Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus 914 wzmacniacz momentu

17 Apr 2009 20:53 40253 13
  • Level 21  
    Witam wszystkich.Problem polega na tym,że przełączenie w pozycję żółw daje porządnego kopa czyli jest w porządku,natomiast po przełączeniu w pozycję zając ciągnik nie chce jechać.Przykład:bronowanie na drugim biegu,reduktor pozycja 2,brony lekkie,pozycja zając-silnik obroty ma wysokie a nie chce ciągnąć,zredukowanie na pozycję żółw daje moc i ciągnik idzie jak trzeba.Drugi przykład:jadąc na czwartym biegu szosowym ciągnik ledwo się toczy,redukcja na żółw i idzie jak trzeba.Dodam,że sprzęgło się nie ślizga.Wymieniony był kompletny wzmacniacz momentu.Co może być?Czy tylko regulacja,czy też może rozdzielacz wzmacniacza do wymiany.Aha,stan oleju w skrzyni ponad maksimum.Bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam.
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Level 24  
    witam w pozycji żółw olej ze wzmacniacza jest kierowany na zlew a na zającu olej pod ciśnieniem jest podawany na tarczki i na cylinderek który luzuje taśmę hamulca czyli coś ciśnieniem oleju.wom dobrze działa? nie ślizga się?sorry że zapytam ale jak traktor ma poślizg to słychać takie gwizdanie?może jest odwrotnie niż napisałeś?tzn.zając ciągnie a jak przełączasz na żółwia to taśma hamulca puszcza i dlatego traktor staje?
  • Level 21  
    Dźwignia przy kierownicy WOM nie reaguje,wałek załącza się tylko dźwignią pod siedzeniem,a co do działania żółw-zając to jest dokładnie tak jak napisałem.A tak jeszcze zapytam,jak się przestawi na zając to powinien przyspieszyć?Czy się mylę.
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Level 24  
    spoko że powinien przyspieszyć
  • Level 21  
    No właśnie a tutaj jest tak,że zwalnia i tak jakby skrzynia nie dawała rady ciągnąć. Dodam jeszcze,że przedni napęd działa,tak że mikropompka chyba odpada.
  • Helpful post
    Level 24  
    odkręć podłogę i tam gdzie masz czujnik ciśnienia w pokrywie skrzyni wkręć manometr i sprawdź ma być około 10 atm.(tam jest taki sam gwint jak w 60tce na czujniku ciśnienia oleju w motorze)
  • Level 21  
    O.k jutro to sprawdzę.Pozdrawiam.
  • Level 21  
    Sprawdziłem ciśnienie oleju,oscyluje w granicach 8,5-9,2 atm.czyli o.k.Kolega,który grzebie się w ursusach non stop powiedział,że bębny wzmacniaczy,które teraz robią to zwykła lipa.Czasami wystarczy przejechać 300m. i po tarczach,po prostu blachy są miękkie i się ukręcają.Tak że w poniedziałek spawam bęben.Dzięki za porady.Pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 24  
    słuchaj jak go wybebeszysz to przynajmniej sprawdź co mu było.czy pierścionki nie popękane,czy uszczelnienie tłoka nie uszkodzone a może rzeczywiście tarczki szlag trafił.jak już będziesz spawał to zrób to porządnie bo widziałem jak taki pośwejsowany wzmacniacz puścił i traktor kaput.pozdro WP.
  • Level 17  
    Kolego masz zerwaną taśmę od bębna wzmacniacza momentu

    Pozdrawiam
  • Level 21  
    Kolego 'wpsowa692'czy masz na myśli uszczelnienie tłoka od taśmy bębna?Pierścionki bębna łącznie z pokrywą kpl. są nowe. A jeżeli chodzi o taśmę,to do kol.'Jarosław_1988'to jeżeli byłaby zerwana to nie działałby 'żółw',czyż nie mam racji?
  • Level 24  
    witam,jeśli walnie taśma to nie ma żółwia zresztą można spuścić olej i zajrzeć przez to spore okno z prawej strony skrzyni będzie widać co i jak.co do uszczelnień to miałem na myśli ten aluminiowy tłok pod tarczkami w bębnie wzmacniacza ale jeśli cały bęben jest nowy to raczej wszystko powinno być ok zresztą teraz to nie wiadomo kto robi :D nawet może być tak prozaiczna sprawa że dziurek skubańce nie nawiercili w tej hartowanej tulei i olej nie ma jak się dostać do tłoka.
  • User removed account  
  • Level 1  
    Witam
    jeśli chodzi o wzmacniacz momentu to nie warto go zaspawywać bo to fajne i przydatne urządzenie lepiej je jest naprawić niż bezsensownie zaspawywać :| jeśli chodzi o zaspawanie to tez trzeba wiedzieć co z czym spawać i jak ( by np nie było bicia na bębnie by jak najmniej uszkodzić bemben i reszte akcesoriów itd) ale największą głupote jaką ludzie robią to właśnie spawanie wzmacniacza bo przecież sam wzmacniacz nie jest podłączony do mikropompki w skład tego układu wchodzi jeszcze sprzęgło - przedniego napędu , sprzęgło WOM-u ,blokada przedniego napędu o ile takowy ciągnik posiada i co teraz jeśli zaczniemy tracić ciśnienie na wzmacniaczu momentu na skuten zużycia sie pierścieni uszczelniających na naszym zaspawanym żółwiu? a to ze stracimy ciśnienie na pozostałych podzespołach np przedni napęd raz będzie ciągnąć raz nie wom też będzie sie ślizgać czekać nas będzie i tak rozpołowienie i naprawa bądż zaślepienie wzmacniacza ledno co sie w nim moze zepsuć to taśma hamulca + zuzyte tarczki i uszczelnienie na tłoku oraz pierścienie uszczelniające wraz z tuleją bębna najdroższe sa tarczki dlatego lepiej kupić cały kompletny bemben jest to droga sparawa ale warto bo dobrze działający wzmacniacz to super sprawa... wracając do proponuje sprawdzić ilość oleju w skrzyni, jakość ciśnienie na mikropompie, jeśli to będzie dobre to wyregulowanie wzmacniacza a jeśli ktoś kiedyś sam naprawiał to trzeba zwrócić uwage na rodzaj tarczek jest ich kilka najcześciej ,,pseudo" machanicy popełniają taki błąd ze zakładają owszem na przemian terczki zewnętrzna i wewnętrzna lecz nie wiedzą ze tarcze wewnętrzne uszą być wszystkie jednakowo ułożone (mowa o ślimakowych) w przeciwnym raze wzmacniacz momentu w pozycji zając będzie głupiał;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    co do wzmacniacza używanego to osobiścnie nie polecam bo po co wstawiać częściowo uszkodzone urządzenie w miejsce gdzie jest póżniej dużo rozkręcania regulacji itd