Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pompa lucas renault kangoo-naprawa

17 Kwi 2009 21:16 100676 33
  • Poziom 12  
    Witam szukam kogoś kto zna temat usterki pompy w kangoo 1.9d 2003rok. Jest to pompa z duża okrągłą wtyczka bez linki i wystepuje w niej usterka aktuatora wtrysku paliwa-modulatora-czujnika położenia krzywki. Za każdym razem gdy samochód odpala na zimnym zapala sie kontrolka świec i wyskakuje bład aktuator wydatku paliwa, nie dziala pedał gazu.Po kolejnym odpaleniu najczesciej wszystko jest w porzadku i silnik pracuje normalnie.
    Prosze kogoś kto jest w stanie usunąć te usterke o odzew.
    Z góry dzięki.
  • Poziom 16  
    Nie wiem czy myślę o tym samym ale podkłada się podkładki jakieś w pompę pod regulator czy coś takiego czasem pomaga a jak nie to nowa pompa czasem siada też sterownik. Ta podkładka musi mieć jakiś wymiar ale nie wiem jaki. Ogólnie szkoda czasu na taką zabawę.
  • Poziom 15  
    Jak sądzę jest to pompa Lucas Epic...Miałem zabawę z taką pompą w Clio, po długiej walce, łącznie z serwisem skończyło się na regeneracji pompy, koszt ok. 3 tys.
    w kolejnym takim przypadku założyłem pompę używkę za 1200 i udało się.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    kolega AGATUCHA ma racje z podkładką,wykrecilem czujnik polozenia krzywki, ten miedzy wyjsicami na wtryski w pompie.Tam odksztalca sie podkladka miedziana i kiedy krzywka pompy niedolega do podkladki w czujniku to wlasnie wyskakuje usterka.Narazie nie podjalem decyzji jak to zrobie ale mysle ze w tym tygodniu podejme temat jeszcze raz i musze jakoś wyeliminowac te usterke.
  • Poziom 15  
    pochwal sie jak ogarniesz temat...przyda sie na przyszłośc
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Troche wniknalem za daleko.Wysypany program w sterowniku.pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    problem dotyczy silnika f8q632, 1.9d, montowany w clio kangoo megane, pompa lucas epic sterowana elektronicznie nie linką, nr pompy r8640a111b (121b montowana była w w fiatach)... występują błędy wirnika w pozycji min/max, błąd ogólny lub utrata kontroli pętli przepływu (DF066 - położenie regulatora przepływu paliwa, 4 podtypy błędu), mogą być problemy z odpalaniem, brak reakcji na gaz i/lub falujące obroty, przełączanie w tryb awaryjny w trakcie jazdy itp...

    rozwiązałem ten problem za pomocą zestawu naprawczego renault o nr 7701478776, nota techniczna o nr 4737a z dialogys... podkładka o grubości 0.25 mm,średnia mniejsza niż te oryginalne podkładki, tak aby wirnik wchodził głębiej w sensor a nie zatrzymywał się na tej miedzanej ściance w obudowie sensora, należy ją założyć pod wirnik/rotor/krzywkę a następnie założyć te 2 oryginalne podkładki które są na wirniku, w zestawie jest kluczyk, podkładka, oring... cena 265zł co w porównaniu do regeneracji 2-3k robi różnicę :)
  • Poziom 9  
    witaj

    możesz napisać gdzie kupiłes taki zestaw?
  • Poziom 11  
    ASO Renault lub każdy inny sklep który jest w stanie ściągnąć części do renault, podajesz nr zestawu i na drugi dzień powinien być. Musiałem dać zaliczkę bo nie chcieli tak zamówić. Różnica w cenie pomiędzy ASO a sklepem gdzie ja to kupowałem to 20groszy na korzyść ASO.
  • Poziom 9  
    Witaj

    Dzięki za odpowiedź i wskazówki jak usunąć usterkę. 265 pln to gra warta świeczki aby usunąć tę usterkę. Mam jeszcze tylko pytanie do szanownych czytelników tego wątku czy orientuje się ktoś jak sprawdzić czy chodzi o usterkę w samej pompie czy może "wywalony" jest sterownik. Czy zna ktoś kogoś z dolnego śląska kto mógłby to sprawdzić? Ile kosztuje taka usługa?

    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Mam tego samego typu pompę. Czy ktoś mógłby zmierzyć dokładnie jakie wymiary ma ta podkładka, jaki o-ring oraz z jakiego to materiału. Bardzo pomocne było by podanie dokładnej instrukcji lub zdjęć z tej notatki. To pomogło by zrobić próbę naprawy bez nadmiernych kosztów.
  • Poziom 9  
    Wymiary podkładki to: grubość 0,25mm, średnica wewnętrzna 4,5mm, zewnętrzna nie pamiętam 6-7mm w razie czego doszlifować do wymiarów wałka.
    Wałek wkręcić palcami do oporu i dokręcić o 1/4 obrotu kluczem. Ja użyłem spłaszczonego lekko klucza rurkowego. Koszt 0 zł.
  • Poziom 2  
    Witam. Chcę odświeżyć temat nieszczęsnej pompy w Reno Kangoo 1.9D 65KM z roku 2001. Mam problem że Kangurek po nagrzaniu się zaczyna nierówno pracować , nawet potrafi zgasnąć. Założyłem na wirnik pompy podkładkę 0,25mm ale to nic nie pomogło, natomiast po odłączeniu czujnika temperatury silnik zaczyna ładnie , równo pracować. Czujnik wymieniłem na nowy , ale to nic nie dało. Więc teraz się zastanawiam co jest nie tak czy wysypany sterownik (jeśli tak to jak to sprawdzić i czy da się go na nowo "wgrać"), czy może to wina pompy wtryskowej (lucas epic sterowana elektrycznie)?? Po odłączeniu czujnika wentylator chłodnicy ciągle działa i przy odpalaniu nie wyłączają się świece żarowe no i oczywiście nie wskazuje temperatury na desce rozdzielczej. Proszę o podpowiedź co z tym fantem zrobić. Czekam na pomysły.
  • Poziom 11  
    podepnij go pod ddt2000, znajdziesz w sieci i obadaj jakie są parametry, co się zmienia i kiedy występuje nierówna praca, może znajdziesz jakąś zależność
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich mam problem z moją renówką (clio II 1.9 D 2000r z pompą wtryskową lucas'a) Jadąc zapaliła mi się kontrolka ładowania, po mniej więcej 30sek. zgasło radio, zapaliła się kontrolka od ABS potem od poduszki powietrznej i następnie zgasły światła dopiero po chwili zgasł silnik. Po zaprowadzeniu do mechanika stwierdził że alternator do wymiany, pojechałam z nim raz do firmy facet wstawił go na stół probierczy i powiedział ze jest na 100 % sprawny, po za montowaniu do samochodu mechanik powiedział że nie jest sprawny że do wymiany najprawdopodobniej jest regulator napięcia. Wiec kolejnego dnia znowu pognałam do firmy gdzie zajmują się alternatorami, pan sądząc że mi nie wieże pozwolił mi zobaczyć jak on sprawdza i że na pewno jest sprawny i na stole pod max obciążeniem pokazywał 14.8 (dodam że przy założeniu go do samochodu pokazywał zaledwie 11.8) :/ Alternator ponownie został wsadzony do auta pominięto jakąś instalacje żeby sprawdzić czy faktycznie ładuje i okazało się że pokazuje 14.8. A że mechanikowi było postanowił odłączyć klemy i tu samochód się "zawziął" na dobre... Z trudem odpala, działa może ze 3 sekundy i gaśnie, przy czym troszkę kopci. Po podłączeniu komputera pokazał ze jest jakiś błąd nr 64 coś związanego z dawką paliwa... Kolejny mechanik - elektryk po wysłuchaniu tej historii i sprawdzeniu po swojemu powiedział ze padł elektrozawór odcinający i regulujący dawkę paliwa, czy jakoś tak.
    I tu pada moje pytanie czy któryś z Panów miał już może podobny problem, albo potrafi mi pomóc???? Bardzo proszę o pomoc.:|
  • Poziom 9  
    Dzis pan elektryk powiedział że to chyba zawór wydatku paliwa... a w salonie mało zawału nie dostałam jak mi zaśpiewali za to 1100 zł :|

    Jest ktoś kto może mi pomóc?! :(
  • Poziom 10  
    podkładeczka zrobiona, przez ślusarza wymiary takie same jak podkładka z ASO. Ciekawe czy coś z tego będzie ?
    pompa lucas renault kangoo-naprawa
  • Poziom 11  
    brigi - czym odczytywany był błąd? i jaka pompa sterowana linką czy elektronicznie?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Czy ktoś rozbierał może ten sensor w tej pompie? chodzi mi o to co tam siedzi w środku - OSM - on sensor memory. Jest tam jakiś eeprom, pytanie tylko jaki i jak się do niego podpiąć bez rozbierania sensora. Jak na razie wymyśliłem że skoro do OSM idą 2 linie z czego jedna jest wspólna z sensorem temperatury to ta pewnie będzie SCL(pin 7 na schemacie) a ta druga to będzie SDL(pin 8) - patrząc po schemacie podłączenie ECU mogłoby tak być.

    schemat podłączenia w renault jest taki sam jak w fiacie, tam pompa ma końcówkę 121B, renault 111B

    obrazek z tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1760468.html
    pompa lucas renault kangoo-naprawa

    W tym eepromie jest zapisana wartość domyślna od której liczony jest czas powrotu rotora czy jak się to tam nazywa. I zmieniając tą wartość można skalibrować pompę bez używania podkładek. Im pompa ma większy przebieg to rotor pracuje inaczej, różnica od wartości domyślnej jest coraz większa i występuje błąd z rodziny DF066 (2pozycja min,3pozycja max,4 utrata kontroli przepływu)

    ps. u mnie po 15k przejechanych z podkładką teraz pojawia się błąd DF066-4, silnik potrafi zgasnąć na hamowaniu silnikiem i pracuje nierówno dopóki temperatura silnika nie osiągnie ok 90st C.,
  • Poziom 20  
    Ja wrzucam dokładny opis procedury demontażu rotora
    pompa lucas renault kangoo-naprawa

    pompa lucas renault kangoo-naprawa
  • Poziom 11  
    gdzieś wyczytałem na jakieś stronie chyba z Anglii, że jest tam eeprom 93C46 ale teraz nie mogę teraz znaleźć
  • Poziom 10  
    podkładka wrzucona i po sprawie, wszystkie problemy zniknęły. wszystko zrobione zerowym kosztem :)))
  • Poziom 11  
    k184 napisał:
    podkładka wrzucona i po sprawie, wszystkie problemy zniknęły. wszystko zrobione zerowym kosztem :)))


    miałeś problem tylko z zapalaniem(błąd DF066-2 lub 3? czy nierówne obroty też (DF066 -4)
  • Poziom 10  
    rageous miałem problem tylko z zapalaniem, nierówno pracował silnik i nie reagował na pedał gazu. gdy w końcu odpalił normalnie wszystko było ok. a co najdziwniejsze komputer nie widział błedu.Zaryzykowałem i się opłacało.
  • Poziom 20  
    k184 Ty masz FIata czy Reanult ? bo widze że udało ci się naprawić. A powiedz czy twój samochód fiksował na zimno jaki był wpływ temperatury.
  • Poziom 10  
    rafi.w. Mam renault Kangoo.problemy były tylko na zimnym silniku zazwyczaj przy rannym odpalniu..a jeżeli chodzi Ci o temperature otoczenia to nie wiem jak zachowywał się w cieplejsze dni,bo kupiłem go miesiąc temu... W kwestii dorobienia podkładek służę pomocą
  • Poziom 2  
    Witam. Mam podobny problem jak koledzy powyżej. Mianowicie mam kangoo 1,9d 65KM z 2006 roku z przebiegiem 275 tyś. Mianowicie podczas wysprzęglaniu na luz kangur przy schodzeniu z obrotów gaśnie, zapala się żółta kontrolka od świec. Odpalam na nowo i chodzi, lecz nie długo. Wymontowałem pompę, włożyłem podkładki o których mowa powyżej, wymieniłem czujnik położenia wału i niestety nic to nie pomogło. Dalej jest tak jak było ;/ brakuje mi słów już na ten samochód. Może ktoś ma jakieś pomysły ?

    Pomóżcie bo te auto musi pracować, a stoi już miesiąc !!
  • Poziom 10  
    Ja mam Fiata Doblo 2001r z tą nieszczęsną pompą Lucas Epic. Objawy: na zimnym silniku wszystko OK, pali bez problemu, gdy się zagrzeje to zaczynają obroty pływać i gaśnie na wolnych obrotach. Jak się jedzie w trasie to nawet jest OK, ale pierwsze zatrzymanie i gaśnie. Szperałem dużo w necie i natrafiłem na faceta który się zajmuje regeneracją pomp lub ich wymianą na inną. A ponieważ mam już dosyć Lucasa,więc postanowiłem oddać samochód i zmienić pompę na Boscha. Całkowity koszt zmiany to wydatek 1500zł. Jest tam trochę kombinacji bo trzeba zmieniać pedał gazu na ten z linką,ale z tego co mi wiadomo to wszystko działa bezproblemowo. Ja właśnie dzisiaj zawiozłem samochód właśnie do tego serwisu i do 3dni ma być gotowy, Napiszę jak to wyszło. A tymczasem podaję adres tego zakładu: Jarosław Jaślanek, Bestwina ul Krakowska 129. To jest w pobliżu Bielska Białej.
  • Poziom 2  
    Dokładnie kolego masz te same objawy co ja miałem w swoim kangoo. Po całym dniu szukania po wszystkich portalach internetowych, znalazłem taką pompę lucas epic identyczną jak od mojego samochodu, nawet te same numery ma w stanie podobno bardzo dobrym bo ma przebieg tylko 60 tyś kilometrów, jest z kangura z 2005 roku . Właściciel tego kangura wydachował niedawno i kangur nie nadaje sie do naprawy, ale silnik ocalał i odsprzedał mi pompę za 800zł. Powiedział też że mam miesiąc na sprawdzenie czy wszystko jest ok, lecz zapewniał mnie, że wszystko chodziło i nie miał nigdy problemu z nią. Nie uwierzył bym w przebieg gdyby nie wysłał mi zdjęcia stanu licznika z dnia wypadku (wskazywał on 60318 km). Zobaczymy czy to pomoże, mam nadzieje, że tak. Dam znać co i jak.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    No 800zł to jeszcze można by było dać, choć i tak bym się zastanawiał. Uważam,że chyba lepiej jest przerobić na Boscha i mieć święty spokój. Bo wiesz z tymi przebiegami jest baaaardzo różnie, np mój Doblo na liczniku ma 180tyśkm a na komputerze wychodzi że ma ponad 500tyś. A zupełnie nie wygląda na taki przebieg, fotele nie potargane, zadbany w środku. Wygląda jak "normalne" auto. Oczywiście był sprowadzany z zagranicy przez handlarza. Tak więc ja mam duży dystans do prawdomówności sprzedających. W każdym razie najważniejsze żeby pompa chodziła. :D
  • Poziom 2  
    Witam. Pompa została dzisiaj zamontowana i mój kangur przeżywa drugą młodość. pojeździłem dzisiaj trochę i pojechałem podłączyć go pod komputer typowy tylko dla renault. Wszystkie parametry były jak najlepsze, (kąt ustawienia, bieg jałowy, i inne takie...) Silnik pracuje idealnie równo, o wiele lepiej niż przed zmianą pompy, wtedy szarpał na wolnych obrotach. Generalnie Jest ok. Pojeżdże z tydzień i dam znać co i jak.