Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

temperatura za wysoka w w astze 1,4 benzyna r93

grubas17 17 Kwi 2009 20:26 1524 18
  • #1 17 Kwi 2009 20:26
    grubas17
    Poziom 9  

    Przy jakim kolwiek postoju dłóżej nisz 5m to temperatura wody mi podchodz do 100 nawet więcej stpni,a jak tylko rusze i jadę to spada i jest dobrze,czujnik chłodnicy jest dobry bo wiatrak się załącza,PROSZE O POMOC DZIENKI

    0 18
  • #2 17 Kwi 2009 20:32
    balonika3
    Poziom 36  

    A chłodnica gorąca jest?

    0
  • #3 17 Kwi 2009 21:45
    rico37p
    Poziom 28  

    Chłodnica musi być gorąca jeżeli się włącza wentylator , czujnik jest na chłodnicy.Może być uszkodzona pompa, chłodnica.Też mam podobny probłem ,wymieniłem pompę termostat, chłodnicę .Jutro będę testował. Jadąc w trasie temperatura była w granicach 97-98 C .

    0
  • #4 17 Kwi 2009 22:24
    axelaxel
    Poziom 14  

    czujniki temperatury(wentylatora) w Oplach są ustawione wysoko, sprubój zastosować z DAEWOO

    0
  • #5 19 Kwi 2009 21:13
    rico37p
    Poziom 28  

    A co ma do tego czujnik włączenia wentylatora ?

    0
  • #6 19 Kwi 2009 21:16
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    grubas17 napisał:
    Przy jakim kolwiek postoju dłóżej nisz 5m to temperatura wody mi podchodz do 100 nawet więcej stpni...

    Najbardziej soczysty kawałek posta.
    A mnie się czepiają ze przeklinam

    0
  • #7 20 Kwi 2009 20:36
    grubas17
    Poziom 9  

    Chłodnica jest gorąca,wiatrak działa,pompa nowa,jeszcze termostat sprawdzę,dzięki za pomoc

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze jedno,jak wymienić termostat i czy można to zrobić samemu

    0
  • #8 20 Kwi 2009 20:47
    rico37p
    Poziom 28  

    Termostatu raczej sam nie zmienisz, trzeba zdjąć rozrząd.

    0
  • #9 20 Kwi 2009 20:54
    balonika3
    Poziom 36  

    Gdyby leżał termostat to chłodnica byłaby zimna. Wymiana nic nie da.

    0
  • #10 20 Kwi 2009 20:59
    zmianowy
    Poziom 16  

    Niech Ci wymieni ten co wymieniał pompę.
    Żeby prawidłowo to zrobić to trzeba tak jak napisał rico37p.
    Postaraj się wcześniej o termostat firmy "wahler"-niemiecki.
    Nie zakładaj firmy "vernet"(France) bo możesz po krótkim czasie mieć to samo co teraz.
    Gdy spuści płyn to warto przed wymianą termostatu sprawdzić chłodnicę czy jest odpowiednio drożna.
    To że jest gorąca to nie wszystko. Gdy się otwiera termostat to ma się robić szybko gorący prawy wąż-ten od strony akumulatora.
    Jak lewy robi się gorący i powolutku prawy to albo termostat słabo puszcza, albo chłodnica jest przytkana i hamuje ona sama obieg i tym samym schładzanie puszczonej, nagrzanej cieczy przez termostat.

    0
  • #11 20 Kwi 2009 21:24
    balonika3
    Poziom 36  

    zmianowy napisał:
    Niech Ci wymieni ten co wymieniał pompę.
    Żeby prawidłowo to zrobić to trzeba tak jak napisał rico37p.
    Postaraj się wcześniej o termostat firmy "wahler"-niemiecki.
    Nie zakładaj firmy "vernet"(France) bo możesz po krótkim czasie mieć to samo co teraz.
    Gdy spuści płyn to warto przed wymianą termostatu sprawdzić chłodnicę czy jest odpowiednio drożna.
    To że jest gorąca to nie wszystko. Gdy się otwiera termostat to ma się robić szybko gorący prawy wąż-ten od strony akumulatora.
    Jak lewy robi się gorący i powolutku prawy to albo termostat słabo puszcza, albo chłodnica jest przytkana i hamuje ona sama obieg i tym samym schładzanie puszczonej, nagrzanej cieczy przez termostat.
    Jeżeli termostat nie puszcza, lub puszcza słabo, to chłodnica NIE BĘDZIE gorąca. A kol. grubas17 pisze, że jest gorąca.

    0
  • #12 20 Kwi 2009 21:52
    zmianowy
    Poziom 16  

    Zgadzam się. Mam na myśli tylko to czy staje się ona gorąca cała.
    Miałem podobny problem. Termostat puszczał słabo i wąż od termostatu oraz chłodnica w jego okolicy były gorące. Wystarczało to do ogrzania czujnika-włącznika wentylatora ale na postoju chłodzenie wentylatora dawało bardzo małe efekty i długo trwało. Podczas jazdy pęd powietrza mu pomagał bo chłodził nie tylko chłodnicę.
    Ponieważ w moim była kiedyś klima to w chłodnicy są dwa czujniki. Pierwszy włącza wentylatory "na wolne obroty" przy 95C i to zawsze wystarczało. Przy usterce termostatu dochodziło do ponad 100C i wtedy włączał drugi czujnik i oba wentylatory już chodzą na pelnych obrotach i to na postoju też długo trwało żeby temp. spadła poniżej 95C(spadały obroty wentylatorów). To było w zimie.
    Chłodnica była nie do dotknięcia po lewej stronie a po prawej letnia.
    Nic nie szkodzi przy okazji sprawdzić samą chłodnicę, bo to bardzo mało robótki a przy okazji ma się pewność w razie dalszych poszukiwań.
    Czego serdecznie nie życzę!.
    Miałem 2 termostaty vernet i stary zaciął się zupełnie, nowy otwierał się przy około 95C. Oba wcześniej sprawdzałem termometrem i były ok..
    Założyłem wahlera i mam spokój.
    Gdy się grubas17 zabierze za wymianę termostatu to warto sprawdzić to co można, żeby nie kobinować później ze spuszczaniem płynu.
    Tylko o to mi chopdziło :D
    A drożność chłodnicy skojarzyła mi się z tym jak mi się przytkała w poldku i dlatego gdy założyłem 2-giego verneta i nie wiele się poprawiło to zabrałem się za chłodnicę, która też była ok.
    I przy kolejnych spuszczaniach płynu puszczałem kwieciste wiązanki, żeby w końcu założyć wahlera i mieć spokój.
    Kończę i nie zanudzam już.
    Pozdrawiam!!!

    0
  • #13 20 Kwi 2009 22:19
    balonika3
    Poziom 36  

    No tak... kol. grubas17 nie napisał, czy CAŁA jest gorąca.

    0
  • #14 21 Kwi 2009 21:17
    grubas17
    Poziom 9  

    Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi,jestem w Holandii i wymiana tutaj termostatu, rozrządu,pasek,rolka itd to trochę kosztuje.A wracając do tematu to chłodnica jest gorąca,węże też od wody są gorące.Coś muszę wymyślić

    0
  • #15 21 Kwi 2009 21:32
    rico37p
    Poziom 28  

    A ja po wymianie chłodnicy mam nareszcie dobrze .A wymieniałem wszystko po kolei, o czym pisałem wyżej.

    0
  • #16 22 Kwi 2009 18:50
    balonika3
    Poziom 36  

    Jeżeli chłodnica nagrzewa się cała, to... układ chłodniczy jest w porządku. Albo z jakiegoś powodu przegrzewa się silnik, albo wskaźnik oszukuje.

    0
  • #17 22 Kwi 2009 19:34
    jarek14r
    Poziom 15  

    Większość termostatów jest tak skonstruowana, że jeżeli ulegają awarii to pozostają w pozycji otwartej, aby nie przegrzać silnika. Sprawdziłbym jednak czujnik temperatury do wskaźnika, ponieważ temperatura rzędu 97 st. w trasie to za dużo.

    0
  • #18 08 Lip 2009 11:20
    kriss1231
    Poziom 1  

    kolego drogi poprostu sprawdz czy niemasz drugiego czujnika ja mam 2 w mojej astrze 1,6 i jeden daje połowe obrotów wentylatora a ten drugi przy prawie 100 daje maxa

    0
  • #19 13 Sie 2009 11:15
    grubas17
    Poziom 9  

    dzięki wszystkim,wymieniłem czujnik przy chłodnicy i na razie jest dobrze ale jeszcze dochodzi do 95.Morze mam za mało płynu w pojemniczku,nie wiem ile powiano być pełny,morze do zakrętki(chodzi o pojemnik co się wlewa płyn.

    0