Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ciśnienie płynu chłodniczego dym z parownika i węży vw

kubus1111111112 18 Apr 2009 10:31 5280 13
  • #1
    kubus1111111112
    Level 13  
    witam mam pytanie czy przez złe podpięcie węży od parownika możliwe jest coś takiego że przejadę 5km i węże tak gorące że z pod maski dymy idą z parownika też dodatkowo powstaje takie ciśnienie koło gaźnika jakby się coś gotowało a jak odkręcę kurek0 wlewu chłodniczego to dopiero puszcza i dymy (para) ustępuje po jakimś czasie i ciśnienie spada płyn nie uchodzi co to może być dodam że to vw golf silnik 1.8 i dużo mi pali bo aż 15l/100 gazu a nie chodzi na benzynie bo chyba pompka spalona proszę o szybką odpowiedź jak ma być podpięte pod parownik lovato węże
  • #2
    Andzrej2
    Level 11  
    Nie powinno sie gotować zamiana tych węży nie gra roli, zamiana węży w głównym obiegu mogła by spowodować takie przegrzanie. Sprawdź termostat, pompe wody. Jak to nie pomoże musisz sprawdzić testerem czy nie ma spalin w płynie chłodniczym, jeżeli są uszczelka a jak nie to głowica do wymiany.
  • #3
    kubus1111111112
    Level 13  
    ok termostat się zawiesił bo nie szło na duży obieg teraz włożyłem i już wszystko jest ok mam pytanie można jeździć na wodzie zamiast płynu bo mi zabrakło więc musiałem wody jakieś 2l wlać z 5chyba co się mieści a i drugie pytanie czemu włącza się mi dmuchawa tak wcześno dodam że wymieniałem czujnik właśnie od dmuchawy ale nie kupiłem od poloneza czy czegoś takiego bo było taniej ale sprzedawca upewniał mnie że będzie dobre na 100% czym to spowodowane może być
  • #4
    Alienzorg
    Level 15  
    Witam

    Koledze szkoda było paru zł do oryginalnego czujnika i teraz są pytania. W google można odnaleźć parametry obydwóch czujników i je porównać, wtedy będzie wiadomo, czemu wiatrak włącza się wcześniej. Z tego, co sobie przypominam, ale to było prawie rok temu czujnik w moim vw był dwustopniowy, pierwszy coś koło 94 stopni, a drugi 105 stopni.
    Co do wody w układzie ja bym radził zalać płynem.
  • #5
    kubus1111111112
    Level 13  
    wróciło to ciśnienie dopiero po odkręceniu korka jest normalnie termostat sprawny i w okolicach gaźnika psyka powietrzem i słychać jakby coś gdzieś spadało bo robi psyk i para uchodzi do góry ale nic nie widać po odkręceniu korka uchodzi powietrze i wszystko ustaje wygląda jakby wpychane do obiegu wody było powietrze bo jak zimny silnik o wszystko ok co to może być uszczelka pod głowicą ? może ktoś mi wysłać zdjęcie jak idą przewody do tego gaźnika bo coś mi się wydaje że źle podpięte to może być powodem tego grzania
  • #6
    misza50
    Level 16  
    należałoby zacząc od korka...
  • #7
    Alienzorg
    Level 15  
    misza50 wrote:
    należałoby zacząc od korka...


    Witam

    Tak już przy wymianie na wiadomo jaki, kolega sprawdzi czy w zbiorniku wyrównawczym płyn nie bom belkuje i drugi sprawdzian dosyć nie miły, nadstawić dłoń do rury wydechowej i smakowo ocenić skroploną ciecz na dłoni.
  • #8
    kubus1111111112
    Level 13  
    z rury nie leci nic na gazie sama para a na benie nie sprawdzę bo pompka spalona ale był o ile pamiętam biały dym więc wskazuje na uszczelkę płyn nie bom belkuje więc nie wiem czy to uszczelka tworzy się podciśnienie ale z czego skutkiem może być właśnie wydmuchanie jak tak będe jeździł bo w końcu gdzieś wywali coś a jak odkręcę korek to zejdzie powietrze i zacznie jakby gdzieś ciekło psyka i momentalnie odparowuje i potem zanika zakręcam kurek znowu jakieś 5km i dalej to samo
  • #9
    malina242
    Level 16  
    odpowietrz porządnie uklad chłodzenia a jesli to nie pomoze to zwalaj glowice i nie kombinuj bo nic nie wymyslisz
  • #10
    Andzrej2
    Level 11  
    Co do ściagania głowicy, ja bym tak szybko się za to nie rwał. Sprawdź też korek od zbiorniczka tak jak radził kolega, podstaw jakis drugi, wywal termostat, omiń czujnik wiatraka żeby ciągle pracował, jeżeli dalej będzie wywalać to wtedy zdejmuj głowice ale jak bedziesz rozpinał rozrząd sprawdź najpierw pompe wody, mogła sie przekrecic lub stracic łopatki i obowiązkowo sprawdz głowice na szczelność.
  • #11
    kubus1111111112
    Level 13  
    już sam nie wiem miałem dziś pół zbiornika wody więc zalałem po sam korek i zrobiłem 5km standardowo zaczęło psykać zrobiło ciśnienie odkręciłem korek i trochę się wylało potem zakręciłem dalej było po sam korek przestało psykać wsiadłem i pojechałem zrobiłem 50km włączając od czasu do czasu wiatrak zrobiłem na przełącznik manualny i wszystko było ok potem zrobiłem około 30km stanąłem do sklepu i teraz to konkretnie szły dymy wiec maska do góry odkręciłem korek płynu trochę uszło jakieś 300mnl i dymy z lewej strony silnika koło rozrządu i gaźnika nie wiem czemu przecież tam nie powinny iść tylko koło węży gdzieś jutro jadę do mechanika wcześniej od innego golfa przełożę korki a może to być dlatego że są węże do gaźnika źle popodpinane
  • #12
    kwok
    Level 39  
    tak po mojemu to jeśli ciśnienie w ukł chłodzenia robi się za duże to powinno wywalać tylko korkiem albo jeśli przyrost ciśnienia w czasie jest zbyt duży to ma roz.... jakiś wąż albo go zrzucić z króćca
    jeśli para pojawia się w różnych miejscach (bo tak wynika z relacji) należy się przyjżeć wężom
    co do podłączenia węży do gaźnika czy parownika to nie ma to wielkiego znaczenia bo obieg i tak jest wymuszony a elemnty gaźnika nie dają aż tak dużego spadku temp żeby poważnie zakłócić obieg cieczy chłodzącej
    tak więc :
    1 odpalić zimny silnik i obserwować czy w trakcie nagrzewania (wzrost ciśn w ukł chłodzenia) nie ma wycieków
    2 korek zbiorniczka cieczy chł.
    3 ostatecznie sprawdzić czy nie ma bąbelków w zbiorniczku przy temp ok 80st (najlepiej zalać zbiornik do pełna - w trakcie nagrzewania z odkręconym korkiem ma wyrzucać tylko płyn przy założeniu że cały ukł chłodzenia jest odpowietrzony, mogą się pojawić bąbelki tuż przed włączeniem się wentylatora ale jak went się wyłączy mają ustać) To doświadczenia ma ustalić czy nie ma przedmuchów kompresji (uszk uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica)
    4 sprawdzić wirnik pompy wody - albo stracił łopatki albo się obraca na ośce ale zwykle stare VW dają radę się wychłodzić grawitacyjnie przy takim uszkodzeniu - występują wtedy problemy z ogrzewaniem kabiny i temp rośnie ponad normę jak się mocno w gaz ciśnie
  • #13
    wytrych121
    Level 21  
    Wiele prawdy Panowie w tym co piszecie,a może koledze po prostu pękł parownik lub przepuszcza uszczelka i gaz się dostaje do układu chłodzenia.W pierwszej kolejności to niech kolega usprawni pracę silnika na benzynie.Pozdrawiam.
  • #14
    kubus1111111112
    Level 13  
    regeneracje parownika robiłem 2 tyg temu( sam) więc na 00% wszystko jest ok było duże spalanie gazu ponad 30l/100 teraz 6-7l i skręciłem go na max żeby mało palił ale to nie przez to a pompa wody chyba by woda nie wracała z obiegu jak by pompa była uszkodzona co ciekawe byłem u 3 mechaników i żaden nie wie co mu jest z czego wszyscy na łatwiznę idą i mówią że uszczelka dziś rano pojechałem 5km i dymy z silnika więc odkręciłem korek okazało się że trochę wody uszło więc dolałem potem za jakieś 3h zrobiłem 5km bez niczego stanąłem wszystko ok po 1h zrobiłem 2km stanąłem silnik zrobił się gorący i już tylko syczało dymy nie szły jeszcze potem 3 km stanąłem pod domem na płycie wracam a tu się woda cieknie z pod silnika po misce olejowej a stan wody się nie zmienił pojechałem zaraz do mechanika i mechanik stwierdził że węże na pewno nie puszczają pytam to z czego leje to powiedział że nie z węży i nie wie z skąd może głowicy kazał przyjechać jak będą dymy iść i jak na złość 30 km a ani nie drgnie z dymem już nie wiem co to węże wszystkie sprawne a może być tak że tylko się odkręciła głowica może wystarczy przykręcić lub uszczelke na silikonie założyć chce jak najtaniej szkoda kasy bo jak przyjdzie planować głowice to wole za 250 zł silnik kupić

    Moderated By robokop:

    Tym właśnie postem skazał kolega swój topic na przesunięcie do kosza. Regulamin pkt. 8.1, 8.2