Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz lampowy. Jaki zbudować? Schemat?

15 Kwi 2009 19:51 1631 8
  • Poziom 9  
    Mam głośniki oto ich specyfikacja:

Głośnik niskotonowy średnicy: 20,3 cm
    Głośnik średnio/wysokotonowy: 7,6 x 12,7 cm
    Moc maksymalna: 300 W
    Moc RMS: 150 W
    Skuteczność: 89 dB
    Zakres częstotliwości: 35 - 20000 Hz
    Impedancja: 8 Ω

Potrzebuję zbudować do nich wzmacniacz lampowy tylko nie wiem jaki czy stereo czy też mono bo nie znam się na tym i nie wiem jakiej mocy, bo ja słyszałem że 10W by nawet wystarczyło .Prosiłbym o jakieś schematy i poradę ?
  • Poziom 20  
    ile masz pieniążków i jakie doświadczenie z elektroniką że od razu porywasz się na wzmacniacz lampowy?
  • Poziom 43  
    Same schematy są i to na niezłe moce - lampiaka spotkałem nawet na 3kW. Po twoim pytaniu widać, że lampy są ci obce poza tym, że ładnie wyglądają po zmierzchu podczas pracy. Zacznij od mocy 2-5W tj wzmacniacz na np ECL82 w wersji stereo może zamknąć się w stówie. Warto też zaglądnąć do działu retro i lampy i poooooooooooooooczytać bo jest co.
  • Poziom 9  
    myślę przeznaczyć ok 300zł. i to nie musi być nawet lampowy tylko żeby głośniczki elegancko działały

Dodano po 1 [minuty]:

fuutro a masz jakieś schematy
  • Poziom 43