Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stukające zawieszenie w Audi A4 98r.

Cunio25 15 Apr 2009 22:31 24691 21
  • #1
    Cunio25
    Level 10  
    Audi A4 98r 200000Km przebiegu ..mam problem z zawieszeniem bo cos zaczeło stukac z przodu w zawieszeniu napewno jakis wahacz Czy trzeba wymieniac je wszystkie czy wystarczy ten który stuka Czy nie da sie jakos ich zregenerowac a jak wymieniac to na jakiej firmy najlepiej ??
  • #2
    Jarek Jezierski
    Level 12  
    Czy wymieniac wszystkie to kwestia zasobnasci portfela , ale z wlasnego doswiadczenia powiem ze najlepiej jest wymienic caly komplet i masz na jakis czs spokoj . Komplet ze swaga kosztuje okolo 1500 zl ale sa tam nawet te sruby ktore czesto sie urywaja , powodzenia
  • #3
    bolero
    Level 15  
    Ustal ten uszkodzony i go wymień-nie trzeba nawet ustawiać geometrii no chyba że wymienisz kilka elementów lub końcówkę drążka.
  • #4
    Cunio25
    Level 10  
    zawieszenie tylko czy warto kupowac tanie bo rozbierznosci cenowe sa od 500 zł do 2000zł za całe zawieszenie i czy to tanie jest wytrzymałe
  • #5
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dziwne pytanie. Trzepiesz zawieszenie, wymieniasz to na czym luz i po sprawie.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    pudzianowski
    Level 28  
    Cunio25 wrote:
    Audi A4 98r 200000Km przebiegu ..mam problem z zawieszeniem bo cos zaczeło stukac z przodu w zawieszeniu napewno jakis wahacz Czy trzeba wymieniac je wszystkie czy wystarczy ten który stuka Czy nie da sie jakos ich zregenerowac a jak wymieniać to na jakiej firmy najlepiej ??

    Ja bym podejrzewał zużycie się elementu z rodzaju tulei metalowo-gumowej,a nie zużycie/uszkodzenie wahacza.Tak czy siak proponuję pojechać na szarpak i wtedy będzie wiadomo.normalna eksploatacyjna sprawa.Bo zakładamy,że stukanie to występuje na jeździe na biegu i na luzie?
  • #8
    robertnov
    Level 20  
    Niestety na szarpakach nic nie wyjdzie,chyba że któryś z wahaczy jest naprawde wybity.Jeśli moge cokolwiek zasugerować,to pojedź do mechanika któty podniesie samochód w górę i dopiero posprawdza wahacze (nigdy nie sprawdza się obciążonego).Przy zawieszeniu wielowahaczowym,każdy z wahaczy niweluje luz sąsiedniego wahacza.Sugerowanie wymiany wszystkich wahaczy to gruba przesada.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    robertnov
    Level 20  
    Nie będę się spierał z Tobą owik.Jeśli tak uważasz to życzę powodzenia.Szarpak jest tylko wymysłem leniwych diagnostów.Możesz jeździc do dziesięciu stacji diagnostycznych i nic w tym zawieszeniu tak naprawde nie sprawdzą(chyba że jak pisałem wyżej).Post tyczy się konkretnego modelu samochodu i dywagacje że "w niektórych autach",można sobie gdybac.Sory jeśli uraże kogoś innego.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    Cunio25
    Level 10  
    byłem kiedys na diagnozie powiedział mi gosciu ze dolny prawy ostatnio pojechałem do innego i powiedział ze górny musze sam to posprawdzac.tylko mam jeszcze pytanie czy opłaca sie kupowac tanio i ile mozna na tym przejechac
  • #14
    robertnov
    Level 20  
    Owik..znowu wtrącasz samochody których temat nie dotyczy.Dla ułatwienia zrozumienia tematu zagadnienia cytuje "zawieszenie Audi A4 98r".Pisząc o podniesieniu samochodu miałem na myśli,cytuje jorge 83 "co do sprawdzania tego typu zawieszenia to najlepszy podnośnik dwukolumnowy kawał brechy przyłożyć tak jak trzeba i wszystko wiadomo".To jak narazie jest jedyny i skuteczny sposób sprawdzenia w tym samochodzie.Twoje stwierdzenie w tym momencie jest raczej nie na miejscu i radze abys następnym razem zastanowił sie nad tym co piszesz.... "To że Ty nie wiesz jak to zrobić, nie znaczy tego, że tu nikt nie ma o niczym pojęcia. Koła w dół i sprawdzamy luzy. W głupim uno tak nie znajdziesz luzu na wahaczu".
    Co do pytania Cunio25,kupno wahaczy czy też wahacza zależy od zasobnosci Twojej kieszeni,co jest jeszcze ważne,sposób jazdy i uważania na nasze podziurawione drogi.
  • #15
    kwok
    Level 39  
    odnośnie pytania cunia25 moje zdanie jest takie że bardziej na zdrowie dla portfela mu wyjdzie jeśli wymieni całość albo pojedzie do kogoś kto mu porządnie ten zawias zbada (nie szarpaki - może urządzenie dobre ale chyba mało kto potrafi je prawidłowo obsłużyć - ja zaufania nie mam) i wymieni to co trzeba bo wymiana jednego wahacza zwykle prowadzi do następnej wizyty u mechanika z pytaniem co stuka a przecież wymienione i parę złotych znowu trzeba stracić za diagnozę potem za wymianę

    i muszę to napisać: to zawieszenie na polskie drogi to szajs, fakt że auto fajnie się prowadzi ale w kwestii obsługi a raczej bezproblemowości chyba nic jeszcze skutecznie nie zastąpiło starego jednowahaczowego McPhersona
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    mariusz83x83
    Level 20  
    Może ktoś by powiedział jaki koszt wymiany całości wliczając swoje części passat b5.czyli wachacze górne dolne +łącznik stabilizatora prawa/lewa strona.
  • #18
    prywatny123
    Level 11  
    1600 kosztuje komplet + robota chyba
  • #19
    romoo
    User under supervision
    Jak ktos robi Wachacze A4 to wie że po 3-4 miesiącach podróbki sa do wywalenia.
    Gumy się wybijają.
    Niestety wygodne zawieszenie kosztuje -to nie makferson.
  • #20
    Cunio25
    Level 10  
    Dzieki widze ze tanio to sie nie opłaci robic bo troche sie robi kilometrów,a polskie drogi jakie sa takie sa tylko jak trzeba co rok remontowac zawieszenie i wydawac ok 2000 zł to trzeba zmienic auto na inne tylko jakie było by odporne na nasze drogi moze BMW 5 99r ??? czy tez lipa???
  • #21
    Artur h
    Level 19  
    Ostatniego paska kup tam wrócili do zwykłych wahaczy trójkątnych bez wynalazków.Napewno dłużej zawiecha wytrzyma na naszych drogach.Choć z drugiej strony słyszałem że wymiana żarówki w tym aucie wiążę się z podłączeniem do kompa.A BMW 5 np. e39 ma też po czterey wachacze z przodu i troche z tyłu. Daje rade na naszch drogach znacznie dłużej niż A4.Pozdrawiam
  • #22
    Cunio25
    Level 10  
    kupiłem całe nowe zawieszenie jak na razie zrobiłem 12000km na nim i nic nie stuka a zawieszenie kupiłem za jakies 650zł