Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1,6 "16555 Fuel Trim System Too Lean"

17 Kwi 2009 23:26 17532 12
  • Poziom 11  
    Witam, auto jak w temacie, od pewnego czasu pojawia mi się check, kod błędu jak w temacie "system zbyt ubogi" sprawdzony układ wydechowy, wymienione stare przewody zasysające powietrze, wymieniony przepływomierz powietrza, dalej to samo, dodam że auto chodzi nie równo na obrotach i nie ma mocy.
    Bardzo proszę o pomoc w dalszym poszukiwaniu usterki.
  • Poziom 33  
    zostaje pompa i filtr paliwa, wtryski lub dziura w dolocie
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Z gazem czy bez gazu samochód?
  • Poziom 11  
    Witam, dziękuję za odpowiedzi. Samochód jest bez gazu, mogę zrobić odczyt i wrzucić screan, może ktoś z Was będzie wiedział jak to zinterpretować, mam interfejs i program Vag-Com 311
  • Moderator Samochody
    Bierz plaka czy samostarta i pryskaj aż znajdziesz dziurę w dolocie, plakiem przyjemniej się pracuje i silnik po tym ładniejszy ;)
  • Poziom 11  
    problem nadal nierozwiązany :-(
    dodam że zostały wymieniony 2 sondy lambda, dalej to samo, przesyłam odczyt z VAGa:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 06A 906 033 J
    Component and/or Version: SIMOS33 1,6l 2V 00HS3488
    Software Coding: 00011
    Work Shop Code: WSC 06435
    Additional Info: WAUZZZ8LZ1A060848 AUZ5Z0YD270167
    2 Faults Found:
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-10 - - - Intermittent
    16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
    P0303 - 35-10 - - - Intermittent

    Dodano po 4 [minuty]:

    Audi A3 1,6 "16555 Fuel Trim System Too Lean"

    Teraz podejrzewany jest sterownik
    Moje pytanie: czy wymiana sterownika wiąże się z jakimś programowaniem np. immobilizer? czy wymieniał ktoś z Was sterownik w Audi?
  • Poziom 31  
    Po co prosisz o pomoc skoro nie stosujesz sie do rad. Ociz podał ci prawdopodobne rozwiązanie a ty wymieniasz 2 sondy. Nie rozumiem.
  • Poziom 11  
    szukałem ewentualnej nieszczelności w dolocie, zarówno ja, jak i mechanik, niestety nie jest to przyczyną, wymieniłem sondy ponieważ taka była diagnoza, jeżeli z nowymi sondami sterownik się nie komunikuje i zostały sprawdzone połączenia to teraz podejrzewany jest komputer, mam nadal szukać "dziury w dolocie"?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ja bym szukał, a sygnał z sondy to sprawdzony? Skąd wiadomo, że się "nie komunikuje"? Pokazuje błędy sondy?
  • Poziom 11  
    Wcześniej załączyłem obrazek, przedstawione nieprawidłowości: między innymi: oxygen sensor failed or incomplete. Samochód był kilka dni w warsztacie, sprawdzali co mogli i odczytywali błędy, wymienione też były świece, (wcześniej wypadły zapłony na 3 cylindrach) kazałem sprawdzić szczelność na dolocie jak sugerowali poprzednio forumowicze, podobno jest OK, musiałem odebrać niezrobiony samochód bo "wie pan- elektronika to ciężki temat" Dlatego pytam o ewentualną podmianę sterownika, nie wiem czy koncentrować się w tym kierunku czy coś zupełnie innego
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ok myślałem,że skany są z przed wymiany sondy. Trzeba zobaczyć czemu nie widzi sygnału, czy z sondy sygnał wychodzi?
  • Poziom 29  
    Na skanie masz napisane - Exhaust Gas Recirculation Failed or incomplete. Sprawdzałes ?
  • Poziom 11  
    po wymianie cewki zapłonowej wszystko wróciło do normy, sonda ożyła, niekompletnie spalane paliwo było przyczyną tych błędów.