Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter traci moc po paru kilometrach

anzii2 19 Apr 2009 09:29 26163 15
  • #1
    anzii2
    Level 10  
    Witam dwa tygodnei temu kópiłem skuter benzer jest to dwosów o pojemnosci 49 , i mam z nim maly problem skuter jest na dotarciu i po około 2 km jazdy staje sie słaby , jaka może być tego przyczyna , skuter ma wszystkie blokady !!! pomocy ;)) Nie moglem znaleść innego forum wiec wybrałem to .
  • #2
    Dido230
    Level 22  
    Przyczyną spadku mocy może być przegrzewnie sie nadmierne silnika, puchnięcie tłoka, słabe smarowanie. Często olej z komory dozujacej nie jest dostarczany do smarowania silnika i silnik sie przegrzewa. Można dla próby zadozować do etyliny bezpośrednio olej i zobaczyć czy jest poprawa. Należy sprawdzać czy podczas jazdy ubywa oleju ze zbiornika dozującego.
  • #3
    nikilauda
    Level 12  
    Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się trzpień wałka pompy oleju (po jej odkręceniu od korpusu silnika) można go wyjąć wyczyścić i włożyć. Jak pompa podaje olej do gaźnika to sprawdź czy gaźnik nie jest przytkany - tylko od strony olejowej (nie ruszaj jak nie potrzeba innych elementów - paliwowo powietrznych gaźnika - tylko dot. oleju - ma być drożny), skontroluj uszczelnienie pod głowicą czy nie słychać nietypowego hałasu, wydmuchy spod uszczelki, sprawdź wydech - to w dwusuwach bardzo ważny element , może wraz z nagrzaniem się końcówki wydechu z głowicy silnika powstaje nieszczelność i traci moc, sprawdź drożność samego tłumika, może jest "prawie zatkany" od nagaru - oczyść - i przede wszystkim docieranie wymaga jednak większej ilości oleju w paliwie więc proponuję odrobinkę dodać do samego paliwa 1/10 tej ilości jaka jest podawana na opakowaniu oleju /1L w przypadku pojazdów których należy olej mieszać "ręcznie" z benzyną ; nie będzie kopcił a smarowanie będzie lepsze. Jeszcze jedno - sprawdź świecę może mieć przebicie - w mojej tak się objawiało -tylko wymiana na nową, i dobrze zrób masę dla układu iskrowego .
  • #4
    Rubik
    Level 15  
    Witam
    Do tego wszystkiego dołóż jeszcze układ jezdny. Kolega kupił nowego rometa (co za gówno) i okazało się że przedni zacisk jest fabrycznie krzywo zamocowany i hamulec obciera. Objawy były jak u Ciebie - po kilku km motorek słabł a tarcza była prawie czerwona. Serwis twierdzi że tak ma być bo to się dotrze - po 5000km się nie dotarło. Pozdro RUBIK
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kolego nie pisz bzdur!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #6
    Rubik
    Level 15  
    manta wrote:
    kolego nie pisz bzdur!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Może bzdura ale zdarzyła się w praktyce. Zacisk był tak krzywo zamocowany że wybierał cały luz między nowymi klockami. Pozdro RUBIK
  • #7
    anzii2
    Level 10  
    Smarowanie ma chyba dobre bo olej ze zbiorniczka ubywa , po 500 km musiałem dolać bo był prawie pósty , a co do czyszczenia gaźników narazie sie za to nei biore , ponieważ skuter jest nowy i myślę że w ramach gwarcji wszystko w komisie przetestóją i ustawia , a mam jeszcze takie pytanko , czy moge dolać troche oleju do paliwa żeby zwiekszyć smarowanie ??
  • #8
    nikilauda
    Level 12  
    Jak sam piszesz - olej zużywa - więc nie musisz przy tym układzie dłubać, gaźnik też zostaw w tej sytuacji w spokoju. Proponuję wyczyścić szczotką drucianą świecę, sprawdzić przerwę lub podmienić świecę i sprawdzić jak na innej się będzie zachowywać (ma mieć odpowiednią ciepłotę) , sprawdzić, oczyścić masy i styki przy śrubach mocujących cewkę WN i moduł, co do dolewania oleju sprawdź w książce pojazdu jakie ma mieć zużycie i czy jest ono w granicach normy. jeśli wyjdzie, że bierze dużo mniej (5% +- norma dopuszczam) to policz ile powinno być i taką dawkę w przeliczeniu na zużyte przez 500 km paliwo i olej dodaj do baku dodając to co poda jeszcze pompa oleju. Spróbuj wyprowadzić wzór na zużycie oleju na bak paliwa - z rzeczywistego dotychczasowego zużycia i taki sam wzór z danych producenta. Różnica da ci odpowiedź . Nie podałeś modelu ...
  • #9
    anzii2
    Level 10  
    O jakie dane chodzi ??
  • #10
    anzii2
    Level 10  
    Nie wiem czy to ważne ale zapomniałe mdodać e skuter podczas ruszania ma kilku sekundowe ,,za mulenie'' silnik sie dusi po paru sekundach dziaął wszystko ok i tak jest zawsze przy każdym ruszaniu , gdy jest cieplejszy śilnik dusi sie dłużej
  • Helpful post
    #11
    nikilauda
    Level 12  
    Związane to jest z tym że dodaje troch więcej oleju przy uruchamianiu
  • #12
    anzii2
    Level 10  
    Słabniecie za żegnałem przeczyściłem filtr powietrza i z miieniłem świece na inną i chodzi ok , ale martwi mnie inna żeczy olej na filtrze powietrza i w komoże gdzie filtr sie znajuduje , wiecie moze czy on tam musi być czy jest to jakaś wadu uszczeleek czy czegos innego
  • #13
    Jarosx9
    Level 35  
    Niektóre filtry powietrza do skuterów (te gąbczaste) są specjalnie nasączane olejem żeby lepiej wyłapywały zanieczyszczenia.
  • #14
    anzii2
    Level 10  
    mam ten gompczasty ale on jest tylko w jednym miejscu ,,strasznie mokry w oleju'' a ała reszta jest sucha i pod filtrem jest jakieś 2 setki oleju

    Dodano po 41 [sekundy]:

    mam ten gompczasty ale on jest tylko w jednym miejscu ,,strasznie mokry w oleju'' a ała reszta jest sucha i pod filtrem jest jakieś 2 setki oleju
  • #15
    anzii2
    Level 10  
    Dzieki wszystkim za pomoć a szczególnie nikilauda jeśli chodzi o ten olej nic sie nei dzieje tak ma być ;pp
  • #16
    anzii2
    Level 10  
    Rubik wrote:
    Witam
    Do tego wszystkiego dołóż jeszcze układ jezdny. Kolega kupił nowego rometa (co za gówno) i okazało się że przedni zacisk jest fabrycznie krzywo zamocowany i hamulec obciera. Objawy były jak u Ciebie - po kilku km motorek słabł a tarcza była prawie czerwona. Serwis twierdzi że tak ma być bo to się dotrze - po 5000km się nie dotarło. Pozdro RUBIK
    mam chyba taki sam problem bo przetnia tarcza lekką tzre o klocki , i mam takie pytanko czy w ramach gwarancji usuna tą usterke ??

    Dodano po 5 [sekundy]:

    Rubik wrote:
    Witam
    Do tego wszystkiego dołóż jeszcze układ jezdny. Kolega kupił nowego rometa (co za gówno) i okazało się że przedni zacisk jest fabrycznie krzywo zamocowany i hamulec obciera. Objawy były jak u Ciebie - po kilku km motorek słabł a tarcza była prawie czerwona. Serwis twierdzi że tak ma być bo to się dotrze - po 5000km się nie dotarło. Pozdro RUBIK
    mam chyba taki sam problem bo przetnia tarcza lekką tzre o klocki , i mam takie pytanko czy w ramach gwarancji usuna tą usterke ??