Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 - panel climatronic

JohnCTN 19 Kwi 2009 05:11 6302 7
  • #1 19 Kwi 2009 05:11
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Witam

    kupilem na allegro panel climatronic, z opisu aukcji bylo napisane, ze jest to panel z peugeota 206. Odebralem ten panel i chcialbym jakos "na stole " podpiac ja i sprawdzic czy dziala (czy wyswietlacz wyswetla, czy panel reaguje na przyciski.

    dostalem na pw od kolegi georgesgr schemat popdlaczenia climatronica w peugeocie 206 ale jakos nie potrafie go wlaczyc i sprawdzic czy dziala.

    wg schematu wynika , ze panel posiada 3 gniazda (18 pinowe , 12 pinowe i 6 pinowe)

    gniazdo biale 6 pinowe (uzywane 4 piny)

    1 - silniczki w klimatyzacji
    2 - silniczki w klimatyzacji
    3 - silniczki w klimatyzacji
    4 - silniczki w klimatyzacji
    5 - nie uzywane
    6 - nie uzywane

    wyjasnienie:
    4 przewody wchodza rownolegle do 3 silniczkow zamontowanych w nagrzewnicy.

    gniazdo 12 pinowe (niebieska wtyczka)

    1 - czujnik temperatury parownika
    2 - czujnik temperatury cieczy chlodzacej
    3 - czujnik temperatury we wnetrzu auta
    4 - wyswietlacz wielofunkcyjny
    5 - nie uzywane
    6 - nie uzywane
    7 - czujnik temperatury we wnetrzu auta
    8 - czujnik temperatury cieczy chlodzacej
    9 - czujnik temperatury parownika
    10 - wylacznik cisnieniowy (presostat)
    11 - czujnik predkosci jazdy
    12 - modul sterujacy silnikiem

    wraz z zakupionym panelem climatronic mialem wtyczki z obcietymi przewodami w tej wtyczce mam 12 przewodow wiec nie wiem dlaczego w schemacie 5 i 6 pin jest nieuzywany ??? do czego moga byc przewody , ktorych nie ma w tym schemacie ???


    gniazdo 18 pinowe (czarna wtyczka)

    1 - zasilanie (bezpiecznik F18) ???
    2 - nie uzywany
    3 - modul sterujacy silnikiem
    4 - zlacze diagnostyczne
    5 - nie uzywany
    6 - nie uzywany
    7 - masa
    8 - zasilanie (bezpiecznik F6 - za przekaznikiem) ???
    9 - sprezarka ukladu klimatyzacji
    10 - silniczek przepustnic wlotu powietrza
    11 - silniczek przepustnic rozdzialu powietrza
    12 - silniczek zespolu mieszalnika
    13 - zespol wlaczajacy dmuchawy
    14 - nie uzywany
    15 - zasilanie (bezpiecznik 21) ???
    16 - masa
    17 - zasilanie (bezpiecznik F6 - za przekaznikiem) ???
    18 - sprezarka ukladu klimatyzacji

    Oki troche pinologi mamy za soba, prosze mi powiedziec jakie napiecie ma byc na pinach gdzie podalem, ze to "zasilanie" i do ktorego pinu mam podpiac zasilanie by sprawdzic " na stole" czy panel dziala, jezeli to mozliwe :D

    pozdrawiam

    JohnCTN

    0 7
  • #2 19 Kwi 2009 10:22
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 19 Kwi 2009 14:52
    JohnCTN
    Poziom 17  

    no to podam jeszcze wszystkie dane ktore znajduja sie na moim paneli climatronic.

    PSA 96 283 050 ZR
    BEHR 64497 01
    GKR 9 140 010 278
    944 A 0142524 Made In France

    moze to pomoze w identyfikacji :D


    dodam jeszcze ze w panelu climatronic (gniazdo 18 pinowe) sa ze soba polaczone nastepujace piny:

    5,14 - nie uzywany
    7,16 - masa
    8,17 - zasilanie (bezpiecznik F6 - za przekaznikiem)
    9,18 - sprezarka ukladu klimatyzacji

    pozdrawiam

    JohnCTN

    0
  • #4 19 Kwi 2009 16:01
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 19 Kwi 2009 16:12
    JohnCTN
    Poziom 17  

    wiec zadam inne pytanie , panel podpina sie za 3 bezpiecznikami:
    F6
    F18
    F21

    moze ktos wie, czy napiecia musza byc na kazdym pinie climatronica by on w koncu zaswiecil ??? i jakie powinno byc napiecie za tymi bezpiecznikami ???

    pozdrawiam

    JohnCTN

    0
  • #6 19 Kwi 2009 17:13
    kybernetes
    Poziom 39  

    W instalacji wspolczesnych samochodow osobowych jest tylko jeden typ zasilania - 12V (z tolerancja +2,5V). I takie napiecie nalezy tam podac.

    Pozdrawiam

    0
  • #7 19 Kwi 2009 19:22
    milejow
    Poziom 42  

    kybernetes napisał:
    W instalacji wspolczesnych samochodow osobowych jest tylko jeden typ zasilania - 12V (z tolerancja +2,5V). I takie napiecie nalezy tam podac.

    Pozdrawiam

    Nawet nie wiesz,jak bardzo sie mylisz(bo jest np. i+5V i+8V)Z tego powodu wielu,,fachmanow,,placilo za elementy z wlasnej kieszonki:D

    0
  • #8 19 Kwi 2009 19:50
    kybernetes
    Poziom 39  

    Nie myle sie kolego, co najwyzej moja odpowiedz zostala blednie zinterpretowana ;)

    Oczywiscie, w roznych czesciach pojazdu mamy do czynienia z napieciami od 5V (rozne czujniki) do ponad 120V (np wtryskiwacze common rail), jednak kolega JohnCTN pytal o zasilanie modulu sterujacego, czyli popularnego "komputera" a te zawsze sa zasilane z obwodu akumulatora czyli z 12V.

    Pozdrawiam

    0