Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stukające zawieszenie w Audi A4 98r.

Cunio25 15 Kwi 2009 22:31 23977 21
  • #1 15 Kwi 2009 22:31
    Cunio25
    Poziom 9  

    Audi A4 98r 200000Km przebiegu ..mam problem z zawieszeniem bo cos zaczeło stukac z przodu w zawieszeniu napewno jakis wahacz Czy trzeba wymieniac je wszystkie czy wystarczy ten który stuka Czy nie da sie jakos ich zregenerowac a jak wymieniac to na jakiej firmy najlepiej ??

    2 21
  • #2 15 Kwi 2009 22:45
    Jarek Jezierski
    Poziom 11  

    Czy wymieniac wszystkie to kwestia zasobnasci portfela , ale z wlasnego doswiadczenia powiem ze najlepiej jest wymienic caly komplet i masz na jakis czs spokoj . Komplet ze swaga kosztuje okolo 1500 zl ale sa tam nawet te sruby ktore czesto sie urywaja , powodzenia

    0
  • #3 15 Kwi 2009 22:48
    bolero
    Poziom 15  

    Ustal ten uszkodzony i go wymień-nie trzeba nawet ustawiać geometrii no chyba że wymienisz kilka elementów lub końcówkę drążka.

    0
  • #4 18 Kwi 2009 21:27
    Cunio25
    Poziom 9  

    zawieszenie tylko czy warto kupowac tanie bo rozbierznosci cenowe sa od 500 zł do 2000zł za całe zawieszenie i czy to tanie jest wytrzymałe

    0
  • #5 18 Kwi 2009 23:18
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dziwne pytanie. Trzepiesz zawieszenie, wymieniasz to na czym luz i po sprawie.

    0
  • #6 19 Kwi 2009 07:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 19 Kwi 2009 09:00
    pudzianowski
    Poziom 28  

    Cunio25 napisał:
    Audi A4 98r 200000Km przebiegu ..mam problem z zawieszeniem bo cos zaczeło stukac z przodu w zawieszeniu napewno jakis wahacz Czy trzeba wymieniac je wszystkie czy wystarczy ten który stuka Czy nie da sie jakos ich zregenerowac a jak wymieniać to na jakiej firmy najlepiej ??

    Ja bym podejrzewał zużycie się elementu z rodzaju tulei metalowo-gumowej,a nie zużycie/uszkodzenie wahacza.Tak czy siak proponuję pojechać na szarpak i wtedy będzie wiadomo.normalna eksploatacyjna sprawa.Bo zakładamy,że stukanie to występuje na jeździe na biegu i na luzie?

    0
  • #8 19 Kwi 2009 19:02
    robertnov
    Poziom 20  

    Niestety na szarpakach nic nie wyjdzie,chyba że któryś z wahaczy jest naprawde wybity.Jeśli moge cokolwiek zasugerować,to pojedź do mechanika któty podniesie samochód w górę i dopiero posprawdza wahacze (nigdy nie sprawdza się obciążonego).Przy zawieszeniu wielowahaczowym,każdy z wahaczy niweluje luz sąsiedniego wahacza.Sugerowanie wymiany wszystkich wahaczy to gruba przesada.

    0
  • #9 19 Kwi 2009 21:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 19 Kwi 2009 21:57
    robertnov
    Poziom 20  

    Nie będę się spierał z Tobą owik.Jeśli tak uważasz to życzę powodzenia.Szarpak jest tylko wymysłem leniwych diagnostów.Możesz jeździc do dziesięciu stacji diagnostycznych i nic w tym zawieszeniu tak naprawde nie sprawdzą(chyba że jak pisałem wyżej).Post tyczy się konkretnego modelu samochodu i dywagacje że "w niektórych autach",można sobie gdybac.Sory jeśli uraże kogoś innego.

    1
  • #11 19 Kwi 2009 23:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 20 Kwi 2009 00:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 20 Kwi 2009 21:05
    Cunio25
    Poziom 9  

    byłem kiedys na diagnozie powiedział mi gosciu ze dolny prawy ostatnio pojechałem do innego i powiedział ze górny musze sam to posprawdzac.tylko mam jeszcze pytanie czy opłaca sie kupowac tanio i ile mozna na tym przejechac

    0
  • #14 20 Kwi 2009 22:18
    robertnov
    Poziom 20  

    Owik..znowu wtrącasz samochody których temat nie dotyczy.Dla ułatwienia zrozumienia tematu zagadnienia cytuje "zawieszenie Audi A4 98r".Pisząc o podniesieniu samochodu miałem na myśli,cytuje jorge 83 "co do sprawdzania tego typu zawieszenia to najlepszy podnośnik dwukolumnowy kawał brechy przyłożyć tak jak trzeba i wszystko wiadomo".To jak narazie jest jedyny i skuteczny sposób sprawdzenia w tym samochodzie.Twoje stwierdzenie w tym momencie jest raczej nie na miejscu i radze abys następnym razem zastanowił sie nad tym co piszesz.... "To że Ty nie wiesz jak to zrobić, nie znaczy tego, że tu nikt nie ma o niczym pojęcia. Koła w dół i sprawdzamy luzy. W głupim uno tak nie znajdziesz luzu na wahaczu".
    Co do pytania Cunio25,kupno wahaczy czy też wahacza zależy od zasobnosci Twojej kieszeni,co jest jeszcze ważne,sposób jazdy i uważania na nasze podziurawione drogi.

    0
  • #15 20 Kwi 2009 22:45
    kwok
    Poziom 39  

    odnośnie pytania cunia25 moje zdanie jest takie że bardziej na zdrowie dla portfela mu wyjdzie jeśli wymieni całość albo pojedzie do kogoś kto mu porządnie ten zawias zbada (nie szarpaki - może urządzenie dobre ale chyba mało kto potrafi je prawidłowo obsłużyć - ja zaufania nie mam) i wymieni to co trzeba bo wymiana jednego wahacza zwykle prowadzi do następnej wizyty u mechanika z pytaniem co stuka a przecież wymienione i parę złotych znowu trzeba stracić za diagnozę potem za wymianę

    i muszę to napisać: to zawieszenie na polskie drogi to szajs, fakt że auto fajnie się prowadzi ale w kwestii obsługi a raczej bezproblemowości chyba nic jeszcze skutecznie nie zastąpiło starego jednowahaczowego McPhersona

    0
  • #16 21 Kwi 2009 00:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 21 Kwi 2009 09:08
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Może ktoś by powiedział jaki koszt wymiany całości wliczając swoje części passat b5.czyli wachacze górne dolne +łącznik stabilizatora prawa/lewa strona.

    0
  • #18 21 Kwi 2009 11:43
    prywatny123
    Poziom 10  

    1600 kosztuje komplet + robota chyba

    0
  • #19 21 Kwi 2009 12:39
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak ktos robi Wachacze A4 to wie że po 3-4 miesiącach podróbki sa do wywalenia.
    Gumy się wybijają.
    Niestety wygodne zawieszenie kosztuje -to nie makferson.

    0
  • #20 25 Kwi 2009 15:44
    Cunio25
    Poziom 9  

    Dzieki widze ze tanio to sie nie opłaci robic bo troche sie robi kilometrów,a polskie drogi jakie sa takie sa tylko jak trzeba co rok remontowac zawieszenie i wydawac ok 2000 zł to trzeba zmienic auto na inne tylko jakie było by odporne na nasze drogi moze BMW 5 99r ??? czy tez lipa???

    0
  • #21 25 Kwi 2009 18:33
    Artur h
    Poziom 19  

    Ostatniego paska kup tam wrócili do zwykłych wahaczy trójkątnych bez wynalazków.Napewno dłużej zawiecha wytrzyma na naszych drogach.Choć z drugiej strony słyszałem że wymiana żarówki w tym aucie wiążę się z podłączeniem do kompa.A BMW 5 np. e39 ma też po czterey wachacze z przodu i troche z tyłu. Daje rade na naszch drogach znacznie dłużej niż A4.Pozdrawiam

    1
  • #22 08 Lis 2009 15:50
    Cunio25
    Poziom 9  

    kupiłem całe nowe zawieszenie jak na razie zrobiłem 12000km na nim i nic nie stuka a zawieszenie kupiłem za jakies 650zł

    0