Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak ustawić początek tłoczenia w Peugeot XUD9 ?

robokop 19 Apr 2009 15:11 8998 15
  • #1
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witajcie, samochód jak w temacie. Potrzebuję informacji odnośnie sposobu ustawienia początku tłoczenia pompy wtryskowej. Generalnie najważniejsze - jak uchwycić GMP pierwszego cylindra i czy w tym silniku są one liczone tradycyjnie od strony rozrządu?
  • #2
    zbyniuś
    Level 26  
    Jaką masz pompę bosch czy lucas?
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    W jakimś Peugeot widziałem znak GMP na kole zamachowym widoczne po zdjęciu blaszanej osłony z dołu, ale nie wiem czy we wszystich tak będzie.
    Kolejność cylindrów liczona raczej od strony skrzyni.
  • #4
    zbyniuś
    Level 26  
    Do ustawienia pompy blokujesz koło zamachowe otwór na blokadę jest za rozrusznikiem,koło pompy wtryskowej musi być naprzeciwko otworu blokady.Do ustawienia kąta potrzebny jest czujnik zegarowy i odpowiednie końcówki. Wartość jaką ma pokazać czujnik jest podana na pompie.
    Otwór na czujnik w boschu jest dokładnie w środku głowiczki pomiędzy wyjściami przewodów do wtryskiwaczy.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kolego Zbyniuś, cenię chęć niesienia pomocy, ale czy kolega przeczytał dokładnie to co napisałem? Wiem jak się ustawia początek tłoczenia zarówno w pompach Bosch jak i Lukas, potrzebuję jedynie wiedzieć gdzie akurat ten silnik ma oznaczenia GMP pierwszego cylindra.
  • Helpful post
    #6
    kybernetes
    Level 39  
    W XUD cylindry liczy sie od kola zamachowego, jak zreszta w kazdym PSA. Jedyny wyjatek to Jumper Sofim (wloski).

    Pozdrawiam
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kybernetes nareszcie coś konkretnego, pytam więc dalej - gdzie patrzeć za znakiem GMP ? Na kole zamachowym ? Ma może ktoś jakiś rysunek poglądowy ? W "Sam naprawiam... " WKŁ nie ma nic konkretnego.
  • #8
    zbyniuś
    Level 26  
    przecież pisało "Potrzebuję informacji odnośnie sposobu ustawienia początku tłoczenia pompy wtryskowej" więc opisałem ustawienie. GMP do niczego tu nie jest potrzebne.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zbyniuś wrote:
    przecież pisało "Potrzebuję informacji odnośnie sposobu ustawienia początku tłoczenia pompy wtryskowej" więc opisałem ustawienie. GMP do niczego tu nie jest potrzebne.


    Więc cóż przyjmujesz jako punkt odniesienia dla określenia początku wtrysku? Bo samo zablokowanie koła zamachowego nie zapewnia właściwego ustawienia, tym bardziej że tu pojedyncze stopnie obrotu się liczą.
  • #10
    Daro122
    Level 31  
    Witam kolega zbyniuś
    opisał wszystko jak należy nic dodać nic ująć .
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    Spokojnie koledzy, mam gdzies opis do ustawienia Boscha w XUD9, postaram sie wrzucic, prosze o chwile cierpliwosci.
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    no i to niestety prawda najpierw czujnik a potem blokada wału,inaczej nie da rady!
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A widzisz georgesgr, mi się kojarzyło przez cały czas z przykręcaną tarczką z podziałką tak jak w benzynowych, dlatego drażę temat. Spróbuję dopasować sztywny trzpień i zobaczyć jak mi się to uda.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #16
    kybernetes
    Level 39  
    Tu jest nieco opisow regulacji pomp do roznych diesli (zarowno Lucas jak i Bosch). Niestety tylko Citroen. Poniewaz jednak silniki sa te same wiec byc moze znajdziesz tam wlasciwe parametry dla swojego.

    Pozdrawiam
    Attachments: