Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz Earthquake pali bezpieczniki

18 Kwi 2009 14:34 1787 16
  • Poziom 11  
    WItam! Posiadam wymacniacz Earthquake Power 400TX. Pali mi bezpieczniki przy glosniejsyzm ustawieniu na radiu i na mocnym basie. Poprzedni wzmak chodzil dobrze i ani razu nic sie nie przepalilo. Gain na 1/3 mocy, bas na polowie, czestotliwosc tez na polowie i na lp oczywiscie. Glosnik to GROUND ZERO GZRW 10XD-AL 400W RMS. Bezpieczniki 2x30. Moze sa za male? Kable od pradu mam o srednicy 20mm2. Prosze o pomoc.
  • Poziom 26  
    Wymień bezpieczniki na większe. Przede wszystkim zły dział.


    Na końcu zdania stawia się jakiś znaczek :D , panie "cenzorze". [S]
  • Moderator CarAudio
    Masz spięty ten głośnik na 4ohmy? Skręć ten BASS na 0 i spróbuj , czy będzie palił dalej. Gain nie jest opisany więc skąd wiesz ile mocy oddajeprzy takim położeniu w jakim je masz? Może najwięcej jest 2V, a radio masz 4V i stąd to minimalne rozkręcenie Gaina?

    PS: wartość bezpieczników masz napisaną na płycie wzmacniacza, więc odkręć blachę i sprawdź. Znalazłem jakieś foty wnętrza i na 99% pisze 30A.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dlaczego zły dział? Po drugie, to taka "wymiana na większe" może przynieść więcej szkody niż pożytku.
  • Poziom 13  
    powalla napisał:
    na 99% pisze 30A.


    A ja wiem na 100%, że walnąłeś byka stylistycznego. JEST NAPISANE a nie PISZE

    Panie modreatorze
  • Poziom 26  
    Zły dział, gdyż kolega nie kupuje wzmacniacza, a ma z nim problem. Wymiana bezpiecznika większego o 10A może pomóc, lub zamiast 30A dać 35A dla sprawdzenia, czy coś pomaga, nie jest to jakaś wartość aby coś mogło się stać katastrofalnego wg mnie. Mój kolega miał ten sam problem gdy testował CarAudio, przy większym basie paliło bezpieczniki, zamiast 60A dał 80A i ma spokój jak na razie.
  • Moderator CarAudio
    smailliw napisał:
    powalla napisał:
    na 99% pisze 30A.


    A ja wiem na 100%, że walnąłeś byka stylistycznego. JEST NAPISANE a nie PISZE

    Panie modreatorze



    OK , popełniłem błąd !

    Mam więc jeszcze zwracać uwagę na stylistyczne błędy też? Nie ma sprawy ale coś mi się wydaje, będzie mało nowych postów na forum :)

    PS: coś tam poszukałem i o dziwo za niedługo ten zwrot "pisze" będzie chyba poprawny >
    http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=3011
  • Poziom 26  
    powalla napisał:
    OK , popełniłem błąd !

    Nie robi się odstępu przed znakiem interpunkcyjnym! Następne będzie ostrzeżenie :D
  • Moderator CarAudio
    Szukałem i na kilku fotkach w sieci ten wzmacniacz miał bezpieczniki 25A (bezbarwne). Z tego co wiem, to kupiłeś go niedawno, więc może nie jest on w 100% sprawny i ktoś już wymienił je na 30A? Rozkręć obudowę i sprawdź jakie powinny być.
  • Poziom 11  
    Głośnik jest spięty 2x4 omy, tak jak podaje instrukcja (na stronie producenta jest 2x2 a w instrukcji 2x4 ale w tym drugim przypadku jgra o wiele lepiej) a wzmacniacz ma dawac w tym przypadku 600w rms ma 2 omach. Gain ustawialem na sluch i patrzac żeby membrana za mocno sie nie wychylala, przypuszczam ze na polowie byloby po glosniku. Mialem wczesniej earthquake'a ktory mial 400w rms i nawet jak wykrecalem go na 3/4 to glosnik nie zachowywal sie tak jak ten na 1/3. Narazie sprobuje wymienic bezpieczniki na 40 i zobaczymy. Jak skrece bas na zero to prawie go nie slychac, ustawilem go optymalnie do sluchania. P.S mam podpiete to pod fabryczne radio i tak mysle ze winny moze byc tez adapter, ktory zmienia sygnal z wyjsc glosnikow na rca. Ale mimo wszystko na poprzednim wzmaku bylo ok na takich samych ustawieniach adaptera, w tej chwili go troche przykrecilem, rzekomo ten adapter powinien byc ustawiony na 1/3.
  • Poziom 26  
    Moim zdaniem, robisz przester na tym wzmacniaczu, dlatego wydaję Ci się, że ta membrana miała by za chwilę wypaść z kosza.
  • Moderator CarAudio
    Znalazłem właśnie, że ten głośnik jest 2x2ohmy, a Ty piszesz 2x4, więc najlepiej weź miernik i sprawdź. Co prawda impedancji nie zmierzysz ale rezystancję tak i da to już jakieś tam pojęcie. Sprawa druga, to tylko w jednym miejscu znalazłem, że ten wzmacniacz pracuje stabilnie na 2 ohmach w mostku. Najlepiej jakbyś miał manuala obu klocków, bo jeśli nie jest stabilny, a Ty go spróbujesz oszukać i dać większe bezpieczniki, to możesz go spalić.
  • Poziom 11  
    Wlasnie wszedzie na stronie producenta jest 2x2 omy a w instrukcji 2x4 i faktycznie o wiele ladniej gra na ustawieniu 2x4. Poza tym wszystkie parametry w instrukcji roznia sie od tych na stronie. Wyliczalem skrzynke z br i wyszlo 25 litrow i taka kupilem, a w instrukcji jest 30 i zonk, a wszystko te parametry... Mimo wszystko uwazam, ze to co jest w manualu ma wiecej wspolnego z prawda. Nie przesterowuje go, tak jak napisalem, ze jest ustawiony zeby nie mial za duzego wychylu. Wszystko jest ustawione ok. W sumie znalazlem na kilku zagranicznych forach, ze wzmak jest stabilny na 2 omach i ma wtedy 600wat. A mam go dopiero kilka dni. Gra swietnie, bardzo czysto i ma super filtr ale co z tego jak nie za dlugo. Najgorzej jak wrzuce jakis bass test, to wystarczy 20 minut na 3/4 glosnosci i po bezpiecznikach. A czy najpierw nie powinno wlaczyc sie protect?
  • Moderator CarAudio
    Z opisu wynika jak dla mnie , to, że głośnik masz 2x4 i podłączyłeś go na 2ohmy. Wzmacniacz pomimo braku stabilności pozwala na taką konfigurację ale do jakiegoś momentu.


    PS: Na początek zmierz te cewki i napisz ile Ci wyszło. Następnie spróbuj podłączyć cewki szeregowo i zobacz, czy dalej będzie palił bezpieczniki. Jeśli nie, to już wszystko będzie jasne.
  • Poziom 24  
    "A czy najpierw nie powinno wlaczyc sie protect?" Skąd wiesz czy się nie włącza? Obserwujesz go cały czas podczas pracy? Jak tam z grzaniem się?
  • Poziom 11  
    Grzeje się, przy dłuższej pracy. Protect sie nie wlaczylo bo widzialem raz, przy otwartym bagazniku, grało, nagle błysk z bezpiecznikow i koniec. Dzisiaj zaczal mi charczec i bzyczec glosnik, niezaleznie od konfiguracji czy gra na jednym kanale, na mostku, na jednej cewce na dwoch, i obojetnie jak go podlacze. Najgorsza opcja moze byc taka, ze zryty wzmak uszkodzil glosnik... Wieczorem jade do kumpla podlaczyc moj glosnik pod jego wzmak i odwrotnie. Ech, chyba wiecej nie kupie uzywanego na allegro. Ciekawe jeszcze, czy na glosnik uznaja gwarancje jesli cos z nim nie tak, w sumie kupilem go nowego niecaly miesiac temu. A i jeszcze mi sie przypomnialo ze w tym sklepie kazali go podlaczac rownolegle.

    Sprawdzilem i to jednak glosnik jest uszkodzony. Ciekaw jestem jaka moze byc tego przyczyna. Ciekawe jest, ze gdy przycisne lekko gume od zawieszenia to problem ustaje ale normalnie nie da sie tego sluchac. :cry:
  • Poziom 36  
    Witam , kosz masz pokrzywiony.

    Sprawdz to.
  • Poziom 11  
    nici napisał:
    Witam , kosz masz pokrzywiony.

    Sprawdz to.

    Hmm... tylko ciekawe w jaki sposob by sie skrzywil? Widziales kosz w tym glosniku, jakie ma wzmocnienia?

    Wszystko juz jasne. Dostalem glosnik z powrotem razem z faktura... za przewijanie cewki. Okazalo sie, ze byla przypalona i przegrzana. Teraz juz mam pewnosc, ze to wina tego adaptera. Byla na nim jakas regulacja ale nie podpisana i nie wiadomo na jakim ustawieniu dawal jakie napiecie. Z tego wynika ze wzmacniacz dostal za mocny sygnal, dal za duzo watt i od tego sie przegrzewal i palil bezpieczniki, a na koniec przegrzal i przypalil glosnik. Temat chyba powinien zostac zamkniety. Dzieki wszystkim za pomoc,.