Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

łączność z kompem i filtr DPF mazda

marcin-k 19 Kwi 2009 05:09 4760 2
  • #1 19 Kwi 2009 05:09
    marcin-k
    Poziom 15  

    Mam mazde 626 z 2000r w dislu czym mogę się połączyć z kompem w jakim standardzie mogę się z nim dogadać była próba programem OBD 2 niestety bez skutku i jeszcze jedno pytanie nieco z innej beczki niedługo chcę zmienić samochód na mazdę 6 nowszą też w dieslu z rocznika 2005 czytałem nieco na forum o dość poważnej wadzie mianowicie o filtrze cząstek stałych DPF nie chcę być na siłę uszczęśliwiany przez ekologów na taką kasę pytanie czy da się to obejść i zmienić soft , żeby tego nie mieć na forum mazdy znalazłem kilka postów że jest to możliwe wspominali o jakieś firmie ale bez konkretów dość długo szukałem i niestety bez sukcesu widocznie ktoś puścił bujdę czy jest taka możliwość aby to obejść czy szukać innej marki bez tego badziewia

    0 2
  • #2 22 Kwi 2009 16:35
    marcin-k
    Poziom 15  

    Może jeszcze jedno pytanie poprawcie mnie jeśli się mylę chcąc obejść ten filtr
    mechanicznie bez ingerencje w soft auta rozumiem , że działa to tak , czujnik temperatury na wlocie i na wylocie różnica ciśnienia między wejściem a wyjściem komputer włącza wypalanie w momencie gdy temperatura spalin ma określoną temperaturę i różnica ciśnienia wejściowego jest większa od wyjściowego o jakąś wartość im większa różnica ciśnienia tym dłużej musi wypalić. Jeśli zrobił bym bajpas z rury z lekkim przewężeniem między wejściem a wyjściem powiedzmy o lekkim kształcie stożkowym z elektrozaworem na środku rury połączył to równolegle do istniejącego filtra dpf sterowanie elektrozaworem to sprawa już prostsza to czy zda to egzamin przewężenie rury jest potrzebne aby różnica ciśnienia była delikatnie większa na wyjściu niż na wejściu rury wtedy nawet prawie całkiem zatkany dpf mógłby być oszukany , ponieważ temperatura była by nadal mierzona prawidłowo i różnica ciśnienia także dzięki tej rurze proszę o wypowiedzenie się w tej sprawie

    0
  • #3 28 Sty 2010 18:53
    krzys683
    Poziom 10  

    Witam w tym roku przerabailem temat dpf w mazdzie 6 i jest to kosztowna "zabawka" serwis sobie ceni 6 tyś za nowy filtr i ok 1500 zł za jeden czujnik a jest ich 3 ( z tym że jak są dobre to nie trzeba wymieniać)

    1