Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter traci moc po paru kilometrach

anzii2 19 Kwi 2009 09:29 15702 15
  • #1 19 Kwi 2009 09:29
    anzii2
    Poziom 10  

    Witam dwa tygodnei temu kópiłem skuter benzer jest to dwosów o pojemnosci 49 , i mam z nim maly problem skuter jest na dotarciu i po około 2 km jazdy staje sie słaby , jaka może być tego przyczyna , skuter ma wszystkie blokady !!! pomocy ;)) Nie moglem znaleść innego forum wiec wybrałem to .

    1 15
  • #2 19 Kwi 2009 10:50
    Dido230
    Poziom 22  

    Przyczyną spadku mocy może być przegrzewnie sie nadmierne silnika, puchnięcie tłoka, słabe smarowanie. Często olej z komory dozujacej nie jest dostarczany do smarowania silnika i silnik sie przegrzewa. Można dla próby zadozować do etyliny bezpośrednio olej i zobaczyć czy jest poprawa. Należy sprawdzać czy podczas jazdy ubywa oleju ze zbiornika dozującego.

    2
  • #3 19 Kwi 2009 11:38
    nikilauda
    Poziom 11  

    Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się trzpień wałka pompy oleju (po jej odkręceniu od korpusu silnika) można go wyjąć wyczyścić i włożyć. Jak pompa podaje olej do gaźnika to sprawdź czy gaźnik nie jest przytkany - tylko od strony olejowej (nie ruszaj jak nie potrzeba innych elementów - paliwowo powietrznych gaźnika - tylko dot. oleju - ma być drożny), skontroluj uszczelnienie pod głowicą czy nie słychać nietypowego hałasu, wydmuchy spod uszczelki, sprawdź wydech - to w dwusuwach bardzo ważny element , może wraz z nagrzaniem się końcówki wydechu z głowicy silnika powstaje nieszczelność i traci moc, sprawdź drożność samego tłumika, może jest "prawie zatkany" od nagaru - oczyść - i przede wszystkim docieranie wymaga jednak większej ilości oleju w paliwie więc proponuję odrobinkę dodać do samego paliwa 1/10 tej ilości jaka jest podawana na opakowaniu oleju /1L w przypadku pojazdów których należy olej mieszać "ręcznie" z benzyną ; nie będzie kopcił a smarowanie będzie lepsze. Jeszcze jedno - sprawdź świecę może mieć przebicie - w mojej tak się objawiało -tylko wymiana na nową, i dobrze zrób masę dla układu iskrowego .

    1
  • #4 19 Kwi 2009 12:05
    Rubik
    Poziom 15  

    Witam
    Do tego wszystkiego dołóż jeszcze układ jezdny. Kolega kupił nowego rometa (co za gówno) i okazało się że przedni zacisk jest fabrycznie krzywo zamocowany i hamulec obciera. Objawy były jak u Ciebie - po kilku km motorek słabł a tarcza była prawie czerwona. Serwis twierdzi że tak ma być bo to się dotrze - po 5000km się nie dotarło. Pozdro RUBIK

    -2
  • #5 19 Kwi 2009 20:12
    manta
    Poziom 39  

    kolego nie pisz bzdur!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2
  • #6 19 Kwi 2009 22:08
    Rubik
    Poziom 15  

    manta napisał:
    kolego nie pisz bzdur!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Może bzdura ale zdarzyła się w praktyce. Zacisk był tak krzywo zamocowany że wybierał cały luz między nowymi klockami. Pozdro RUBIK

    0
  • #7 20 Kwi 2009 18:17
    anzii2
    Poziom 10  

    Smarowanie ma chyba dobre bo olej ze zbiorniczka ubywa , po 500 km musiałem dolać bo był prawie pósty , a co do czyszczenia gaźników narazie sie za to nei biore , ponieważ skuter jest nowy i myślę że w ramach gwarcji wszystko w komisie przetestóją i ustawia , a mam jeszcze takie pytanko , czy moge dolać troche oleju do paliwa żeby zwiekszyć smarowanie ??

    0
  • #8 20 Kwi 2009 19:27
    nikilauda
    Poziom 11  

    Jak sam piszesz - olej zużywa - więc nie musisz przy tym układzie dłubać, gaźnik też zostaw w tej sytuacji w spokoju. Proponuję wyczyścić szczotką drucianą świecę, sprawdzić przerwę lub podmienić świecę i sprawdzić jak na innej się będzie zachowywać (ma mieć odpowiednią ciepłotę) , sprawdzić, oczyścić masy i styki przy śrubach mocujących cewkę WN i moduł, co do dolewania oleju sprawdź w książce pojazdu jakie ma mieć zużycie i czy jest ono w granicach normy. jeśli wyjdzie, że bierze dużo mniej (5% +- norma dopuszczam) to policz ile powinno być i taką dawkę w przeliczeniu na zużyte przez 500 km paliwo i olej dodaj do baku dodając to co poda jeszcze pompa oleju. Spróbuj wyprowadzić wzór na zużycie oleju na bak paliwa - z rzeczywistego dotychczasowego zużycia i taki sam wzór z danych producenta. Różnica da ci odpowiedź . Nie podałeś modelu ...

    0
  • #9 21 Kwi 2009 11:22
    anzii2
    Poziom 10  

    O jakie dane chodzi ??

    1
  • #10 22 Kwi 2009 12:14
    anzii2
    Poziom 10  

    Nie wiem czy to ważne ale zapomniałe mdodać e skuter podczas ruszania ma kilku sekundowe ,,za mulenie'' silnik sie dusi po paru sekundach dziaął wszystko ok i tak jest zawsze przy każdym ruszaniu , gdy jest cieplejszy śilnik dusi sie dłużej

    0
  • Pomocny post
    #11 25 Kwi 2009 09:18
    nikilauda
    Poziom 11  

    Związane to jest z tym że dodaje troch więcej oleju przy uruchamianiu

    0
  • #12 28 Kwi 2009 14:32
    anzii2
    Poziom 10  

    Słabniecie za żegnałem przeczyściłem filtr powietrza i z miieniłem świece na inną i chodzi ok , ale martwi mnie inna żeczy olej na filtrze powietrza i w komoże gdzie filtr sie znajuduje , wiecie moze czy on tam musi być czy jest to jakaś wadu uszczeleek czy czegos innego

    0
  • #13 28 Kwi 2009 15:04
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Niektóre filtry powietrza do skuterów (te gąbczaste) są specjalnie nasączane olejem żeby lepiej wyłapywały zanieczyszczenia.

    1
  • #14 28 Kwi 2009 15:19
    anzii2
    Poziom 10  

    mam ten gompczasty ale on jest tylko w jednym miejscu ,,strasznie mokry w oleju'' a ała reszta jest sucha i pod filtrem jest jakieś 2 setki oleju

    Dodano po 41 [sekundy]:

    mam ten gompczasty ale on jest tylko w jednym miejscu ,,strasznie mokry w oleju'' a ała reszta jest sucha i pod filtrem jest jakieś 2 setki oleju

    0
  • #15 29 Kwi 2009 16:20
    anzii2
    Poziom 10  

    Dzieki wszystkim za pomoć a szczególnie nikilauda jeśli chodzi o ten olej nic sie nei dzieje tak ma być ;pp

    0
  • #16 01 Maj 2009 17:48
    anzii2
    Poziom 10  

    Rubik napisał:
    Witam
    Do tego wszystkiego dołóż jeszcze układ jezdny. Kolega kupił nowego rometa (co za gówno) i okazało się że przedni zacisk jest fabrycznie krzywo zamocowany i hamulec obciera. Objawy były jak u Ciebie - po kilku km motorek słabł a tarcza była prawie czerwona. Serwis twierdzi że tak ma być bo to się dotrze - po 5000km się nie dotarło. Pozdro RUBIK
    mam chyba taki sam problem bo przetnia tarcza lekką tzre o klocki , i mam takie pytanko czy w ramach gwarancji usuna tą usterke ??

    Dodano po 5 [sekundy]:

    Rubik napisał:
    Witam
    Do tego wszystkiego dołóż jeszcze układ jezdny. Kolega kupił nowego rometa (co za gówno) i okazało się że przedni zacisk jest fabrycznie krzywo zamocowany i hamulec obciera. Objawy były jak u Ciebie - po kilku km motorek słabł a tarcza była prawie czerwona. Serwis twierdzi że tak ma być bo to się dotrze - po 5000km się nie dotarło. Pozdro RUBIK
    mam chyba taki sam problem bo przetnia tarcza lekką tzre o klocki , i mam takie pytanko czy w ramach gwarancji usuna tą usterke ??

    0