Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wszystkie informacje nt. rozruszników silników spalinowych

darek587 19 Kwi 2009 09:51 3771 6
  • #1 19 Kwi 2009 09:51
    darek587
    Poziom 2  

    Witam!
    Piszę pracę mgr na temat Analiza uszkodzeń rozruszników
    do czego bardzo mi się przyda każda informacja o rozrusznikach
    począwszy od pierwszych rozruszników jakie były montowane przy silnikach spalinowych poprzez ulepszenia, zmiany konstrukcji itp.

    Z góry dziękuję

    0 6
  • #2 19 Kwi 2009 10:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Napraw kilka to będziesz chociaż wiedział o czym piszesz.

    0
  • #3 19 Kwi 2009 10:26
    darek587
    Poziom 2  

    Uwierz mi że wiem o czym piszę ale to nie wystarczy aby napisać 100str na ten temat dlatego proszę o konkretne informacje a nie denerwujące teksty

    0
  • #4 19 Kwi 2009 10:44
    ociz
    Moderator Samochody

    Denerwujące to są takie tematy zakładane przez leni. Widziałem już podobny i zaraz trafił do kosza więc pewnie i z tym tak będzie.

    0
  • #5 19 Kwi 2009 11:55
    darek587
    Poziom 2  

    ociz ponieważ informacje nabyte z internetu są najłatwiejsze w zdobyciu a sądząc po dniu dołączenia Ty leniem nie jesteś ponieważ to określenie jest za bardzo delikatne a tym bardziej jeśli nie znasz odpowiedzi to nie pisz bo przez takich jak ty to forum jak i inne schodzą na psy

    0
  • #6 19 Kwi 2009 12:49
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Witam.
    Z mojego skromnego doświadczenia (2 lata) usterki rozruszników podzieliłbym na dwa rodzaje
    1. usterki (awarie) spowodowane naturalnym zużyciem elementów - szczotki, tulejki (łożyska), komutator wirnika, styki w automacie, bendix
    2. pozostałe - które są skutkiem złej jakości materiału, złego montażu itd. Przykładowo nagminną usterką w D6RA jest odklejanie się magnesów od obudowy.

    Opis innych usterek:
    - zablokowanie bendixu w pozycji pracy, przy zatartym bendixie siła odśrodkowa potrafi z wirnika powyrzucać uzwojenia
    - pękające bieżnie przekładni satelitarnych (planetarnych)
    - pękające gumki przekładni planetarnych (gumki ustalają położenie i amortyzują
    - pękający przewód między automatem a rozrusznikiem w grupie VAG
    - rozlatujące się przekładnie planetarne, przyczyną jest brak smaru
    - rzadko spotykaną usterką jest przebicie elektryczne na komutatorze.

    Co do historii rozrusznika to chyba jest bardzo podobna do historii silnika DC. Jako pierwszy (najstarszy) szeregowy, szeregowo-bocznikowy i obecnie ze wzbudzeniem obcym od magnesów.
    Co do konstrukcji to ta akurat niewiele się zmieniła, oczywiście doszła przekladnia, magnesy, ale sama zasada wyrzucania bendixa i sam bendix pozostał ten sam. Oczywiście zmieniła się technologia przez co rozruszniki są mniejsze, mocniejsze i mają dłuższą żywotność.

    Na samych tulejkach możesz napisać kilkanaście stron - udowadniasz matematycznie jakie to siły trzymają wirnik, kilka ładnych rysunków, zdjęć i 15 stron z głowy.

    0
  • #7 19 Kwi 2009 13:21
    robokop
    Moderator Samochody

    Wystarczy poczytać, kupić kilka katalogów czy książek traktujących n/t rozruszników jako takich i części do nich, poczytać ogólnie o silnikach prądu stałego, szeregowych, bocznikowych, z biegunami stałymi , rozrusznikach przekładniowych, charakterystykach momentu i prędkości obrotowej w funkcji napięcia i obciążenia, to temat rzeka, nie da się zawrzeć i zamieścić wszystkich informacji na forum. Tak samo z usterkami - z czasem jak w każdej maszynie psuje się wszystko, z obudową włącznie.

    0