Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault DDT2000 Baza błędów

autosuper 22 Lis 2014 20:17 737404 885
  • #721
    lukasfenix
    Poziom 10  
    Z racji tego, że chyba jako jedynemu w Kraju udało mi się połączyć z Renault Megane 1.6 (K7M 702) ze sterownikiem Fenix 5.0 daje kilka wskazówek jak tego dokonać:
    I. Program DDT w wersji 2.3 z dowolną dużą bazą. A dlaczego dowolną? Bo nie ma w nich i tak pliku Fenixa 5.0 Znalazłem go dopiero na rosyjskiej stronie o DDT (plik ten w linku z mojego "chomika"). http://chomikuj.pl/lukasfenix/Mechanika
    Po ściągnięciu należy go dodać do bazy DDT2000->ecus. Następnie w programie wybieramy model auta, pod menu "Opis" klikamy przycisk " open custom folder". Szukamy bazy danych na dysku "C" i zaznaczamy folder ecus. Póżniej rozwijamy strzałkę i klikamy "refresh ecu local index". Plik Fenix 5.0 załadowany.
    II. Zmiana ustawień kabla ( nie tylko opóźnienie, lecz także odbiór i wysyłanie) zobrazowana na fotce.
    Renault DDT2000 Baza błędów
    III. Wiadomo, kabel KKL.

    A teraz co udało mi się zrobić:
    1. ECM- Wysłanie info o kasowaniu błędów, podgląd ustawień i wskazań silnika.
    2. ABS- wykasowanie błędów które zalegały w historii po naprawionych usterkach. Dodatkowo pełne info o parametrach.
    3. AIRBAG-pełna diagnoza komponentów w układzie, a także wysłanie info o kasowaniu błędów.

    Na koniec pragnę podziękować Koledze yod oraz Koledze syrius32. Bez ich pomocy i potężnej wiedzy nigdy bym sobie nie poradził.
    Pozdrawiam!
  • Texa PolandTexa Poland
  • #722
    slawarek
    Poziom 16  
    witam.
    w scenicu wyskakuje mi usterka w czasie jazdy i znika błąd , to p100d wedle cdifa to czujnik kata wtrysku, tylko że jest on wymieniony razem z pompą przed było tak samo na starym regulatorze i pompie, czy usterka elektrozaworu egr może mieć na to wpływ. silnik gdy zimny to szarpie po zapaleniu ustaje gdy się nagrzeje, dodatkowo wymienione wtryski i komputer sterujący na dwie wtyczki , silnik to scenic 1.9 dti .
    Interesuje mnie jakie ecu wybrać dla tego sterownika (2 wtyczki 0281 010 442) żeby prawidłowo się połączyć i przeprowadzić testy urządzeń bo na 15edc jakieś bzdury mi wychodzą, jedynie blędy dobrze z czytuje.
  • #723
    wujko1
    Poziom 11  
    Witam!

    Potrzebuje podpiąć się do ECU silnika w Renault Modus 1.2 16V 75KM (kod silnika D4F 740) rok 2006. Sterownik silnika Siemens SIM32 S120200102B, 8200414422 8200401568.

    Posiadam kabel OBD2 na KKL, którym diagnozuję sobie Fabię 1.2 '03. Z racji tego że DDT2000 działa z kablami KKL chciałem podpiąć się do tego Modusa tym kablem.
    Zdobyłem i zainstalowałem DDT2000 ver 2.9.0.4 z baza ponad 800MB.
    Kabelek zainstalowany poprawnie na kompie na porcie COM2 (sprawdzałem go tuż przed podłączaniem do Modusa na Fabii w Polskim VAG-u i komunikuje się bezproblemowo), opóźnienie dla COM2 ustawione ne 1sek, uruchamiam DDT2000 > Vehicles > wybieram Modus > pojawia się ekran na którym po lewej stronie w Central nie ma nic i nie da się nic rozwinąć.
    Po prawej stronie zresztą również - gdy klikne przycisk SELECT dostaję błąd "Not connected or not database not synchronize, enable to auto-detect ecu"
    Załączam screen.
    Jesteście w stanie podpowiedzieć w czym rzecz? Czyżby ten kabel nie komunikował się z ECU Modusa czy może coś nie tak robię lub mam nie tak w ustawieniach DDT2000? W jaki sposób włączyć autodetect ecu w DDT2000?

    Jesteście w stanie podpowiedzieć w jaki sposób się podłączyć do ECU w tym aucie - czy w tym przypadku komunikacja idzie po KKL czy już po CAN? Jeśli po CAN, prosiłbym o sugestię czym mogę go zdiagnozowac (jakie OBD2 + jaki soft czy np OBD2 na ELM327 + jaki soft)?

    Będę wdzięczny za informacje.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #724
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #725
    wujko1
    Poziom 11  
    Najtańszy klon clipa to koszt ok 700zł jesli dobrze patrzę (sonda can clip ver 143PL). Trochę za dużo jak do amatorskiego użycia. Jakaś inna tańsza opcja, tzn kabel + PC?
  • #726
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #727
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    TO NIE LEPIEJ ZAKUPIĆ ORYGINALNE URZĄDZENIE LAUNCHA
  • #728
    wujko1
    Poziom 11  
    Finalnie udało mi się zdiagnozować samochód (Renault Modus 1.2 16V 75KM, silnik D4F 740) rok 2006) przy pomocy:
    * interfejsu ELM 327 Bluetooth (swobodnie można kupić na allegro za 15zł zł + przesyłka
    * aplikacji Torque (wersja free) dostępnej na telefonie z Androidem

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

    Ze swojej strony podaję link do nowszej wersji DDT2000, którą udało mi się znaleźć podczas poszukiwań, tj Renault DDT2000 v2.9.0.4 English (Win, 223 MB).
    W skład ściągniętego pakietu wchodzi:
    * DDT2000_v2.9.0.4_setup_full_RENAULT.exe (instalka)
    * DDTregisterInfo.dll
    * how to install-fr.docx (na życzenie moge załączyć przetłumaczony w googletranslate plik na ENG, PL)
    * nowaBaza.zip (baza - ponad 800MB po rozpakowaniu)

    Mam nadzieje że przyda się co niektórym.

    Link do forum na którym jest plik z linkami do aplikacji.
    http://garageforum.org/Thread-Renault-DDT2000-v2-9-0-4-English

    EDIT 2015-01-27: Na podstawie wpisu niech ktoś potwierdzi czy appka działa w tej wersji z plikiem DDTregisterInfo.dll

    EDIT: 2015-02-08: Wersja która podałem nie sprawdzona. Szczegóły w wątku1
    oraz z wątku2. Wniosek - lepiej instalować starsza wersję DDT2000.
  • #729
    dominikdariusy
    Poziom 10  
    Czy przy pomocy DDT2000 da się zakodować nową kartę ??
    Czy ktoś z kolegów próbował ??
  • #730
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #731
    dominikdariusy
    Poziom 10  
    A czy przy pomocy DDT2000 da się oczytać ten kod APV ????
  • #732
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #733
    gsm_virus
    VIP Zasłużony dla elektroda
    wujko1 napisał:
    Ze swojej strony podaję link do nowszej wersji DDT2000, którą udało mi się znaleźć podczas poszukiwań, tj Renault DDT2000 v2.9.0.4 English (Win, 223 MB).
    W skład ściągniętego pakietu wchodzi:
    * DDT2000_v2.9.0.4_setup_full_RENAULT.exe (instalka)
    * DDTregisterInfo.dll
    Kolego wujko1 a w ogóle sprawdziłeś jak działa w/w wersja? Zainstalowałeś, uruchomiłeś, połączyłeś się z autem?
    Bo mnie się wydaje że "podajesz coś" co i tak jest bezużyteczne bo DDT2000 współpracuje z biblioteką DDTregisterInfo.dll tylko w wersjach 2.0.9.0 do 2.3.0.1 a powyżej... to tylko bezużyteczny plik, bo program jest dezaktywowany/niezarejestrowany i bezużyteczny do działania.

    Linki przydatne chyba tylko i wyłącznie ze względu na tę nową dużą bazę z ECU's.
  • #734
    wujko1
    Poziom 11  
    Zainstalowałem ale finalnie nie udało mi się podłączyć do ECU mojego Renault.
    Problem opisywałem w poście.
    Zostawiam w takim razie link do forum z adresem do aplikacji - linki usunięte.
  • #735
    gsm_virus
    VIP Zasłużony dla elektroda
    @ wujko1 , to co widać że masz uruchomione w DDT2000 v.2.9.0.4 , to tylko DDT2000 LIGHT w dodatku bez opcji "dodania bazy ECUs"...
    Poniżej ukazane czego Tobie brakowało w v.2.9.0.4 ,
    czyli możliwość wczytania / odświeżenia bazy z ECU
    Renault DDT2000 Baza błędów
    Jak widzisz sprawdziłem jeszcze wersje DDT2000 v2.5.0.0 czyli starsza niż ta co podałeś ale nowsza niż te co ja testowałem ... i co najważniejsze działa komunikacja z autkiem, program jest konfigurowalny (czyli biblioteka DDTregisterInfo.dll robi swoje ) , tylko ikonka na pasku zadań od rejestracji/aktywacji "wariuje" ale DDT działa. Renault DDT2000 Baza błędów
    Znakiem tego , nie zawsze co nowsze jest lepsze :D
  • #736
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #737
    szymon0105
    Poziom 7  
    witam, mam reno megane 2002r 1.9 dti 72kW i swieci mi sie poduszka. okazalo sie ze pod siedzeniem u kierowcy wyrwane są przewody więc je zlutowałem i teraz ta kontrolka zapala sie co jakis czas i gasnie w czasie jazdy. jak usunac ten blad?
  • #738
    milejow
    Poziom 43  
    Sprawdź poprawność podłączenia wtyczki napinacza pasa po wewnętrznej stronie fotela, właśnie do tej wtyczki lecą kable pod fotelem.
    Z jakiego elementu sterownik SRS zgłasza błąd(diagnostyka systemu)?
  • #739
    szymon0105
    Poziom 7  
    nie mam mozliwosci zrobienia diagnostyki na razie. dzieki sprawdze ten napinacz pasa i dam znac
  • #740
    slawarek
    Poziom 16  
    Witam.
    Podpowie ktoś co to za błąd ##100E## w renault kango dt 1.9.
  • #741
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #743
    Tomek01234567
    Poziom 10  
    Witam.
    kupiłem niedawno lagunę 1 po lifcie i ddt2000 znalazł błąd poduszki:
    error 2024 Description: code $39
    w bazie błędów ddt2000 pod tym błędem widnieje coś takiego:
    ISO reply 39H Invalid request
    oczywiście kontrolka poduszki świeci a błędu nie mogę wykasować. Pomożecie w rozszyfrowaniu tego dziadostwa?
  • #744
    kamil-c
    Poziom 12  
    Witaj.
    Jeśli poduszka na 100% jest OK , czyli niewystrzelona spłonka generatora, to sprawdź połączenie elektryczne. W innym przypadku wystrzelony generator lub uszkodzona spłonka. Jeżeli to poduszka kierowcy, to problem może być ze zwijaczem w kierownicy, czyli dalej połączenie elektryczne...
  • #745
    Zolnierz22_2014
    Poziom 1  
    A czy ktoś mi podpowie czy na win8.1 będzie działać ddt2000 w wersji 2.3.0.1?
  • #746
    qwertypoiu
    Poziom 10  
    Witam! Czy programem DDT2000 można zdiagnozować ECU silnika renault safrane z 1993 roku? Mam stare prostokątne gniazdo diagnostyczne pod maską.
    Posiadam przewód z układem MAX232 pod port RS. Czy dało by się go wykorzystać?
    Proszę o pomoc.
  • #747
    tomi1975
    Poziom 13  
    Witam czy komuś udało się uruchomić magistralę CAN w tym programie, za pomocą interfejsu innego niż Derelek? prubował ktoś może VAG K+CAN z tym programem?
  • #748
    yarocz
    Poziom 11  
    tomi1975 napisał:
    Witam czy komuś udało się uruchomić magistralę CAN w tym programie, za pomocą interfejsu innego niż Derelek? prubował ktoś może VAG K+CAN z tym programem?
    Tak i nie działa.
  • #749
    gsm_virus
    VIP Zasłużony dla elektroda
    qwertypoiu napisał:
    Czy programem DDT2000 można zdiagnozować ECU silnika renault safrane z 1993 roku? Mam stare prostokątne gniazdo diagnostyczne pod maską.
    W Twoim przypadku DDT2000 może "nie zagadać" tym autkiem.
    A jaka wersja silnikowa (benzyna, diesel?) , bo jak diesel, to tam nie ma co z komputerem szukać ;-)
    Najodpowiedniejsze do "starszych aut" z takowym złączem tak jak na poniższym opisie jest tzw. walizka z XR25 ;-)
    Renault DDT2000 Baza błędów Renault DDT2000 Baza błędów
    Jest też wersja XR25 PC , tzw. klon programowy walizki... ale jest jeszcze bardziej skomplikowany w obsłudze niż DDT2000.
    Jak na razie mam zainstalowanego XR25 PC , ale nie miałem okazji sprawdzić go w działaniu.
  • #750
    zlotoklos
    Poziom 2  
    Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie interfejsu elm 327 bluetooth mini
    czy połączę się poprzez samsunga galaxy s3 z autem renault scenic 1.9 dci z 2002 roku po lifcie.
    Proszę o odpowiedz.