:

    Ster silnika nie ma nic do świateł, nie ta epoka. Sterowanie ośw.zewnętrznym(pozycja,mijanie,drogowe) leci bezpośrednio z manetki, nie ma nawet przekaźników.

    Dziękuję za wskazówkę. Czyli poprzednik dołożył jakiś układ automatyczny.

  • #713 19 Lis 2014 21:45
    yod
    Poziom 11  

    lukasfenix napisał:
    która wersja łączyła się z Lalą 2.3 czy 2.5?
    Zanim wiedziałem jak, to próbowałem 'wszystkiego' (różnych wersji DDT) i do niczego to nie prowadziło.
    Gdy już mi się udało, to akurat miałem chyba 2.3 (nie pamiętam dokładnie, ale na pewno jakąś starszą wersję). Jak już się udało, to nie brnąłem dalej i zostawiłem tą wersję.

    Skutecznie udało mi się połączyć z:
    ECM - Fenix5 (ale z x64, a nie x56)
    ABS - nie pamiętam jaka wersja
    UCH - i to chyba też z jakiegoś innego modelu auta
    Licznik (EDB?) - oczywiście w wersji 'wypas' - elektroniczny, gadający.

    Czasem (1 na 20 prób) także udawało się nawiązać niestabilne połączenie z klimą (klimatronic) - chyba też z jakiegoś innego auta, ale po chwili połączenie się zrywało (raz coś przestawiłem i wentylator kabinowy w ogóle nie startował).
    A co do klimy, to podczas wyszukiwania 'lornetką', to właśnie miałem dwa objawy - migająca kontrolka ABS i coś w klimie się 'ruszało' - jakaś mechanika była poruszana przy każdej próbie wyszukiwania, co tym bardziej wpędzało mnie w ślepą uliczkę :(

    Cały czas nie udało mi się połączyć z poduszkami, choć sterowników z demobilu mam kilka. Próbowałem zarówno w aucie, jak i 'na stole'. Może ktoś ma jakieś z nimi doświadczenia?

  • #714 19 Lis 2014 23:10
    lukasfenix
    Poziom 9  

    Pozostanę przy 2.3 i będę walczył. Wielkie dzięki za wskazówkę dotyczącą innych modeli-> do tej pory każdy brnął w zaparte, że pod dany model skanujemy. Klimy nie mam, ale pozostałe sterowniki prześwietlę. :) Dziękuję, że mi pomogłeś. Szkoda, że w tym wątku nie ma możliwości dodania Koledze "+" za pomoc...

  • #715 20 Lis 2014 21:29
    lukasfenix
    Poziom 9  

    Koledzy, jestem po skanowaniu poduch i mam zagwozdkę straszną. W Megane I dwie poduszki. W ddt wykazało mi poduszki jako wartość 1 (czyli że jest ok). Za to powiedzcie mi co oznacza to "0" przy informacji o czujniku pasażera? On nie działa, czy go nie ma, nigdy nie istniał?
    W kolejnym oknie w informacji "pasager present" jest 1 czyli tak jakby ktoś siedział.
    Powiedzcie co to oznacza. Czy podczas wypadku nie odpali poducha pasażera?


    Renault DDT2000 Baza błędów Renault DDT2000 Baza błędów

  • #716 21 Lis 2014 17:48
    lukasfenix
    Poziom 9  

    To chociaż napiszcie czy takie czujniki zajętości fotela były montowane w megane I.

  • #717 21 Lis 2014 18:23
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #718 21 Lis 2014 18:33
    lukasfenix
    Poziom 9  

    Kolego syrius32 naprawdę mnie uspokoiłeś. Dziękuję Ci za odpowiedź.
    Podpowiedz mi proszę w takim razie ta kostka pod siedzeniem jest tylko do napinaczy?

  • #719 21 Lis 2014 21:03
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #720 21 Lis 2014 21:33
    lukasfenix
    Poziom 9  

    syrius32 dziękuję. Naprawdę jestem zadowolony, że tu trafiłem- poznałem prawdziwych Fachowców i rozwiązałem swoje problemy. Kolego jeśli się nie pogniewasz przekleję Twoją wiadomość na forum megane. Będzie dla potomnych, bo nikt tego nie wiedział.
    Pozdrawiam!