Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zbyt duże ciśnienie doładowania passat b5 1998 rok

voodziak 16 Apr 2009 14:13 32980 18
  • #1
    voodziak
    Level 11  
    Witam posiadam Passata b5 z 1998 roku po teście VAGiem wyszlo na jaw ze na turbine idzie 2700mbara. Z tego co mi wiadomo to wartość ta jest zdecydowanie za duża i powinna być w maksymalnie okolicach 1900mbara. Przy zakupie właściciel mowił ze jest włożony jakich chip. Zaczynam się jednak obawiać czy to nie jest jakis "wieśtuning" na zasadzie boxa. Dużo czytałem o zaworze n75 u mnie jednak nie występuje brak mocy w zadnym zakresie obrotów oraz na żadnym biegu. Szczerze mowiąc gdyby nie test nie wiedział bym ze taka sytuacja ma miejsce. Przydało by się jak najszybciej coś z tym zrobić zeby mi Turbawka w końcu nie odleciała. Może być to wina jakiegoś "ciała obcego" zamontowanego w silniku jeżeli tak to gdzie go szukać czy raczej przyczyna leży gdzie indziej? Dodam jescze ze VAG nie wykazał zadnych błędów.
  • #2
    bandzior2
    Level 26  
    Gościu zrobił chip tuning bo sobie chciał moc podnieś. Jeśli będzie stosował kilka zasad odnośnie użytkowania turba nic złego nie powinno Ci się stać:
    1. Gdy odpalasz auto po postoju, wpierw pozwól zagrzać się silnikowi i turbinie a potem "gaz do dechy"
    2. Zawsze po ostrej jeździe nie wyłączaj od razu silnika tylko pozwól ochłodzić się turbinie.

    Poczytaj sobie w internecie. Pełno tego jak dbać o turbo ;)
  • #3
    safek1
    Level 11  
    Jeżeli nie wywala tobie błędu przeładowania a auto będziesz użytkował z głową to nic mu sie nie stanie
  • #4
    voodziak
    Level 11  
    ja wlaściwie zastanawiam sie czy jest to czip tuning czy nie bo jezli ktos zmienial mapy silnika to zrobil to karygodnie, dlatego obstawiam na jakiegos boxa. Bo podnosząc cisnenie doładowania bez podniesienia dawki paliwa nie podnosi sie mocy a raczej elastyczność silnika więc dluższe obciązanie turbiny nie ma najmniejszego sensu. Chciałbym uzyskać jakieś rady jak przywrocic do normy cisnienie doładowania ponieważ w najblizszym czasie zamierzam zrobić Chip ale bardziej profesjonalny niz ta prowizora ktora teraz jest bardziej ona szkodzi niz pomaga i dlatego ponawiam pytanie gdzie suzkać przyczyny tak wysokiego cisnienia doladowania
  • #5
    bandzior2
    Level 26  
    Możesz poszukać jakiegoś boxa w pobliżu przepływomierza. Można go w tamtym miejscu oszukać wpinając "profesjonalny" box w którym jest zwykły opornik :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeżeli nic nie znajdziesz to widocznie gościu zrobił za ciebie chip tuning a jeżeli podniósł ciśnienie i czujesz, że auto dalej ma kopa to znaczy, że podniósł też dawkowanie paliwa.
  • #6
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie...zwracam uwagę kolegom, którzy piszą - jeśli nie ma notlaufów to sobie jeździj. OK.... ale 2700mbara zamiast 1900 to przeładowanie o ponad 40%. Wiecie do jakich obrotów rozpędza się suszara, żeby takie ciśnienie osiągnąć? Do 60% większych niż nominalnie. Temperatura na dolocie rośnie zupełnie niepotrzebnie i pewnie w upalny dzień dalece przekroczy normę. poza tym jeśli dawka nie jest podniesiona to mamy mieszankę zbyt bogatą w tlen...a co za tym idzie niech doczyta ten kto pisał - jeździj tylko studź turbo przed zgaszeniem.
  • #7
    wopor
    Level 32  
    witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st, tych 60% rpm wiecej turbina fizycznie nie osiagnie bo i tak silnik +-5000 rpm sie wyłącza, a łópatki kierownicy wiecej nie dadzą jak max obrotów ,te 1900 mbar to fabryczne ustawienie bezpieczne ( chodzi o zywotność i ekonomiczne spalanie), natomiast silnik dobiera dawke paliwa do ilości powietrza więc zabogata w tlen nigdy nie bedzie, a wsadzenie opornika w czujke temperatury i sygnalizowanie syberyjskiego mrozu rzędu -50st to jest niestety wieśtuning, powodzenia
  • #8
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    to co kolega bandzior napisał dotyczy każdego turbodiesla. Sprawnego także. Więc po co o tym pisać. problem tu mamy inny. Przeładowuje i to sporo. Dlaczego sądzisz, że turbina nie rozkręci się o 60% więcej skoro jak byk widać, że ciśnienie doładowania jest o 40% większe. Skoro tak to musi o co najmniej 40% więcej dawać...czyli szybciej się kręcić. Uwzględniając jej pogarszającą się w wysokim zakresie obrotów sprawność, która przy maksimum możliwości sprężarki jest niska (straty po stronie sprężarki zaczynają być równe mocy dostarczonej po stronie turbiny + wydatek) to sądzę, że spokojnie 50% szybciej musi robić.
    Nie wiem zbytnio jak to ugryźć. Dlaczego przy tak dużym przeładowaniu nie ma notlaufów? Przecież wystarczy, że kierownice się zapieką i już mamy przeładowanie kończące się notlaufem. Tu sytuacja wygląda tak jakby kierownice zamarzły na amen. Ciśnienie idzie ostro w górę do 2700mbar a potem opada liniowo wraz ze wzrostem prędkości obrotowej motoru (wg krzywej wydajność-wydatek). Klasyczny przypadek nie działającej kierownicy spalin. Dlaczego zatem ECU nie wchodzi w tryb awaryjny ograniczając dawkę?
  • #9
    Sztomel
    Level 35  
    jeśli tak się dzieje to proponuję aby temat ogarnął jakiś tuner gdyż skoro nie wchodzi w tryb awaryjny (a powinien) to są w sterowniku zmienione mapy) - kto wie jaki tam jest wgrany soft i pokręcone mapy doładowania (boxem tego się nie zrobi)
  • #10
    voodziak
    Level 11  
    Wczoraj w nocy przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz mianowicie Test VAGiem robiłem na rozgrzanym silniku na zegarach wskazówka pionowo równe 90stopni , a VAG pokazywał temp w granicach 53-55 stopni moze jednak cos oszukuje silnik zmniejszając jego temperaturę
  • #11
    Sztomel
    Level 35  
    to proponuję jeszcze zrobić test Vagiem w 17 Instruments, grupa 003, pole pierwsze od lewej - to jest właśnie wskazanie temperatury podawane na wskaźnik na desce rozdzielczej przez czujnik G2, jeśli wskazania G62 są w granicach 53-55 to czujnik G62/G2 kwalifikuje się do wymiany (bo jest podwójny w jednej obudowie).
  • #12
    wopor
    Level 32  
    czyli jak jest zero to kalkulator odczytuje +- -50st, :) i daje max dawke paliwa więc kalkulator nie daje sygnała przeładowania bo silnik w/g info czujki zimny, no to jest pewnie wieśtjjuning :), mozliwe ze zmienili mapy wtrysku i przesuneli wsio , zobacz czy niemasz gdzieś na tej wiązce jakiegos ustrojstwa (opornika), powodzenia
  • #13
    Sztomel
    Level 35  
    wopor wrote:
    zobacz czy niemasz gdzieś na tej wiązce jakiegos ustrojstwa (opornika)


    oczywiście kolega wopor ma rację, sam o tym zapomniałem, trzeba zobaczyć czy do kabelka wychodzącego z pinu trzeciego czujnika G62/G2 nie jest wpięty w szereg opornik zaniżający wartość podawanej przez czujnik temperatury płynu chłodzącego do sterownika bo to dość powszechna praktyka przy trudnościach z uruchamianiem ciepłego silnika, jeśli znajdziesz opornik to go wypnij i wtedy ponów sprawdzenie wskazań z G62 i G2.
  • #14
    voodziak
    Level 11  
    Sztomel wrote:
    trzeba zobaczyć czy do kabelka wychodzącego z pinu trzeciego czujnika G62/G2 nie jest wpięty w szereg opornik .

    A gdzie konkretnie mam tego szukać bo nie bardzo sie orientuje gdzie znajduje się ten czujnik
  • #15
    Sztomel
    Level 35  
    podaj najpierw jaki masz symbol silnika to wkleję Ci fotkę
  • #16
    voodziak
    Level 11  
    Motor 1,9 TDI 90KM AHH wczoraj jescze raz obadałem okazuje się ze u mnie temperatura jest wartością stałą i wynosi 54,9 stopni :| nieraz tez zmieni sie na 56,8, Jezeli chodzi o ciśnienie to prawdopodobnie zapieczone kierownice ciśnienie idzie gwaltownie w gorę nastepnie spada poniżej 1,9 bara, a poniżej sie normuje tylko dlaczego komputer nie reaguje tego nie wiem być może dlatego ze ciśnienie wzrasta na tyle krótki czas ze komputer to toleruje.
  • #17
    Sztomel
    Level 35  
    skoro masz silnik AHH to czujnik podwójny G62/G2 znajdziesz pod pompą podciśnienia w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy :

    Zbyt duże ciśnienie doładowania passat b5 1998 rokZbyt duże ciśnienie doładowania passat b5 1998 rok

    czujnik jest 4-ro pinowy i z pinu nr 3 idzie sygnał do ECU o wartości temp. i na kabelku z tego pinu szukaj opornika.
    voodziak wrote:
    Jezeli chodzi o ciśnienie to prawdopodobnie zapieczone kierownice ciśnienie idzie gwaltownie w gorę nastepnie spada poniżej 1,9 bara, a poniżej sie normuje tylko dlaczego komputer nie reaguje tego nie wiem być może dlatego ze ciśnienie wzrasta na tyle krótki czas ze komputer to toleruje.


    masz turbo ze zmienną geometrią ale dla pewności sprawdź czy sztanga siłownika sterującego kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii chodzi płynnie i lekko bez zacięć w zakresie niecałych 2 cm bo wg mnie raczej N75 nie reaguje w odpowiednim momencie aby zmniejszyć podciśnienie w celu ułożenia łopatek na mniejszy kąt natarcia by zmniejszyć w odpowiednim czasie ciśnienia doładowania.
  • #18
    voodziak
    Level 11  
    Dzięki za fotki. Masz moze podobne foto tylko mniej szczegółowe bo juz wiem jak to wygląda ale ogolnie w ktorej częsci silnika szukać nie bardzo się orientuje
  • #19
    Sztomel
    Level 35  
    chyba się trochę zagalopowałem z tymi wcześniejszymi fotkami, silnik AHH ma blok silnika taki jak AFN 110 KM więc tam czujnik G62/G2 będzie nie z tyłu głowicy a z jej prawego boku, zamocowany w króćcu wodnym, z którego wychodzi górny wąż do chłodnicy, podstawa to zdejm plastikową górną osłonę silnika i wtedy zobaczysz tak jak na tej fotce :
    https://obrazki.elektroda.pl/35_1234474137.jpg