Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prosze o pomoc Audi A3 Sciaga w prawo

17 Apr 2009 08:35 5422 9
  • Level 10  
    Witam

    Auto mam z 2008 roku kupiłem je jako nowe
    Do 4 tys.km było idealnie , bo przy 4 tys.km wymienili skrzynie biegów bo pękła łapa. Od założenia skrzyni nowej cały czas sa problemy auto ściąga w prawo i ma o 2 centymetry obrócone koło kierownicze. Byłem w 4 serwisach audi i wszyscy twierdza ze geometrii jest bardzo dobra , byłem w firmie tunerskiej to samo powiedzieli kazali zmienić tuleje wahaczy i gałki kierownicze , dalej ściąg auto w prawo , działo się tak tez na oponach zimowych , opony zimowe mam na inych felgach
    Tak zmienia se umie zawieszenie
    Przebieg 12900 Kat wyprzedzenia L4 10 P5
    Kat pochylenia L-0,30 - 040 zbieżność przód zero
    Przebieg 17200 Kat wyprzedzenia L4 10 P5
    Kat pochylenia L-0,30 - 045 zbieżność przód zero
    Przebieg 25000 Kat wyprzedzenia L4 10 P 4 45
    Kat pochylenia L-0,35 - 045 zbieżność przód zero
  • Level 16  
    Na biegu jałowy też ściąga? czy tylko ja przyśpieszasz. Jeśli przy przyspieszaniu ściąga to coś nie tak z tą skrzynią, być może mechanizm różnicowy n ie działa tak, jak trzeba.
  • Level 10  
    jak sprawdzić czy na biegu jałowym ściąga ,
    Nie ściąg przy hamowaniu,
  • Level 33  
    Nie wiem jak tam jest, ale jak wymianiali skrzynie biegów to możliwe że była potrzeba zdemontowania dolnej belki, które z zasady są pływające i została zamontowana w złym punkcie. Na wydruku z geometrii miał byś wtedy znaczną różnicę w wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy lewego i prawego koła.
    Jak chcesz to spróbuj zamienić koła prawe<->lewe z przodu i sprawdź czy wysokość bieżnika jest jednakowa.
    Jeżeli ustawiali geometrię to powinni wycentrować od razu kierownicę.
    Napisz mi kolego czy jak trzymasz ręce na kierownicy to ściąga czy jedzie prosto, czy objaw występuje po puszczeniu kierownicy i przyśpieszaniu, czy może jak trzymasz kierownicę i mocno przyspieszasz. Chciał bym poznać szczegóły występowania usterki.
  • Level 10  
    Sprawdź półoś z przegubami,Miałem taki przypadek z Clio wymieniłem zwrotnice a okazało się że przegub od strony piasty ciężko się zginał i to powodowało ściąganie.
  • Level 28  
    A może prawy hamulec nieco przyłapuje?
    Ustalmy przede wszystkim:czy ściąga niezależnie od przyśpieszania,jazdy na biegu czy na luzie itd.Podaj wszystkie okoliczności
  • Level 16  
    Ostatnio ciągnęło mnie i przy ok 90 km/h czułem wibracje na kierownicy.
    chciałem ustawiać zbieżność itp a tu? znajomy najpierw kazał zmienić opony. Opony były nie równo zużyte. po wymianie na inne, brak tego problemu.
    może to wina opon??
  • Level 28  
    piotrek7700 wrote:
    Ostatnio ciągnęło mnie i przy ok 90 km/h czułem wibracje na kierownicy.
    chciałem ustawiać zbieżność itp a tu? znajomy najpierw kazał zmienić opony. Opony były nie równo zużyte. po wymianie na inne, brak tego problemu.
    może to wina opon??

    Ale napisz kiedy "ciągnęło",tj. przy przyśpieszaniu,jeździe na biegu,jeździe na luzie,przy samym hamowaniu?
  • Level 16  
    przy przyśpieszaniu bardzo mocno ciągnęło, przy chamowaniu czasami potrafił równomierni bez ściągania, na luzie również ciągnęło go w prawo.
  • Level 28  
    Według mnie na początek podnieś podnośnikiem samochód i pokręć rękoma koło prawe i lewe-samochód na luzie- i porównaj opory przy kręceniu.Pokręć trochę do przodu,trochę do tyłu,w międzyczasie powciskaj pedał hamulca i obserwuj,czy coś się zmienia w oporach przy kręceniu.
    Potem zdejmij koła i porównaj z obydwu stron przyleganie klocków do tarcz.Być może klocki nie "odskakują"